KorV1nex Opublikowano wczoraj o 09:15 Opublikowano wczoraj o 09:15 (edytowane) Siemka Pacjent: Audi A4 B7, silnik ALT — dość ciekawy przypadek Objawy: Czasami w korku temperatura rośnie powyżej 90°C — silnik się gotuje Z klimatyzacji dobiega dziwny dźwięk — jakby było słychać ciśnienie, coś syczy Kiedy silnik się gotuje — klimatyzacja przestaje działać (tak mi się wydaje) Przy spokojnej jeździe temperatura utrzymuje się raczej na poziomie 70°C — zamiast standardowych 90°C. Natomiast przy ostrzejszej jeździe trzyma równo 90°C Nie włączają się wentylatory — mimo że na dwóch czujnikach temperatura przekracza 100°C (sprawdzane VCDS-em) VCDS: Sprawdziłem czujniki na zimnym silniku — G62 i G83 pokazywały tę samą wartość Najpierw zaczęła rosnąć temperatura na G62 — około 100°C termostat się otworzył i G83 również zaczęła rosnąć W trakcie jazdy G62 nie chciał przekroczyć 40°C — ale możliwe, że to przez krótką trasę (ok. 10 km) Później zostawiłem auto na postoju z odpalonym silnikiem — G62 zaczęło rosnąć i dogoniło G83 (ok. 102°C) Kiedy obie wartości się zrównały — zaczęły dalej rosnąć razem Wentylatory wciąż się nie załączyły Przed analizą sprawdziłem błędy — jeden się pojawił, ale raczej przez to, że tydzień temu odpinałem akumulator Edytowane wczoraj o 09:24 przez KorV1nex
Langista Opublikowano 5 godzin temu Opublikowano 5 godzin temu (edytowane) Masz uszkodzony przekaźnik lub sterownik wentylatora. Wykonaj test w vcds i będziesz wiedział. Zajrzyj też pod podszybie w obudowę ECU i zobacz czy tam nic nie pływa i żaden przekaźnik nie jest zalany wodą. Który konkretnie czujnik pokazywał ciągle 40 stopni? Edytowane 5 godzin temu przez Langista
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się