mateuszh Opublikowano 20 Lipca Opublikowano 20 Lipca Dzień dobry, Jako, że moje a4 B8 dobiło do 550 tys km oraz to, ze w Krakowie noszą się z zamiarem wprowadzania SCT, poszukuję kolejnego samochodu. Rozważam ponownie a4 B8 po 2014 I tu pytanie jako, że borykałem się w swoim samochodzie z luzami na półosi (chyba prawej) Czy ta wada fabryczna występuje dalej w rocznikach po "lifcie"? Czy ktoś posiada takie informacje czy zostało to poprawione w tych późniejszych rocznikach? M.
Wojtek58 Opublikowano 4 Sierpnia Opublikowano 4 Sierpnia Witam wszystkich forumowiczów. Kolego Mateuszu, przerabiałem temat w moim A4 B8 polift CJCC skrzynia manual. Mimo braku szumu czy stukania prawego łożyska mechanizmu różnicowego skrzyni i niezbyt dużego luzu poprzecznego zakwalifikowanego przez doświadczonego mechanika jako dopuszczalny postanowiłem, dysponując kanałem w garażu, samodzielnie sprawdzić tą podejrzaną usterkę. Na szczęście, chociaż z utrudnionym dostępem da się to zrobić bez demontażu skrzyni biegów.go Już po spuszczeniu wymienianego wcześniej półtora roku temu oleju zauważyłem drobne jak brokat opiłki metalu. Trochę gimnastyki wymagało odkręcenie przedniej śrubki aluminiowej osłony przegubu wewnętrznego półosi (szczupłe rączki i imbus nr 6). Reszta za pomocą odpowiednich narzędzi szło dobrze. Po wymontowaniu mechanizmu różnicowego okazało się że na szczęście lewe stożkowe łożysko m. różn. jest dobre natomiast prawe, w wersji polift zmienione na skośne kulkowe posiada duże wżery na wewnętrznej bieżni oraz jej pęknięcie. Dobrze radzę wszystkim forumowiczom aby przy podejrzanym zachowaniu zabieraka prawej półosi skontrolować stan prawego łożyska. Mimo że produkowane i firmowane przez audi łożyska FAG ale nazbyt często się sypią. Nie licząc własnej "gimnastyki" koszt wymiany części dostępnych na Allegro i wymiany 4 l oleju zamknął się w 500 pln. Myślę, że warto i nie czekać na rozpierduchę skrzyni. Krzysiek
mariusz9 Opublikowano 4 Sierpnia Opublikowano 4 Sierpnia Witam a nie jest to kwestia też przegubów wewn.Ponoć one odpowiedzialne też są za posypanie się łożyska.W moim przypadku przerabiałem ten temat i uspokoiło się może na rok
matekboss Opublikowano 3 godziny temu Opublikowano 3 godziny temu W dniu 4.08.2025 o 18:01, mariusz9 napisał(a): Witam a nie jest to kwestia też przegubów wewn.Ponoć one odpowiedzialne też są za posypanie się łożyska.W moim przypadku przerabiałem ten temat i uspokoiło się może na rok To jest raczej suma wielu wypadkowych. W poliftach jak przedmówca napisał wsadzili kulkowe łożyska które przenoszą mniejsze obciążenia. Dochodzi do tego zużycie całego mechanizmu skrzyni, tu kilka setek tam kilka i na końcu półosi bedzie to już wyczuwalne. Właśnie częściej w poliftach spotykam się z wywalonym łożyskiem na prawej flanszy niż lewej co było zmorą manuali i przedliftowych stroniców. Dostęp jest w miarę tylko trzeba zwalić osłony termiczne i rozpórkę pod skrzynią biegów, plus dłuuuga przedłużka i dyfer jest nasz. Podobno ktoś widział łożyska SNR i Timken w tym rozmiarze ale mi się to nie udało a obleciałem 5 hurtowni które dysponują praktycznie każdym łożyskiem na rynku. Na pocieszenie dodam że mnie też to czeka bo przy ostatnim przeglądzie zawieszenia zauważyłem niewielki wyciek z uszczelniacza na prawej stronie więc już pojawił się luz który powoli wybija uszczelniacz i podszczywa olejem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się