chodor11 Opublikowano 9 godzin temu Opublikowano 9 godzin temu (edytowane) Scan-WAUZZZF46GA054349-20250713-0913-102362km.txtWitam. Dopadł i mnie magiczny komunikat że po przejechaniu 1000 kilometrów nie będzie można uruchomić silnka..... ale po kolei. Jadąc trasę ok 300 kilometrów wyskoczył komunikat "usterka Adblue" na liczniku, Check engine nie świecił, pogoda deszczowa, sporo wody na drodze i trasa szybkiego ruchu..... po przejechaniu ok 150 kilometrów i dotarciu na miejsce docelowe auto zgaszone i odpalone ponownie, komunikat z licznika zniknął ( w miedzyczasie przestało padać), check engine dalej nie świeci- Naprawiło się...... Po 2 dniach brak komunikatu na liczniku o usterce i możliwości przejechania 1000 km, ale wywaliło check engine....... vcds mówi: Znaleziono 1 błąd: 9643 - Czynnik redukujący P20E8 00 [11101101] - ciśnienie za niskie MIL zapalona - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów Ramka zamrożona: Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 3 Przebieg: 102345 km Data: 2025.07.12 Czas: 04:48:38 Prędkość obrotowa silnika: 1224.50 /min Unormowana wartość obciążenia: 60.4 % Prędkość pojazdu: 48 km/h Temperatura płynu chłodzącego: 55 °C Temperatura powietrza zasysanego: 44 °C Ciśnienie atmosferyczne: 990 mbar Napięcie zacisku 30: 14.540 V Licznik cykli wyuczania po OBD: 40 Czujnik temp.zewn. 1 rząd 1: wartość nieprzetworzona: 15.0 °C Czujnik ciśnienia czynnika redukującego: zmierzone ciśnienie: 22 hPa Czujnik temperatury zbiornika z czynnikiem redukującym: temperatura: 24.8 °C Pompa czynnika redukującego: sterowanie: 50.00 % Czujnik poziomu środka redukującego: napięcie: 13107.0 mV i teraz potrzebuję informacji, gdyż będę próbował to ogarniać.... muszę dobrać się do sterownika, gdyż naczytałem się że jest on wrażliwy na wilgoć, a właśnie usterka nastąpiła podczas ulewnej trasy .... posprawdzam też kostki w okolicy sterownika i zbiornika, no i sprawdzę jak wygląda ciśnienie podczas jazdy na żywo. a może po prostu mało adblue? Jaki powinien być zakres na czujniku poziomu wyrażony w mV? Jak obstawiacie, pompa, czujnik, wiązka, sterownik ? załączam skan. Pozdrawiam. Edytowane 6 godzin temu przez chodor11
chodor11 Opublikowano 1 godzinę temu Autor Opublikowano 1 godzinę temu Po dolaniu pompa ruszyła , ciśnienie 5 barów, zastanawiam się tylko czemu nie było komunikatu że niski poziom..... Niby napięcie czujnika poziomu się nie zmieniło (13107.0 mV), ale wysokość poziomu była 50mm, a po dolaniu 10 litrów, 107mm, czyli poziom odczytuje chyba poprawnie....( Zbiornik 24 litry) Tak czy tak chyba będzie dobrze, dzięki.
Muskel1 Opublikowano 24 minuty temu Opublikowano 24 minuty temu (edytowane) W B9 zdarza się dość często, że niski poziom nie zostaje należycie sygnalizowany. Nie jesteś pierwszym przypadkiem. Wartości wyglądają bardzo bobrze. Edytowane 24 minuty temu przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się