piter7777 Opublikowano wczoraj o 10:53 Opublikowano wczoraj o 10:53 Witam W moim audi po wymianie oleju i filtrów w skrzyni 0ck auto nie wrzuca biegów. Pojawiają się błędy:
janusz75 Opublikowano wczoraj o 11:20 Opublikowano wczoraj o 11:20 sam dokonywałeś wymiany czy warsztat?..
piter7777 Opublikowano wczoraj o 11:34 Autor Opublikowano wczoraj o 11:34 Sam.Dodam, że adaptacja vcdsem nie pomaga.
janusz75 Opublikowano wczoraj o 11:51 Opublikowano wczoraj o 11:51 obawiam się, że narobiłeś Sobie niemałego bałaganu... powiedz tylko; - czy przed spuszczeniem starego oleju "wprowadziłeś" skrzynię w tzw. tryb serwisowy? głównie chodzi o opróżnienie zasobnika ciśnienia jak i "zablokowanie" pompy oleju - jak udało Ci się odłaczyć złącze wtykowe z płyty zaworów podczas jej demontażu? - jakie na tą chwilę masz ciśnienie w zasobniku ciśnienia?
piter7777 Opublikowano wczoraj o 12:09 Autor Opublikowano wczoraj o 12:09 Wszystkie wykonywane przeze mnie operacje opierały się na powyższej instrukcji. Nie, tryb serwisowy nie był wprowadzony. Złącze udało mi się odłączyć za pomocą szczypców( pewnie pytasz o złącze od mechatroniki), a ciśnienia w obecnej chwili nie podam bo nie ma mnie przy aucie.
janusz75 Opublikowano wczoraj o 12:45 Opublikowano wczoraj o 12:45 nie wiem jakie wskazówki udziela Pan na przesłanym filmiku, niemniej jednak widać, że przed spuszczeniem oleju jak i demontażu mechatroniki ma odłączone główne złącze (elektryczne) od skrzyni biegów... tym samym w pewien sposób zablokował Sobie pompę oleju (która w tych skrzyniach jest elektryczna) co zabezpieczyło układ przed pracą na "sucho" niestety, jeśli Ktoś nie wprowadzi skrzyni w tryb serwisowy bądź też nie zablokuje w inny sposób pompy oleju, tak aby nie pracowała bez oleju... to niestety, ale bardzo szybko ulega ona uszkodzeniu, co może prowadzić także do uszkodzenia sterownika skrzyni biegów... no i później pojawiają się zapisane błędy w sterowniku których wcześniej nie było... pompę można "odblokować" dopiero po napełnieniu układu olejem, a następnie uzupełnić do wymaganego stanu... dlatego też pytałem, jakie na tą chwilę sterownik skrzyni "widzi" ciśnienie na zasobniku... główna wtyczka skrzyni biegów jest Ok?.. piny wewnątrz nie są zagięte/wysunięte?..
piter7777 Opublikowano wczoraj o 12:59 Autor Opublikowano wczoraj o 12:59 Wszystkie wtyczki przed demontażem zostały wypięte, włącznie z tą główną, z którą wychodzi cała mechatronika.Piny na niej całe. Pompa oleju została odłączona i wykręcona w celu spuszczenia oleju z części roboczej(brak korka). Ciśnienia na ten moment nie mogę podać bo nie ma mnie przy aucie. Ręce opadają i nie wiem co tu zrobić
janusz75 Opublikowano wczoraj o 13:47 Opublikowano wczoraj o 13:47 "Wszystkie wtyczki przed demontażem zostały wypięte" przed demontażem Ok... a podczas spuszczania oleju z miski, wtyczka była wpięta?.. niemniej jednak, tylko na spokojnie... zobacz tak jak Ci pisałem czy pompa "buduje" ciśnienie... jeśli tak, to ile ono wynosi... masz błędy stricte elektryczne, to albo coś się "wysypało" czemu mogłeś pomóc, albo też masz przerwę w obwodzie elektrycznym co także może być Twoją zasługą... podczas montażu mechatroniki trzeba także zwrócić uwagę na czteropinowe złącze elektryczne które "wchodzi" w tzw. pozycjoner... zdarza się, że jak Ktoś robi to nieumiejętnie lub co gorsza siłowo... no i niestety, ale tym sposobem uszkadza się sam pozycjoner lub też połączenie z sterownikiem... jak będziesz przy samochodzie to zobacz to ciśnienie i daj znać jak ono wygląda... zobaczymy czy sterownik jak i samam pompa chcą jeszcze "pracować"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się