Szumi209 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Hej witam, czy jest szansa przerobić gniazdo zapalniczki w bagażniku w avancje przedlift tak żeby był tam stały prąd bez zapłonu ? Jeżeli tak gdzie szukać przewodu i gdzie go podłączyć z góry dzięki
Szumi209 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Wyjazd pod namioty, mini lodówka w bagażniku, choć teraz na weekend też przyszło pompować materace i auto na zapłonie 15 minut stalo co mi się niezbyt podoba
Langista Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Łatwiej będzie adapter sobie dokupić, podłączając bezpośrednio do głównego zacisku.
Szumi209 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 4 godziny temu, Langista napisał(a): Łatwiej będzie adapter sobie dokupić, podłączając bezpośrednio do głównego zacisku. Ok i chyba tak zrobię, bezpiecznik kawałek przewodu i now gniazdo obok
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Wszystkie bezpieczniki w skrzynce tylnego lewego boczku, to zacisk 30.
Langista Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Ja bym poszukał z modułem zabezpieczającym rozładowanie akumulatora, czyli odcięcie prądu kiedy napięcie spadnie poniżej 11V
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca 10 minut temu, Langista napisał(a): czyli odcięcie prądu kiedy napięcie spadnie poniżej 11V Za późno w tym modelu. BEM odłączy mu dużo wcześniej funkcje nawet bez dodatkowego modułu.
Szumi209 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 4 godziny temu, Muskel1 napisał(a): Wszystkie bezpieczniki w skrzynce tylnego lewego boczku, to zacisk 30. I pod ten 30 się wpiąć czy jest szansa jakoś przełożyć kabel od tego żeby miał prąd stały ?
Muskel1 Opublikowano 23 Czerwca Opublikowano 23 Czerwca Zacisk 30 to pojęcie z zakresu elektryki pojazdowej. To nie jest ten jeden jakiś zacisk. Jest to pojęcie określające wszystkie te miejsca/połączenia, na których znajduje się stałe napięcie z akumulatora.
Szumi209 Opublikowano 23 Czerwca Autor Opublikowano 23 Czerwca 50 minut temu, Muskel1 napisał(a): Zacisk 30 to pojęcie z zakresu elektryki pojazdowej. To nie jest ten jeden jakiś zacisk. Jest to pojęcie określające wszystkie te miejsca/połączenia, na których znajduje się stałe napięcie z akumulatora. Ok
Langista Opublikowano 24 Czerwca Opublikowano 24 Czerwca 12 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Za późno w tym modelu. BEM odłączy mu dużo wcześniej funkcje nawet bez dodatkowego modułu. To dobrze wiedzieć, że takie systemy już tam są, to znacznie upraszcza sprawę.
Muskel1 Opublikowano 24 Czerwca Opublikowano 24 Czerwca Dodam tylko, że BEM ogranicza lub odłącza sciśle zdefiniowane w sterowniku funkcje komfortowe takie jak ogrzeanie siedzeń, ogrzewanie postojowe, elektryczna nagrzewnica, audio itp. W zależności od osiągniętych wartości progowych odbywa się to stopniowo. Jeżeli dołoży sobie dodatkowe gniazdo i podepnie je bezpośrednio pod aku nie zostanie ono odłączone. Jedynie gdy podłączy je pod bezpiecznik urządzenia które jest objęte systemem zarządzania energią (BEM) może to funkcjonować (z tym ograniczaniem/odłączaniem).
Szumi209 Opublikowano Poniedziałek o 14:00 Autor Opublikowano Poniedziałek o 14:00 W dniu 24.06.2025 o 11:07, Muskel1 napisał(a): Dodam tylko, że BEM ogranicza lub odłącza sciśle zdefiniowane w sterowniku funkcje komfortowe takie jak ogrzeanie siedzeń, ogrzewanie postojowe, elektryczna nagrzewnica, audio itp. W zależności od osiągniętych wartości progowych odbywa się to stopniowo. Jeżeli dołoży sobie dodatkowe gniazdo i podepnie je bezpośrednio pod aku nie zostanie ono odłączone. Jedynie gdy podłączy je pod bezpiecznik urządzenia które jest objęte systemem zarządzania energią (BEM) może to funkcjonować (z tym ograniczaniem/odłączaniem). Okey mam bezpieczniki w bagażniku , czarny listek kilka wolnych w których jest prąd bez zapłonu mogę się wpiąć w niego normalnie czy wpinać się w bezpiecznik zapalniczki ? Rozdzielaczem z bezpiecznikami dwoma
Muskel1 Opublikowano Poniedziałek o 14:05 Opublikowano Poniedziałek o 14:05 Bezpiecznik zapalniczki to zacisk 15, jak się w niego wepniesz nie będziesz miał napięcia po wyłączeniu zapłonu.
Szumi209 Opublikowano Poniedziałek o 14:34 Autor Opublikowano Poniedziałek o 14:34 28 minut temu, Muskel1 napisał(a): Bezpiecznik zapalniczki to zacisk 15, jak się w niego wepniesz nie będziesz miał napięcia po wyłączeniu zapłonu. Okey to w który się wpiąć, listwa czarna , czerwona ? Sprawdzałem miernikiem wszędzie jest napięcie bez zapłonu 12,5 , chyba że po otwarciu klapy się załącza coś nie wiem
Muskel1 Opublikowano Poniedziałek o 14:37 Opublikowano Poniedziałek o 14:37 Napisałem wyżej Wszystkie bezpieczniki w tylnym lewym boczku to zacisk 30. Obojętnie pod który tam.
Szumi209 Opublikowano Poniedziałek o 14:39 Autor Opublikowano Poniedziałek o 14:39 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): Napisałem wyżej Wszystkie bezpieczniki w tylnym lewym boczku to zacisk 30. Obojętnie pod który tam. A okey, już rozumiem, dzięki , czyli te gniazdo z rozdzielaczem wydaje mi się dobrą opcją
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się