Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instrukcja jak wykonać protokół diagnozy auto-scan za pomocą obdeleven


Muskel1

Rekomendowane odpowiedzi

Z uwagi na to, że na forum dość często pojawiają się pytania w jaki sposób  przeprowadzić poprawnie protokół diagnozy tzw.  auto-scan, który w aplikacji obdeleven nazywa się dziennikiem historii, postanowiłen nieco  naświetlić temat.


Czym w ogóle jest dziennik historii, czy auto-scan?
Jest to jak wyżej już napisałem, protokół diagnozy, czyli odczyt błędów zapisanych ze wszystkich modułów/sterowników.

 

Kiedy i do czego potrzebny jest nam taki auto-scan ?
Gdy w aucie występują jakieś problemy pierwszym krokiem diagnozy powinno być odczytanie ze wszystkich sterowników czy mamy zapisane w nich jakieś błędy.
Niestety ale na forum jest dość często widoczne, że podawane są same kody zapisanego błędu z prośbą o pomoc. Otóż samo podanie kodu błędu czy wrzucenie jednego zdjęcia z danym błędem nie jest wystarczające do poprawnego zdiagnozowania czy usunięcia przyczyny. 

Bardzo często błędy występujące w różnych sterownikach są ze sobą powiązane, więc jak widać, taki auto-scan daje obraz na całokształ występujących problemów.


Dodatkowym argumentem wykonania pełnego auto-scanu jest fakt, że zanim zabierzemy się za jakiekolwiek kodowania i zmiany w adaptacjach, należy zapisać sobie aktualne kodowania (oraz adaptacje) sterowników, co zostaje zapisane w auto-scanie.
Dlaczego?
Wykonanie pełnego auto-scanu  służy zatem sprawdzeniu czy w sterownikach występują jakieś błędy, które być może uniemożliwią nam  zmianę kodowania, oraz po to, aby mieć zapisane oryginalne kodowanie przed zmianami, na wypadek gdy będziemy chcieli do niego wrócić. Moją wersja obdeleven nie jest PRO, więc niestety na auto-scanie nie pokazane jest aktualne kodowanie sterowników.

 

Podpinamy się do auta i uruchamiamy aplikację obdeleven.

Wybieramy skanuj.

Screenshot_20230810_173848_OBDelevenVAG.thumb.jpg.132465882a9b6d79e64d9a9fa22596d0.jpg

 

Potwierdzamy dołączenie danych.

Screenshot_20230810_173907_OBDelevenVAG.thumb.jpg.697292624d21850f73ae67647c833e21.jpg

 

Wybieramy skanowanie. Na ekranie widoczna jest ilość wszystkich sterowników, które będą skanowane (u mnie 37) oraz informacja, który jest aktualnie skanowany (u mnie 15 Airbag).

 

 

Screenshot_20230810_173933_OBDelevenVAG.thumb.jpg.ff09b4daeb94e82287579948723e8f01.jpg

 

Gdy skanowanie zakończy się, wyświetli się informacja o ilości zapisanych błędów (u mnie jest jeden). Otwieramy listę wszystkich sterowników wybierając niebieski piktogram listy.

Screenshot_20230810_174135_OBDelevenVAG.thumb.jpg.e14665fec0f600114cebfbcd3ca35cc2.jpg

 

Scrollujemy w dół do sterownika, w którym zapisany jest błąd i klikamy na niego (u mnie akurat w kamerze A5).

Screenshot_20230810_174159_OBDelevenVAG.thumb.jpg.47984564bac5769ff30d8d10abccbce3.jpg

 

Następnie wybieramy z listy "Błędy"

Screenshot_20230810_174216_OBDelevenVAG.thumb.jpg.6c71b5242a295f1438b97e9f14725a85.jpg

 

Pokaże nam się kod oraz treść błędu.

Screenshot_20230810_174227_OBDelevenVAG.thumb.jpg.28eeab0d51e0e89e736ecac97a16b3fb.jpg

 

Nie kasujemy go tylko wychodzimy przyciskiem "wróć" na telefonie do głównego okna aplikacji i wybieramy piktogram listy u góry.

Screenshot_20230810_202701_OBDelevenVAG.thumb.jpg.6186eeb192b3a69740f435895405a41c.jpg

 Następnie klikamy na pojazd.

Screenshot_20230810_174303_OBDelevenVAG.thumb.jpg.6fa2acffafb83e4970f7eb066b3d5f43.jpg

 

Następnie na historia.

