Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B5 2.8 na pierwsze auto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
Planuję kupić swoje pierwsze auto – padło na Audi A4 B5 z 1997 roku, silnik 2.8 V6, napęd quattro i instalacja LPG.

Chciałem zapytać: czy to dobry wybór na pierwszy samochód? Jak wygląda eksploatacja takiego auta – chodzi mi głównie o koszty, dostępność części, ewentualne awarie. Jak ten silnik współpracuje z gazem? No i czy quattro faktycznie robi różnicę na drodze?

Będę wdzięczny za każdą opinię – szczególnie od osób, które miały do czynienia z tym modelem.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Nie wiem jakim budżetem dysponujesz, ale A4 B5 to już w większości stare wysłużone "babcie". Jak na pierwsze auto na pewno można kupić coś mniej prestiżowego w tym samym budżecie i sporo młodszego. Mówię tu pod kątem utrzymania. Ciężko powiedzieć co za konkretnie masz egzemplarz na oku - może jakaś perełka trzymana pod kocem przez pasjonata audi. Byś nie zraził się do marki Audi proponuje zakup pod chłodnym okiem.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Wybrałeś niezłe kombo - pierwsze auto jako audi to bardzo zły pomysł, utrzymanie jest drogie, bo im one są starsze, tym części mniej dostępne a przez to droższe. Do tego wybrałeś V6, w którym masz dwie głowice, w których coś się zużyje. Wisienka na torcie to quattro, kolejna już z racji wieku zajechania część, której serwis jest drogi. Na pierwsze auto celuj w coś ta jego aby oczy się otwarły, z czym wiąże się posiadanie samochodu aby nie zbankrutować przy tym.

Edytowane przez Langista
  • Lubię to 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Można jeszcze kupić ładne B5, ale skup się na stanie pojazdu i podstawie wyposażenia a nie wersji silnikowej i napędowej, jak to chyba w każdym starszym wozie, na start pakiet porobić do bezstresowej jazdy, a nie będziesz co rusz chodził wkoło i naprawiał, a jeździł i to z satysfakcją, wtedy B5 potrafi zadowolić.
PS. Silnikowo minimum do w miarę przemieszczania się, tu tez za wiele nie wymagajmy jeśli cenowo nie ma być zbyt wygórowane, w B5 myślę że 1.8 125 KM, tego jeszcze bardzo przyzwoitego kondycyjnie jest sporo, do 1.6 zejść to tylko z pogodzeniem się z bardzo ograniczoną dynamiką - przejdziesz się to się przekonasz. Chyba, że budżet spory, ale i poziom wyeksploatowania i ilości podmęczonych aut w "tłustszych" wersjach może niepokojąco rosnąć, a będąc szczerym średnio wygląda ładowanie dużych pieniędzy w zakup, bo wartość rynkowa pojazdu może z tym nie korelować.

Edytowane przez hk570i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...