Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy moje Audi A4 B9 2.0 TFSI ma GPF?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Muskel1,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Bardzo proszę o sprawdzenie czy auto posiada filtr GPF

 

WAUZZZF46LA016050 

 

Z góry dziękuje za informacje.

Opublikowano

Jaki kod silnika i rok produkcji?

Opublikowano
7 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Jaki kod silnika i rok produkcji?

19 rok niestety nie mam jak sprawdzić kodu silnika (przytrzymanie resetu km nie pokazuje kodu silnika jak w przed lifcie)

Opublikowano

Na wlepce masz kod silnika.

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Na wlepce masz kod silnika.

 

Kurde dopiero po 14 😕 mogę sprawdzić napiszę jak tylko będę miał dostęp do wlepy.

Opublikowano

Jest w książce serwisowej na pierwszej stronie.

Jaką masz moc silnika?

Opublikowano
2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

Jest w książce serwisowej na pierwszej stronie.

Jaką masz moc silnika?

 

150hp

Opublikowano

Na 90% masz GPF, ale po podaniu kodu silnika będzie 100% pewność.

Opublikowano
8 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Na 90% masz GPF, ale po podaniu kodu silnika będzie 100% pewność.

DLVB

  • Rozwiązanie
Opublikowano

Masz GPF.

Opublikowano
37 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Masz GPF.

Cholera nie dobrze :( Mam jeszcze pytanie czy ten filtr to wypala się jak DPF i w jaki sposób to rozpoznać ? Jest tak samo jak w TDI że zwiększają się obroty na jałowym ?

Opublikowano (edytowane)

Nie. Zasada działania GPF jest inna pomimo tego,  że budowa i funkcja GPF jest podobna do DPF. 

W silnikach diesla temperatura spalin w czasie normalnej jazdy wynosi ok. 250-350 °C, co jest za niską wartością do wypalenia powstałej i nagromadzonej w DPF sadzy. Z tego względu aby podwyższyć temp. spalin do 600°C w czasie odbywającej się regeneracji, zostaje dotryskiwane paliwo. Objawia się to (przynajmniej w silnikach 2.0TDI) podwyszszonymi obrotami.

 

Silniki benzynowe osiągają w czasie normalnej jazdy bez problemu temperatury spalin rzędu 600°C a nawet 800°C (gdy silnik osiągnie temp. roboczą). 

Z tego względu nie ma konieczności podwyszszenia temp. spalin oraz dodatkowego dotrysku paliwa, dlatego regeneracje odbywają się "w tle" bez podwyższonych obrotów i użytkownik tego nie odczuje.

Jest jednak jedno ale. Ponieważ w silnikach benzynowych sterownik silnika dąży do tego aby uzyskać wartość λ=1, czyli spalanie mieszanki było jak najbardziej optymalne, do GPF w czasie obciążania silnika (dodawania gazu) wartość tlenu potrzebnego do wypalenia sadzy w GPF jest za niska, lub wręcz żadna, gdyż pozostały w spalinach tlen zostaje wykorzystany do reakcji katalicznej, czyli redukcji szkodliwych substancji (NOx, HC, CO) w katalizatorze.

Dlatego regeneracja GPF możliwa jest, i odbywa się dopiero w czasie odcięcia ciągu, czyli gdy do cylindrów nie zostaje wtryskiwane paliwo (noga z gazu). Tak więc, gdy tylko zostanie osiągnięta odpowiednia temp. spalin (ok. 600°C)  i paliwo zostaje odcięte, tłoki pompują do układu wydechowego i tym także do GPF, wystarczającą ilość tlenu do procesów katalicznych oraz wypalenia sadzy (regeneracji GPF). 

 

Taki mały wykład na temat GPF :wink:

Edytowane przez Muskel1
  • Super 1
Opublikowano

To jak idzie rozpoznać w benzynie, że wypala ? Ratuje tylko jakaś aplikacja ?

Opublikowano (edytowane)

Obserwacja bloków pomiarowych. Temp. spalin, obserwacja/zmniejszanie wartości sadzy. Niektórzy producenci/silniki stosują w skrajnych wypadkach aktywną regenerację GPF, poprzez opóźnienie zapłonu (na późny). Czy jest to w jakiś sposób odczuwalne/zauważalne dla normalnego użytkownika i w Audi, tego Ci nie powiem, bo od 2007 r. jeżdże tylko dieslami i z benzyniakami nie mam praktycznie żadnej styczności, więc brak mi praktyk i własnych doświadczeń. 

Edytowane przez Muskel1
  • Dzięki 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...