midiLED Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia Witam, jestem na etapie przełożenia foteli S-Line wersja europejska pełne sterowanie elektryczne oba ze sterowaniem lędźwiami do samochodu z USA oba rok 2017, w moim miałem fotele elektryczne z tym że fotel pasażera nie miłą regulacji lędźwi. Nowe fotele zamontowałem w samochodzie, od strony sterowania wszystko działa, każda regulacja działa, problem w tym że wywala błędy, czujniki zapięcia pasów zwarcie do masy, brak sygnału zajętości fotele i oczywiście presense kaput. Rozwiązaniem z zapewne jest przełożenie całej elektryki z moich foteli wersji USA do tych które próbuję zainstalować, technicznie w starych fotelach w fotelu pasażera jest jakiś dodatkowy moduł a w wersji europejskiej nie ma go. Sam sterownik z fotele kierowcy jest identyczny w obu fotelech USA jak i Europa. Podmieniłem sam sterownik nowych foteli czyli wsadziłem tam ten z moich i efekt jest taki sam, jedynie w VCDS-e można się wtedy połączyć ze sterownikiem jak wsadzi się europejski to nie ma z nim komunikacji. Pytanie czy jest opcja jakoś to skomunikować-kodować czy jest to nie wykonalne i pozostaje przełożenie całej instalacji USA do foteli S-line Europa? Pozdrawiam serdecznie
mariusz36 Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia 2 godziny temu, midiLED napisał(a): Rozwiązaniem z zapewne jest przełożenie całej elektryki z moich foteli wersji USA do tych które próbuję zainstalować, Jeśli chodzi o błąd zajęcia fotela pasażera , to w wersji USA jest w siedlisku taki czujnik i trzeba go przełożyć do tych co zmieniasz . Jeśli chodzi o resztę to wydaje mi się że sterowniki siedzeń mają ochronę komponentu . Nie wiem jak dokładnie to jest , ale może faktycznie jeśli da się przełożyć te z USA to może być rozwiązanie , albo ściągnąć ochronę z tych z EU .
midiLED Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia To może jeszcze jeden aspekt, w wiązce fotela pasażera USA nie mam sterowania lędźwiowego co dziwne w samym fotelu jest cały mechanizm wraz z silnikami ale nie są do niczego podpięte, czy znajdę gdzieś schemat podłączenia samej regulacji lędźwi do tego fotela USA? Może da radę przełożyć samą wiązkę europejską i ożenić z instalacją USA w fotelu, jutro przeanalizuje gdzie to jest podłączone w fotelu europejskim, może to kwestia kodowania albo samo pójdzie bez kombinacji bo w obu wersjach są te same sterowniki foteli.
midiLED Opublikowano 3 Kwietnia Autor Opublikowano 3 Kwietnia Więc tak, wtyczki które łączą fotel do instalacji samochodowej w podłodze mają inaczej wyprowadzone niektóre piny czyli to pierwsza różnica w wersji USA - Europa ( mówię o fotelu pasażera ) , rozebrałem fotel USA by dobrać się do czujnika zajętości a tu zonk, nic tam nie ma co można przełożyć zapewne jest wbudowany w matę grzewczą bo nic innego nie znalazłem. W fotelu Europa czujnik zajętości fotela jest montowany od spodu i jest to okrągły kawałek plastiku z podłączeniem dwuprzewodowej kostki, w fotelu USA jest natomiast moduł który przeznaczony jest specjalnie do tej funkcji i są przy nim dwa złącza, jedno chyba z sześcioma kablami a drugie z dwoma i z tego złącza kable te idą wprost do złącza które wpinamy w złącze instalacji samochodu w podłodze. Tak więc ten moduł zapewne przyjmuje sygnał zajęcia fotela z maty i konwertuje go do sygnału jaki idzie do komputera sterującego, pytanie czy gdy podam ten sygnał ale z fotela Europa do miejsca gdzie w moim samochodzie wchodził ten z fotela USA to komputer go odczyta? W VCDS ie chyba w nastawach podstawowych jest tam opcja związana z czujnikiem zajętości fotela i może tam jest kalibracja sygnału, czyli pomiar pustego fotela a potem pomiar zajętego i komputer wiek co się dzieje. Ogólnie to sygnały z zatrzasków pasów bezpieczeństwa interpretowane są oporowo tj. w stanie gdy pas nie jest wpięty to mamy opór 500ohm a gdy go zapniemy to mamy 100ohm. Juto powalczę z tym bo w VCDS gdy mam zainstalowane fotele EUROPA pokazuje że czujniki pasów mają zwarcie do masy i przewody oczywiście nie są wyprowadzone w kostce na tych pinach na jakich są w wersji USA czyli sygnał nie jest podawany prawidłowo na wiązkę samochodową. Jeśli jednak polegnę bo nigdzie nie mogę znaleźć instalacji elektrycznej fotela Europa jak i USA oraz nie znajdę jak wygląda