Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu na postoju w Audi A4 B8 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

od kilku tygodni mam problem z poborem prądu na postoju 4-5A. Wyłączone auto uzbrojony alarm/lub bez alarmu. 
 

Byłem u elektryka, sprawdzał upływ prądu wyciągając poszczególne bezpieczniki i wyszło mu ze z prawej strony od pasażera jak wyciągnął jakiś pin z bezpiecznika oznaczonego nr5 to upływ prądu zanikł, praktycznie do 0.

 

W biurze postawiono diagnozę że to maglownicy a dokładnie jej sterownik wariuje i się nie usypia. Nie dokończa chce mi się w to wierzyć ponieważ nie mam żadnego problemu z układem kierowniczym. W systemie też nie ma żadnych błędów, a po za tym nie jestem pewien że te bezpieczniki odpowiadają za maglownice i jej sterowanie.

 

czy ktoś mógłby mi pomóc i wyjaśnić czego dotyczą bezpieczniki oznaczone „Moduł wyłączników kolumny kierownicy”

 

z góry dziękuję 

IMG_9879.jpeg

Opublikowano

Zaznacz na zdjęciu o którym piszesz.

Opublikowano

Chodzi o środkową listwę, nie wiem dokladnien ktory bezpiecznik w tej kostce, ale tam zlokalizowano pobór prądu. 
 

Czy którys z bezpieczników w środkowej kostce, odpowiada za sterownik w maglownicy?

Opublikowano

Bezpieczniki opisane masz w instrukcji obsługi.

Opublikowano (edytowane)

Nie daje za wygraną i napisze co przez ten czas ustaliłem. 

Trzy dni wszystko było ok. Uważam tak ponieważ po nocy panel MMI włączał sie z automatu po odpaleniu auta i działał start/stop.

 

Dziś wymienieniem 13 letni akumulator z pierwszego montażu na nowy Bosch, ponieważ myślałem że to może jego wina ale problem nie zniknął. Aku Bosch 95Ah zrobiłem adaptację w OBD zmieniłem dwie ostatnie cyfry nr seryjnego
 

Podłączyłem multimetr szeregowo i pobór na postoju na zaryglowanych drzwiach i klapie 4-5A (załączam film)

 

Wyciagnalem wszystkie bezpieczniki pokolei i okazało sie ze jak wyciągnę bezpiecznik- Gateway - sterownik wkładu tablicy rozdzielczej - to pobór spada do 0,89 (załączam film). Wtedy cały czas świeci sie na liczniku kontrolka P i podświetlanie przycisku od ręcznego i pstryka w module ręcznego. Jak odłączyłem ten moduł to spadło do 0,7A


 

Prosze o wsparcie.
 

29aee93b-8224-44a5-a187-d114fbca3b42.jpeg

Edytowane przez br1989
Opublikowano

Ktoś może pomóc?

Opublikowano

To jest bezpiecznik od sterownika Gateway.

Wrzuć pełny auto-scan.
Podłączałeś coś dodatkowego w aucie?

Opublikowano

Mam tylko OBD eleven i nie wiem czy on ma taką funkcję.

 

nie podłączałem nic dodatkowego

 

Za jakie urządzenie odpowiada ten Gateway? Czy obsługuje on sterownik maglownicy?

Opublikowano

Za pomocą obdeleven można także wykonać pełny auto-scan. 

Na dole masz link jak to wykonać.

 

Sterownik Gateway to centrala, zbiegają się w nim wszystkie magistrale danych Can Komfort, Can Infotainment,  Can napęd, Can Extended.  Cała komunikacja przebiega przez ten sterownik. Jest on także odpowiedzialny za ochronę komponentów pozostałych  sterowników. To on zapamiętuje CP i tam przypisuje się nowe sterowniki.

 

 

https://a4-klub.pl/topic/495823-instrukcja-jak-wykonać-protokół-diagnozy-auto-scan-za-pomocą-obdeleven/

 

 

Opublikowano

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Załączam skan z obd

history.txt

Opublikowano (edytowane)

Kto grzebał i co pozmieniał w kodowaniach?

W sterowniku Gateway masz zapisaną masę błędów z brakiem komunikacji z wieloma sterownikami, które najprawdopodobniej nie występują w samochodze.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nie było grzebane. Wyciągałem tylko bezpieczniki po kolei żeby znaleść upływ. 
 

 

Opublikowano

Albo sterownik Gateway się wysypał albo kodowanie w nim.

Opublikowano

Skasuje zaraz wszystkie błędy i przeskanuje na nowo.

Opublikowano

Powyłączałem moduły nieaktywne, które musiałem załączyć wczoraj. Zrobiłem ponowne skanowanie. Załączam raport.

history.txt

Opublikowano

Ok, wygląda teraz ok. Błędy w sterowniku 5F nie przyczyniają się do poboru prądu. Poczytaj ten temat i sprawdź u siebie, czy możesz zlokalizować w sterowniku Gateway,  która magistrala się nie usypia.

 

U Ciebie u OBDeleven będzie to inaczej wyglądało ale też da się sprawdzić te wartości.

 

https://a4-klub.pl/topic/505093-za-wysoki-prąd-spoczynkowy-w-audi-a4-b9-20-tdi-deta/#findComment-5818726

Opublikowano

W live data musisz poszukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...