 

Screenshot_20230810_174359_OBDelevenVAG.thumb.jpg.0547bf3df3784a971434339cf4863ff8.jpg

 

Teraz mamy dwie możliwości w jaki sposób zapisać/przesłać dziennik.
Pierwsza możliwość, to wysłanie (pliku w formacie .txt) na maila. W tym celu należy u góry kliknąć na kopertę.
Otworzy na się możliwość wysłania na dowolny adres e-mail.

Screenshot_20230810_174422_OBDelevenVAG.thumb.jpg.4e9e369aa019018b8f79c472eee808ec.jpg

 

Druga możliwość to zapisanie auto-scanu w archiwum (na telefonie).
W tym celu klikamy piktogram download.

Screenshot_20230810_192121_OBDelevenVAG.thumb.jpg.811603ac2e91ca1f1fd4f68280ab872e.jpg

 

Wyświetli nam się czrwone zapytanie, czy chcemy zapisać (niestety niewidoczne w pełni na poniższym zrzucie ekranu).

Potwierdzamy.

Screenshot_20230810_192130_OBDelevenVAG.thumb.jpg.21d8e0071bf30d226182be50ba11ddf7.jpg

 

Zapisany w archiwum plik (w formacie .doc) znajdziemy na telefonie w folderze Dokumenty.

 

Screenshot_20230810_192144_MyFiles.thumb.jpg.4db6882462b1ca2d57c8754e521cecba.jpg

 

W ten sposób zapisane auto-scany wrzucamy na forum:wink:.

 

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesety nie. Wykupiłem niedawno licencję Ultimate na rok.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.09.2023 o 14:14, Muskel1 napisał(a):

Niesety nie. Wykupiłem niedawno licencję Ultimate na rok.

Hey

Muskiel1 to co robisz mega super sprawa sledze od kilku dni wątki i dużo pomagasz super. Za tydzień odbieram swoją A4B9 roczna i szukałem już z ciekawości skanerka i trafiłem na tą opcję OBD widzę że na Amazon jest bez problemu taka jak sam kupiłeś Ultimate. 

Moje pytanie czy się opłaca ? Czy jest coś lepszego ?

Jak ma się to z gwarancją auta ( choć myślę że jak sobie coś wlacze z funkcji która mam zablokowana to nie ma wpływu? ) oczywiście mogę się mylić.

A tak po A tym pozdrawiam cię z Iserlohn jak byś miał ochotę napisz PW mam małą propozycje.

Mazi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, myślę że nic tańszego legalnego nie kupisz niż OBD eleven.  Roczne auto, czyli 2023 rok, może mieć już SFD ale nie jestem tego pewny. Będziesz musiał wypróbować. Jeżeli będzie miał SFD to już nie jest tak łatwo cokolwiek zmienić w kodowaniach czy adaptacjach, gdyż wymagany do tego jest Token (klucz odblokowujący sterownik). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Hej, myślę że nic tańszego legalnego nie kupisz niż OBD eleven.  Roczne auto, czyli 2023 rok, może mieć już SFD ale nie jestem tego pewny. Będziesz musiał wypróbować. Jeżeli będzie miał SFD to już nie jest tak łatwo cokolwiek zmienić w kodowaniach czy adaptacjach, gdyż wymagany do tego jest Token (klucz odblokowujący sterownik). 

Hey dzięki za szybką odpowiedź. Czyli tak naprawdę musiał bym sprawdzić czy mam SFD pytanie jak to zrobić? Kupić tą kostkę i sprawdzić jedna funkcje jeśli nie zadziała czyli już lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Sprawdzisz w auto-scanie lub po kodach wyposażenia.

https://wiki-online.vcds.de/de/Allgemein/Komponentenschutz-SFD

Wychodzi na to że nie ma. Niby dopiero w A6 A7 Q5 od modeli 2024 wprowadzili tą blokadę. Ale z ciekawości sprawdzę jak odbiorę Autko. Teraz mnie czeka długa i monotonna droga dostosowania pod siebie reszty.

Dziękuję za wsparcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w rocznikach modelowych 24, ale roczniki modelowe 24 to data produkcji od końca maja 23. Niby B9 jest nie wymienione  ale Q5 FY to pod względem zastosowanych sterowników (w większości przypadków) to same auto, więc nie byłbym tego pewny, że w B9 SFD nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

Muskiel dziś dotarł do mnie OBDeleven  i kupiłem wersję pro. Ale chyba dałem ciała bo tak naprawdę nie czaje jej możliwośći :( *pro*

Myślałem w 100% że kupując taką wersję nie będę musiał juz kupować Kredytów a tu zonk. Każda zmiana to i tak naprawdę musisz je kupić.

