Labiel Opublikowano 3 Czerwca 2009 Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam. Jestem początkującym VAG-owcem. Podłączyłem dziś auto pod kompa aby wykasować błąd poduchy i przy okazji zajrzałem "do silnika". W błędach wyskoczyło mi coś takiego: KODY BŁĘDÓW - Silnik Data 29.05.2009 Godzina 15:41:51 8D0907557C 1,8L R4/5V MOTR HS D08 18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17733 Czujnik antystukowy cylindra 1 - zakres kontroli brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17734 Czujnik antystukowy cylindra 2 - zakres kontroli brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY I teraz powiedzcie mi Panowie co z tym zrobić. Czy jest to informacja i uszkodzeniu jakiś elementów, czy też może o chwilowym ich błędzie. Jestem narazie zielony jeśli chodzi o te sprawy dlatego wszelkie rady mile widziane.[br]Dopisany: 29 Maj 2009, 15:57_________________________________________________Ponieważ nie lubię pytań bez odpowiedzi rozwiązanie mojej zagadki jest następujące: Pierwszy błąd powstał prawdopodobnie na skutek odłączenia akumulatora. Drugi tyczy się problemów z Immobilajzerem. Kolejne nie do końca wiem, ale są to błędy sporadyczne. Po ich wykasowaniu nie pojawiły się ponownie więc nie ma czym się przejmować.
mstan Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Witam 18010 pojawia się w momencie dłuższego spadku napięcia akumulatora.Po odłączeniu akumulatora kasują się tylko niektóre dane,ale błędy pozostają w pamięci ECU. Kolejne to czujniki spalania stukowego, mają związek z paliwem(Spalaniem) i tak jak piszesz występują raczej sporadycznie. Nie dają się usunąć w przypadku uszkodzenia czujnika. Pozdrawiam