Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na biegu jałowym w Audi A4 B8 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, 

 

Od długiego czasu borykam się z drganiami na postoju, na biegu jałowym, silnika które są przenoszone na cały samochód. Silnik generuję pełną moc (sprawdzany na hamowni), 

Błędów na VCDS nie ma żadnych, wysokie ciśnienie trzyma książkowo czyli jak zadane jest 250000 hPa to wahania są do 5000hPa czyli (250 bar i wahania +- 5bar), to nie jest problem związany z regulatorem na listwie bo też został wymieniony na Bosch, odpowietrzony i zrobiona adaptacja. 
Wtryski były rok temu wyciągane w Nadarzynie w Bosch Diesel System Podkowiński i fakt dwa były w dolnej tolerancji ale nie lały, dwa były ok.  DPF wypala się co 550km wiec raczej nie leją.
Poduszki (lemforder) jak i całe kompletne sprzęgło było robione 50tys km temu ale nawet po wymianie nie było poprawy. 

Poduszka skrzyni biegów też wymieniona. Wieszaki tłumika też wymienione. 
EGR jak i przepustnice czyszczę co roku.
Membrana odmy wymieniona na ORI.

Co najdziwniejsze to, że podczas procedury wypalania DPF silnik pracuje aksamitnie płynnie. Jak są mrozy i  poniżej zera to wibrację są mocniej odczuwalne. Gdy temperatura na zewnątrz dochodzi tak do 20 stopni to jest lepiej. Ale jak już są upały po 30 stopni to drży niemiłosiernie, gałka zmiany biegów drży i po tłumiku nawet widać jak lata. 

Przeszukałem całe te forum jak i na FB grupy i 3 osoby miały ten problem, ale sobie z tym nie poradziły.

Pomóżcie, co to może byc? Od czego zacząć?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rafalthebest55
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy pod czas jazdy te drgania też wysępują? czy tylko na postoju ?

czy pod czas zmiany obrotów silnika drgania zmieniają się ?

Opublikowano

Zacznij od wymiany poduszek na Ori. Na forum już wiele razy powielane - zamienniki najdroższej firmy nie są tak dobre jak oryginalne poduszki. VAG zastrzegł sobie na wyłączność dystrybucję poduszek firmy AVON i tylko w ASO je kupisz.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 24.04.2025 o 13:04, dziii napisał(a):

czy pod czas jazdy te drgania też wysępują? czy tylko na postoju ?

czy pod czas zmiany obrotów silnika drgania zmieniają się ?

Tylko na postoju, podczas jazdy silnik normalnie pracuje i nie drży. Wystarczy dać tylko ciut gazu pod 1000obr i już nie drży tak. 

Opublikowano
W dniu 24.04.2025 o 15:30, Langista napisał(a):

Zacznij od wymiany poduszek na Ori. Na forum już wiele razy powielane - zamienniki najdroższej firmy nie są tak dobre jak oryginalne poduszki. VAG zastrzegł sobie na wyłączność dystrybucję poduszek firmy AVON i tylko w ASO je kupisz.

Tylko co jeśli to nie pomoże utopie kolejne pieniądze, a poduszki ori pewnie nie mało kosztują. 
 

wielu poleca lemforder do a4b8 i mnóstwo ludzi wymieniło na właśnie lemforder i takich cyrków nie mają jak u mnie. 

Opublikowano

Jak chodzi Ci lewarek to ewidentnie poduszka nie spełnia swojego zadania. 

Opublikowano

Drgania są przenoszone na całą karoserię samochodu, czuć na fotelach i widać po lewarku. Jak się delikatnie podjeżdża bez gazu na pół sprzęgle  to widać po swiatkach jak skaczą/drgaja. Tłumik też na postoju cały drży. 

Opublikowano

Oglądałeś od spodu jak dwumasa pracuje?

Opublikowano
Godzinę temu, krzychuG napisał(a):

Oglądałeś od spodu jak dwumasa pracuje?

Tak. Pracuje tak samo jak po złożeniu. Stary dwumas to aż hałasował. Nie trzepie autem przy gaszeniu i przy odpalaniu. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...