br1989 Opublikowano 1 Września Opublikowano 1 Września Witam od kilku tygodni mam problem z poborem prądu na postoju 4-5A. Wyłączone auto uzbrojony alarm/lub bez alarmu. Byłem u elektryka, sprawdzał upływ prądu wyciągając poszczególne bezpieczniki i wyszło mu ze z prawej strony od pasażera jak wyciągnął jakiś pin z bezpiecznika oznaczonego nr5 to upływ prądu zanikł, praktycznie do 0. W biurze postawiono diagnozę że to maglownicy a dokładnie jej sterownik wariuje i się nie usypia. Nie dokończa chce mi się w to wierzyć ponieważ nie mam żadnego problemu z układem kierowniczym. W systemie też nie ma żadnych błędów, a po za tym nie jestem pewien że te bezpieczniki odpowiadają za maglownice i jej sterowanie. czy ktoś mógłby mi pomóc i wyjaśnić czego dotyczą bezpieczniki oznaczone „Moduł wyłączników kolumny kierownicy” z góry dziękuję
br1989 Opublikowano 2 Września Autor Opublikowano 2 Września Chodzi o środkową listwę, nie wiem dokladnien ktory bezpiecznik w tej kostce, ale tam zlokalizowano pobór prądu. Czy którys z bezpieczników w środkowej kostce, odpowiada za sterownik w maglownicy?
Muskel1 Opublikowano 2 Września Opublikowano 2 Września Bezpieczniki opisane masz w instrukcji obsługi.
br1989 Opublikowano 6 Września Autor Opublikowano 6 Września (edytowane) Nie daje za wygraną i napisze co przez ten czas ustaliłem. Trzy dni wszystko było ok. Uważam tak ponieważ po nocy panel MMI włączał sie z automatu po odpaleniu auta i działał start/stop. Dziś wymienieniem 13 letni akumulator z pierwszego montażu na nowy Bosch, ponieważ myślałem że to może jego wina ale problem nie zniknął. Aku Bosch 95Ah zrobiłem adaptację w OBD zmieniłem dwie ostatnie cyfry nr seryjnego Podłączyłem multimetr szeregowo i pobór na postoju na zaryglowanych drzwiach i klapie 4-5A (załączam film) Wyciagnalem wszystkie bezpieczniki pokolei i okazało sie ze jak wyciągnę bezpiecznik- Gateway - sterownik wkładu tablicy rozdzielczej - to pobór spada do 0,89 (załączam film). Wtedy cały czas świeci sie na liczniku kontrolka P i podświetlanie przycisku od ręcznego i pstryka w module ręcznego. Jak odłączyłem ten moduł to spadło do 0,7A Prosze o wsparcie. 94998461-01eb-4190-b267-7279b390e853.mov 350e245a-eee7-47b2-80d9-5f9c7a0808c5.mov e2b81bca-8e23-4f69-8cb7-cae4af018774.mp4 Edytowane 6 Września przez br1989
Muskel1 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września To jest bezpiecznik od sterownika Gateway. Wrzuć pełny auto-scan. Podłączałeś coś dodatkowego w aucie?
br1989 Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Mam tylko OBD eleven i nie wiem czy on ma taką funkcję. nie podłączałem nic dodatkowego Za jakie urządzenie odpowiada ten Gateway? Czy obsługuje on sterownik maglownicy?
Muskel1 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września Za pomocą obdeleven można także wykonać pełny auto-scan. Na dole masz link jak to wykonać. Sterownik Gateway to centrala, zbiegają się w nim wszystkie magistrale danych Can Komfort, Can Infotainment, Can napęd, Can Extended. Cała komunikacja przebiega przez ten sterownik. Jest on także odpowiedzialny za ochronę komponentów pozostałych sterowników. To on zapamiętuje CP i tam przypisuje się nowe sterowniki. https://a4-klub.pl/topic/495823-instrukcja-jak-wykonać-protokół-diagnozy-auto-scan-za-pomocą-obdeleven/
br1989 Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Bardzo dziękuję za odpowiedź. Załączam skan z obd history.txt
Muskel1 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września (edytowane) Kto grzebał i co pozmieniał w kodowaniach? W sterowniku Gateway masz zapisaną masę błędów z brakiem komunikacji z wieloma sterownikami, które najprawdopodobniej nie występują w samochodze. Edytowane 7 Września przez Muskel1
br1989 Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Nie było grzebane. Wyciągałem tylko bezpieczniki po kolei żeby znaleść upływ.
Muskel1 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września Albo sterownik Gateway się wysypał albo kodowanie w nim.
br1989 Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Skasuje zaraz wszystkie błędy i przeskanuje na nowo.
br1989 Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Powyłączałem moduły nieaktywne, które musiałem załączyć wczoraj. Zrobiłem ponowne skanowanie. Załączam raport. history.txt
Muskel1 Opublikowano 7 Września Opublikowano 7 Września Ok, wygląda teraz ok. Błędy w sterowniku 5F nie przyczyniają się do poboru prądu. Poczytaj ten temat i sprawdź u siebie, czy możesz zlokalizować w sterowniku Gateway, która magistrala się nie usypia. U Ciebie u OBDeleven będzie to inaczej wyglądało ale też da się sprawdzić te wartości. https://a4-klub.pl/topic/505093-za-wysoki-prąd-spoczynkowy-w-audi-a4-b9-20-tdi-deta/#findComment-5818726
br1989 Opublikowano 7 Września Autor Opublikowano 7 Września Tylko takie coś znalazlem f897e57e-dbbd-4702-b001-c086c7041af9.mov 2cb817e0-7d39-444d-8170-f0b83185df2d.mov
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się