wiki Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 od jakiegoś czasu, z prawej strony - przód dochodzą stuki podczas jazdy np. po bruku, podjazdu i zjazdu z krawężnika, byłem na szarpakach i kumpel stwierdził ze wachacze mam OK tylko właśnie prawa końcówka drązka ma wyczuwalny luz, sam sprawdzałem i jest to coś takiego jak przeskok na sworzniu, zalecił wymiane obydwu pomimo że lewy jest dobry, teraz pytanie czy rzeczywiście końcówka drażka może powodować stuki no i zbieżność jest raczej do ustawienia po wymianie tego elementu
wojtek26 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 To typowy objaw wywalenia końcówki a po wym ustaw zbierzność a polecam FEBIEGO lub RUVILA
Wihajster Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 po wymianie trzeba robic zbieznosc.mozesz miec tez łacznk stabilizatora wywalony i tez taki efekt bedzie
mrog Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Końcówki jak najbardziej moga powodowac stuki, jak dobrze wymienisz to nie trzeba ustawiać zbieżności tylko ja sprawdzić
areckid Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Raczej wymien obie koncowki (przy wymianie licz obroty), a pozniej kierunek -> zbieznosc.
Gość zdeniu Opublikowano 10 Kwietnia 2007 Opublikowano 10 Kwietnia 2007 wiki, mialem identyczne objawy i nie byly to końcówki w moim przypadku co lepsze nikt nie potrafił powiedzieć co stuka w kilku warsztatach nawet na szarpakach wyszlo szydlo z worka gdy moj stary mechanior wyciagnął całą kolumnę czyli odlaczyl górne wahacze górny tylny lewy a ja słyszałem jakby z prawej strony po wymianie nastala cisza tak wiec zobaczymy jak wymienisz koncowki u siebie czy to minie
kondziu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Praktycznie niemożliwe jest niewykrycie luzów w zawieszeniu. Jeśli jakiś warsztat tego nie umie zrobić to po prostu zmykać z tamtąd szybciutko. Jak samemu sprawdzić zawieszenie jest napisane w oddzielnym temacie dot. górnych wahaczy. Metoda sprawdzania drążków jest taka sama - podnosisz auto na lewarku, jedna osoba macha kołem na boki ( tak jakby "ręcznie" chciała skręcać), druga w tym czasie kładzie rękę na główce końcówki (sworzniu) - jeśli jest luz - na pewno go poczujesz. Uwaga - czasem możesz mieć również do wymiany same drążki - tego nie wyczujesz na samej główce, ale będzie widoczne "chodzenie" koła. Z własnego doświadczenia nie polecam szarpaków, gdyż w wielowahaczowym zawieszeniu się one po prostu nie sprawdzają. Co do wymiany - ja założyłem u siebie Febiego, ale to chyba jednak średnia półka - teraz wziąłbym jednak TRW Przy wymianie wymień koniecznie śruby i nakrętki (śruba ze specjalnym łbem półokrągłym)
mrog Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 (śruba ze specjalnym łbem półokrągłym) cena w ASO 18,20 zł/szt.
kondziu Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 W ASO - Audi Centrum Wrocław ceny dużo lepsze: śruba 4D0407192C 6,12zł
mrog Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Nie pamiętam numeru śruby ale ta ze ściętym łbem (półokrągłym) do końcówki drążka w ASO Ignaszak 18,20 piszemy o tej samej? Jeżeli tak to różnica cenowa bardzo duża.
kondziu Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Nie pamiętam numeru śruby ale ta ze ściętym łbem (półokrągłym) do końcówki drążka w ASO Ignaszak 18,20 piszemy o tej samej? Jeżeli tak to różnica cenowa bardzo duża. Owszem ta sama śruba - łeb półokrągły, bez nakrętki, stal 8.8 (biała - nie czarna ) Ceny rzeczywiście całkiem niezłe.
Gość zdeniu Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Opublikowano 12 Kwietnia 2007 Jak samemu sprawdzić zawieszenie jest napisane w oddzielnym temacie dot. górnych wahaczy. Metoda sprawdzania drążków jest taka sama - podnosisz auto na lewarku, jedna osoba macha kołem na boki ( tak jakby "ręcznie" chciała skręcać), druga w tym czasie kładzie rękę na główce końcówki (sworzniu) - jeśli jest luz - na pewno go poczujesz. ta metoda owszem dobra do sprawdzenia końcowek drążków ale gornych wahaczy nie wymacasz tak gdyz jest zbyt duże naprężenie gdy koło nie jest podparte
areckid Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 ale gornych wahaczy nie wymacasz tak gdyz jest zbyt duże naprężenie gdy koło nie jest podparte Jak kolega wezmie rurke albo lomik i zrobi dzwignie, ze kolo bedzie chodzilo gora-dol to wyczuje ewentualne luzy na wahaczach
kred Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 zgadza sie kolego areckid dobra brecha robisz dzwignie i wszystko mozna wymacac.
Gość zdeniu Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Opublikowano 13 Kwietnia 2007 Jak kolega wezmie rurke albo lomik i zrobi dzwignie, ze kolo bedzie chodzilo gora-dol to wyczuje ewentualne luzy na wahaczach to tak , trzeba zrobic dźwignie bo same machanie kołem na boki czy gora/dół nic nie wyda
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się