kaktusr Opublikowano Środa o 04:58 Opublikowano Środa o 04:58 Witam Bardzo proszę o sprawdzenie czy auto posiada filtr GPF WAUZZZF46LA016050 Z góry dziękuje za informacje.
kaktusr Opublikowano Środa o 05:16 Autor Opublikowano Środa o 05:16 7 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jaki kod silnika i rok produkcji? 19 rok niestety nie mam jak sprawdzić kodu silnika (przytrzymanie resetu km nie pokazuje kodu silnika jak w przed lifcie)
kaktusr Opublikowano Środa o 05:24 Autor Opublikowano Środa o 05:24 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Na wlepce masz kod silnika. Kurde dopiero po 14 😕 mogę sprawdzić napiszę jak tylko będę miał dostęp do wlepy.
Muskel1 Opublikowano Środa o 05:26 Opublikowano Środa o 05:26 Jest w książce serwisowej na pierwszej stronie. Jaką masz moc silnika?
kaktusr Opublikowano Środa o 05:28 Autor Opublikowano Środa o 05:28 2 minuty temu, Muskel1 napisał(a): Jest w książce serwisowej na pierwszej stronie. Jaką masz moc silnika? 150hp
Muskel1 Opublikowano Środa o 05:35 Opublikowano Środa o 05:35 Na 90% masz GPF, ale po podaniu kodu silnika będzie 100% pewność.
kaktusr Opublikowano Środa o 14:26 Autor Opublikowano Środa o 14:26 8 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Na 90% masz GPF, ale po podaniu kodu silnika będzie 100% pewność. DLVB
kaktusr Opublikowano Środa o 15:15 Autor Opublikowano Środa o 15:15 37 minut temu, Muskel1 napisał(a): Masz GPF. Cholera nie dobrze Mam jeszcze pytanie czy ten filtr to wypala się jak DPF i w jaki sposób to rozpoznać ? Jest tak samo jak w TDI że zwiększają się obroty na jałowym ?
Muskel1 Opublikowano Środa o 16:24 Opublikowano Środa o 16:24 (edytowane) Nie. Zasada działania GPF jest inna pomimo tego, że budowa i funkcja GPF jest podobna do DPF. W silnikach diesla temperatura spalin w czasie normalnej jazdy wynosi ok. 250-350 °C, co jest za niską wartością do wypalenia powstałej i nagromadzonej w DPF sadzy. Z tego względu aby podwyższyć temp. spalin do 600°C w czasie odbywającej się regeneracji, zostaje dotryskiwane paliwo. Objawia się to (przynajmniej w silnikach 2.0TDI) podwyszszonymi obrotami. Silniki benzynowe osiągają w czasie normalnej jazdy bez problemu temperatury spalin rzędu 600°C a nawet 800°C (gdy silnik osiągnie temp. roboczą). Z tego względu nie ma konieczności podwyszszenia temp. spalin oraz dodatkowego dotrysku paliwa, dlatego regeneracje odbywają się "w tle" bez podwyższonych obrotów i użytkownik tego nie odczuje. Jest jednak jedno ale. Ponieważ w silnikach benzynowych sterownik silnika dąży do tego aby uzyskać wartość λ=1, czyli spalanie mieszanki było jak najbardziej optymalne, do GPF w czasie obciążania silnika (dodawania gazu) wartość tlenu potrzebnego do wypalenia sadzy w GPF jest za niska, lub wręcz żadna, gdyż pozostały w spalinach tlen zostaje wykorzystany do reakcji katalicznej, czyli redukcji szkodliwych substancji (NOx, HC, CO) w katalizatorze. Dlatego regeneracja GPF możliwa jest, i odbywa się dopiero w czasie odcięcia ciągu, czyli gdy do cylindrów nie zostaje wtryskiwane paliwo (noga z gazu). Tak więc, gdy tylko zostanie osiągnięta odpowiednia temp. spalin (ok. 600°C) i paliwo zostaje odcięte, tłoki pompują do układu wydechowego i tym także do GPF, wystarczającą ilość tlenu do procesów katalicznych oraz wypalenia sadzy (regeneracji GPF). Taki mały wykład na temat GPF Edytowane Środa o 16:28 przez Muskel1 1
duzy616 Opublikowano Środa o 17:22 Opublikowano Środa o 17:22 To jak idzie rozpoznać w benzynie, że wypala ? Ratuje tylko jakaś aplikacja ?
Muskel1 Opublikowano Środa o 17:56 Opublikowano Środa o 17:56 (edytowane) Obserwacja bloków pomiarowych. Temp. spalin, obserwacja/zmniejszanie wartości sadzy. Niektórzy producenci/silniki stosują w skrajnych wypadkach aktywną regenerację GPF, poprzez opóźnienie zapłonu (na późny). Czy jest to w jakiś sposób odczuwalne/zauważalne dla normalnego użytkownika i w Audi, tego Ci nie powiem, bo od 2007 r. jeżdże tylko dieslami i z benzyniakami nie mam praktycznie żadnej styczności, więc brak mi praktyk i własnych doświadczeń. Edytowane Środa o 18:03 przez Muskel1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się