Może mój wpis się kiedyś przyda dla kogoś co będzie tym zainteresowany.

Albo się mylę ?

Teraz zastanawiam się czy mogę oddać pro i kupić ultimate albo to jakoś zaktualizować ? 

Pomogł byś mi trochę z tą apką ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kredyty zawsze musisz mieć, tym się charakteryzuje OBDEleven jako całość. Czytaj uważnie opis co dają poszczególne wersję następnym razem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja pro nie ma nic wspólnego z kredytami. Wersja pro umożliwia zmianę kodowań i adaptacji "na piechotę", czyli wchodzisz do każdego sterownika osobno i zmieniasz pojedyńcze Bity w Bajtach lub adaptacje. Wersje nie pro tej możliwości nie mają.

Kredyty, to możliwość korzystania z tzw. "gotowców", czyli po wykupieniu kredytów klikasz na daną funkcję (gotowca), którą chcesz u siebie aktywować i obd11 wykonuje automatycznie wszystkie niezbędne do uruchomienia tej funkcji kodowania lub adaptacje. 

Nie posiadając kredytów i nie korzystając z gotowców jesteś też w stanie, tyle że "na piechotę" dokonać prawie wszystkich tych samych kodowań jak przy użyciu gotowców. Musisz tylko wiedzieć co i gdzie zmienić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey

Bardzo dziękuję ci za informacje.

Ostatnie pytanie gdzie tak naprawdę znajdę *na piechotę* opisane te funkcje czy jest gdzieś jakiś fajny opis funkcii z jakich ludzie korzystają ?

Oczywiście pierwsze co zrobiłem sobie to kopie zapasową odczytałem błędy itd wiadomo pierwsze zapoznanie się z aplikacją.

Lecz mam trochę funkcii jakie chciał bym odblokować jedynie muszę znać kolejność aby nie nabroić ;)

Dziękuję za każde info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze jest, zanim cokolwiek zaczniesz zmieniać, wykonanie pełnego auto-scanu, tak aby zapisane w nim były wszystkie aktualne kodowania. 

Kodowania i instrukcje co, gdzie i jak znajdziesz w temacie kodowań lub na tej stronie, która jest między innymi także przeze mnie aktualizowana 😉

 

Należy tylko dodać, że nie wszystkie kodowania pasują do wszystkich samochodów. Dodatkowo masz auto z 2023r, tak że możliwe, że niektóre sterowniki będą miały już SFD i bez klucza (Token) nic nie zakodujesz. 

Wrzuć pełny auto-scan,  powinno tam być widać czy masz sterowniki z SFD.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Najważniejsze jest, zanim cokolwiek zaczniesz zmieniać, wykonanie pełnego auto-scanu, tak aby zapisane w nim były wszystkie aktualne kodowania. 

Kodowania i instrukcje co, gdzie i jak znajdziesz w temacie kodowań lub na tej stronie, która jest między innymi także przeze mnie aktualizowana 😉

 

Należy tylko dodać, że nie wszystkie kodowania pasują do wszystkich samochodów. Dodatkowo masz auto z 2023r, tak że możliwe, że niektóre sterowniki będą miały już SFD i bez klucza (Token) nic nie zakodujesz. 

Wrzuć pełny auto-scan,  powinno tam być widać czy masz sterowniki z SFD.

 

 

Hey chyba go dobrze zrobiłem ;)

Dziękuje ci bardzo za linki dopuki się tego nie nauczę nic nie kombinuje ;)

 

history (1).txt

Edytowane przez DJMaziii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Najważniejsze jest, zanim cokolwiek zaczniesz zmieniać, wykonanie pełnego auto-scanu, tak aby zapisane w nim były wszystkie aktualne kodowania. 

Kodowania i instrukcje co, gdzie i jak znajdziesz w temacie kodowań lub na tej stronie, która jest między innymi także przeze mnie aktualizowana 😉

 

Należy tylko dodać, że nie wszystkie kodowania pasują do wszystkich samochodów. Dodatkowo masz auto z 2023r, tak że możliwe, że niektóre sterowniki będą miały już SFD i bez klucza (Token) nic nie zakodujesz. 

Wrzuć pełny auto-scan,  powinno tam być widać czy masz sterowniki z SFD.

 

 

Chyba zrobiłem ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muskel czy ja się mogę jakoś skontaktować z roba po za forum bo nie ma tych prywatnych wiadomości. ?

Jakiś WhatsApp czy Mesanger

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma takiej możliwości. Proszę o wyrozumiałość😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...