KrzysiekPl Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Witam Wszystkich. Kolejny raz z prośbą o poradę i pomoc. Moja A4 B6 z silnikiem 1.6 zachowuje się dziwnie. Otóż rano, po nocnym postoju i w ogóle po postoju kilkugodzinnym odpala bez zarzutu ale gdy wrócę do domu z pracy np. zgaszę silnik i po godzinie czy półtorej chce go uruchomić to wtedy pali bardzo ciężko. Dłużej kręci (czasami nawet około 5 sekund) i tak jakby silnik miał ciężej jakoś... Jak zapali, pochodzi minute, dwie i kolejny raz juz pali bardzo dobrze. Wyczyszczona przepustnica, sprawdzony układ pod kątem lewego powietrza, komputer wszystkie parametry związane z układem paliwa wskazuje na prawidłowe... Gdzie jeszcze szukać przyczyny, może ktoś z Was zmagał się z czymś takim i ma pomysł... proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.
Langista Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Podciśnienia wszystkie ok? Wężyki całe, nie sparciałe? Zawór 4 Bar na listwie masz czy w filtrze?
KrzysiekPl Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca Wszystko ok, sprawdzane przez mechanika, niby wszystko szczelne... Zawór Kolego nie mam pojęcia, z tą mechaniką to ja mocno podstawowo jestem 😉 Ale myślisz, że to może być przyczyną? Jutro jadę na przegląd i serwis (oleje, płyny, filtry) to mi sprawdzą. Dlatego chcę trochę podpowiedzi nazbierać od Was, żeby wiedzieć gdzie mniej więcej szukać.
Langista Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca A jak na ciepłym najpierw włączysz zapłon, nie odpalisz ale włączysz zapłon jeszcze raz, to odpala normalnie?
KrzysiekPl Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca Nie praktykowałem tego... sprawdzę dziś jeszcze i dam znać. A jeśli Twoje rozwiązanie się sprawdzi, jeśli na drugim zapłonie zapali na ciepłym silniku to na co to może wskazywać?
Langista Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca Uszkodzony zawór zwrotny w filtrze paliwa, przez co paliwo się cofa do baku. Ewentualnie może się próżnia robić w baku jeżeli kanał wentylacyjny jest zatkany.
KrzysiekPl Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca Na drugim zapłonie jest to samo. Kręci 4,5 sekund i tak jakoś ciężko ma zapalić. Więc wychodzi z tego, że to nie ten zawór. Wiesz co, próbowałem jak miałem drzwi kierowcy otwarte i zauważyłem, że po tym ciężkim odpaleniu zalatuje trochę zapach benzyny. Jest przez chwilę mocno wyczuwalny w kabinie.
KrzysiekPl Opublikowano 16 Lipca Autor Opublikowano 16 Lipca Witam. Koledzy, czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł w powyższym temacie? Mechanik wymienił świece ale to nie pomogło. Komputer nic nie pokazuje, wszystko niby ok. Więc cytując klasyka, skoro jest dobrze to czemu jest źle... 🤔 Przejrzałem trochę filmików i poszperałem w necie i podpowiadają mi czujnik temperatury silnika. Ten z tyłu silnika od strony kabiny. Jak jest gorąco na dworze i autko stoi na słońcu cały dzień to też pali inaczej. Może czujnik podaję złą temperaturę do komputera no a później to już lawina złych mieszanek itd... Ewentualnie czujnik położenia wału też kilku osobom dawał podobne objawy. Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
patryq633 Opublikowano Poniedziałek o 23:46 Opublikowano Poniedziałek o 23:46 Jak dla mnie to cewka zapłonowa się kończy, skoro przy próbie odpalenia czuć benzynę, to znaczy że iskre gubi. Mam podobne objawy i też na ciepłym, tylko u mnie albo się zdarzy że kręci i nie odpali albo odpali ale na 2 gary pochodzi tak chwile i już jest ok. Tyle że mi odrazu pokazuje błąd od wypadania zapłonów 1,4 cylinder. Ja będę się zabierał za wymianę tej cewki tylko ta operacja jest dosyć czasochłonna, bo sporo rozbierania żeby się dostać do niej. Nie wymieniaj wszystkiego po kolei, bo tak na forach mówią, każdy miał podobny ale nieco inny przypadek tylko kasa w błoto nie potrzebnie wydana. Komputer może ci błędu nie wywalać ale jak już się w bloki pomiarowe wejdzie to tam już można coś więcej wyczytać.
romszy1 Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu W dniu 16.07.2025 o 22:26, KrzysiekPl napisał(a): Witam. Koledzy, czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł w powyższym temacie? Mechanik wymienił świece ale to nie pomogło. Komputer nic nie pokazuje, wszystko niby ok. Więc cytując klasyka, skoro jest dobrze to czemu jest źle... 🤔 Przejrzałem trochę filmików i poszperałem w necie i podpowiadają mi czujnik temperatury silnika. Ten z tyłu silnika od strony kabiny. Jak jest gorąco na dworze i autko stoi na słońcu cały dzień to też pali inaczej. Może czujnik podaję złą temperaturę do komputera no a później to już lawina złych mieszanek itd... Ewentualnie czujnik położenia wału też kilku osobom dawał podobne objawy. Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Rozwiązałeś problem?
romszy1 Opublikowano 20 godzin temu Opublikowano 20 godzin temu W dniu 16.07.2025 o 22:26, KrzysiekPl napisał(a): Witam. Koledzy, czy ktoś jeszcze ma jakiś pomysł w powyższym temacie? Mechanik wymienił świece ale to nie pomogło. Komputer nic nie pokazuje, wszystko niby ok. Więc cytując klasyka, skoro jest dobrze to czemu jest źle... 🤔 Przejrzałem trochę filmików i poszperałem w necie i podpowiadają mi czujnik temperatury silnika. Ten z tyłu silnika od strony kabiny. Jak jest gorąco na dworze i autko stoi na słońcu cały dzień to też pali inaczej. Może czujnik podaję złą temperaturę do komputera no a później to już lawina złych mieszanek itd... Ewentualnie czujnik położenia wału też kilku osobom dawał podobne objawy. Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź. Rozwiązałeś problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się