ten czujnik montowany w siedzisku w tej wersji USA ( ze schematem to by była inna zabawa ) to jest firma która zajmuje się tym i za 800zł mi to zrobią ( umówiłem się na poniedziałek rano ), zażyczyli sobie bym przywiózł ze sobą też fotele USA ( czyż by też mają zamiar zmieniać piny kabli w kostkach i wykonać nastawy podstawowe - adaptacje? ) Sam sterownik pamięci fotela w wersji USA jak i Europa to ten sam moduł z tymi samymi numerami jednak ma zabezpieczenie komponentu i trzeba by go odblokować bo VCDS go nie widzi ale przecież mam ten z fotela USA i na nim fotele Europa tak samo pracują a jednocześnie można wtedy komunikować się z nim przez VCDS więc może jakimś cudem połączę go z czujnikiem europejskim, poprawię piny w kostkach i jakoś to ruszy w końcu. Jeśli miał by ktoś schematy elektryczne obu wersji foteli to bardzo proszę o pomoc w ich pozyskaniu, ja nie potrafię tego ogarnąć. Pozdrawiam serdecznie
midiLED Opublikowano Piątek o 21:30 Autor Opublikowano Piątek o 21:30 Dopisuje dla potomnych, zatrzaski pasów przy fotelu Europa działają w trybie OFF - ON czyli gdy pasa nie ma w zatrzasku sygnał podany to obwód otwarty gdy pas zostanie zapięty obwód zostaje zamknięty czyli zwarty i tyle, natomiast w wersji USA sterowanie odbywa się za pomocą zmiany impedancji czyli gdy pas jest odpięty sygnał wynosi 500 Ohm gdy pas zostaje zapięty opór wynosi 100 Ohm . Reasumując gdy do samochodu z USA wsadzimy fotele z europy to automatycznie samochód zanotuje błąd - zwarcie do masy czujników zapięcia pasa, rozwiązanie to przełożenie z foteli USA samych zatrzasków, kostki pasują bez problemu lub wykonanie emulatora dokładając emulator oporowy . Sprawa banalnie prosta i łatwa w wykonaniu, natomiast problem czujnika zajęcia fotela to grubsza sprawa, w fotelu Europa siedzi prosty czujnik ( ten okrągły dostępny pod siedzeniem fotela ) i jego sygnał jest oporowy czyli gdy fotel jest nie zajęty to nie podaje żadnej wartości ale gdy go zajmiemy to pojawia się bodajże 100Kohm albo 100Ohm ( sorki gdzieś zapisałem to potem sprecyzuję ) sama kostka która odpowiada za komunikację tego czujnika to kostka czarna i są tam 4 przewody . Przejdźmy teraz do fotela USA, w tym przypadku czarna kostka również doprowadza sygnał zajętości fotela do instalacji pokładowej ale ma 5 przewodów . Na tą chwilę spraw wygląda tak w wersji Europa sygnał z czujnika jest na takim pinie czarnej kostki którego w kostce auta z USA po prostu nie ma czyli nigdzie go nie łączymy z instalacją samochodu. Domniemany sygnał zajętości fotela w wersji USA podawany jest na inny pin w czarnej kostce , dochodzi on z modułu zamocowanego pod fotelem pasażera o numerze 4M0.959.339 który właśnie do tego służy ( occupant sensor ) wchodzi do niego wtyczka z 6-cioma przewodami i druga wtyczka dwuprzewodowa z której zapewne wychodzi sygnał komunikacyjny do sieci pokładowej - komputera . Próbowaliśmy z kumplem ustalić co to za sygnał, nie jest to ON-OFF ani nie jest to sygnał oporowy, dnia zabrakło bo mieliśmy to mierzyć oscyloskopem czy wysyła pakiety do sieci CAN, strasznie to jest na siłę skomplikowane i raczej niepotrzebnie tak zrobione ale jeszcze pewności nie mam na 100%. Dodatkowo nie rozumiem nadal jak mata klejona na siedzisku wraz z grzaniem pełni funkcję czujnika, jedyne co ustaliliśmy to są tam dwa przewody które podczas gdy mata nie jest dociskana ręką wskazują podczas pomiaru na nich pojemności 349nF ale gdy przyłożymy dłoń bardzo delikatnie to wzrasta pojemność do 357-370nF. Przypuszczam że to stanowi czujnik zajętości fotela coś na zasadzie radaru i ten moduł jest takim konwerterem tego sygnału na język zrozumiały dla CAN. Na pewno na siedzisku nie ma żadnej maty ciśnieniowej ani innej foliowej zwiernej . Zapewne można by w adaptacjach - nastawach komputera zmienić wersję na Europa i doprowadzić kabel sygnałowy którym komputer będzie przyjmował sygnał z europejskiego czujnika jak i pewnie da się zmienić ustawienia tak by akceptował sygnał ON-OFF z czujników zatrzasków pasów bezpieczeństwa. Tak więc chyba dam se siana i jadę w poniedziałek do umówionego zakładu gdzie za 800zł dokonają konwersji, z ciekawości zobaczę jak wygląda rozwiązanie tego problemu bo ciekawy jestem sam. Pozdrawiam serdecznie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się