Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze sterownikiem czy pompą Adbule w Audi A4 B9?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Scan-WAUZZZF46GA054349-20250713-0913-102362km.txtWitam. Dopadł i mnie magiczny komunikat że po przejechaniu 1000 kilometrów nie będzie można uruchomić silnka.....

ale po kolei.

Jadąc trasę ok 300 kilometrów wyskoczył komunikat "usterka Adblue" na liczniku, Check engine nie świecił, pogoda deszczowa, sporo wody na drodze i trasa szybkiego ruchu..... po przejechaniu ok 150 kilometrów i dotarciu na miejsce docelowe auto zgaszone i odpalone ponownie, komunikat z licznika zniknął ( w miedzyczasie przestało padać), check engine dalej nie świeci- Naprawiło się...... Po 2 dniach brak komunikatu na liczniku o usterce i możliwości przejechania 1000 km, ale wywaliło check engine....... vcds mówi:

Znaleziono 1 błąd:
9643 - Czynnik redukujący 
          P20E8 00 [11101101] - ciśnienie za niskie
          MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 3
                    Przebieg: 102345 km
                    Data: 2025.07.12
                    Czas: 04:48:38

                    Prędkość obrotowa silnika: 1224.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 60.4 %
                    Prędkość pojazdu: 48 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 55 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 44 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.540 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 15.0 °C
                    Czujnik ciśnienia czynnika redukującego: zmierzone ciśnienie: 22 hPa
                    Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura: 24.8 °C
                    Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 50.00 %
                    Czujnik poziomu środka redukującego: napięcie: 13107.0 mV

i teraz potrzebuję informacji, gdyż będę próbował to ogarniać....  muszę dobrać się do sterownika, gdyż naczytałem się że jest on wrażliwy na wilgoć, a właśnie usterka nastąpiła podczas ulewnej trasy .... posprawdzam też kostki w okolicy sterownika i zbiornika, no i sprawdzę jak wygląda ciśnienie podczas jazdy na żywo. a może po prostu mało adblue? Jaki powinien być zakres na czujniku poziomu wyrażony w mV? Jak obstawiacie, pompa, czujnik, wiązka, sterownik ? załączam skan. Pozdrawiam.
 

 

 

Edytowane przez chodor11
  • Rozwiązanie
Opublikowano

Dolej AdBlue.

Opublikowano

Po dolaniu pompa ruszyła , ciśnienie 5 barów, zastanawiam się tylko czemu nie było komunikatu że niski poziom..... Niby napięcie czujnika poziomu się nie zmieniło (13107.0 mV), ale wysokość poziomu była 50mm, a po dolaniu 10 litrów, 107mm, czyli poziom odczytuje chyba poprawnie....( Zbiornik 24 litry) Tak czy tak chyba będzie dobrze, dzięki. 

IMG_20250713_173631.jpg

Opublikowano (edytowane)

W B9 zdarza się dość często, że niski poziom nie zostaje należycie sygnalizowany. Nie jesteś pierwszym przypadkiem.

Wartości wyglądają bardzo bobrze.

 

Edytowane przez Muskel1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...