Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kabelki dla car audio (co polecacie?)


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Przesada to malo powiedziane. Jestem ciekawy na podstawie jakich doswiadczen i przeslanek ktos wysnuwa taka teorie ? Byc moze czegos nie wiem, na czyms sie nie znam wiec chetnie poznam odpowiedz na to pytanie.

Nalezy tylko pamietac aby zachowac rownowage potencjalow i dolozyc dodatkowy przewod od akumulatora do karoserii samochodu. Poprzez brak takiego przewodu w zeszlym roku zawodnik stracil tytul Mistrza Polski Car Audio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz Ci odpowiadam: opinia pana z serwisu Alpine.

Poczytalem dzis w nocy na forach na temat kabli pradowych do wzmacniacza i owszem jest napisane tu i owdzie ze podlaczenie wzmacniacza do karoserii moze powodowac szumy, ale zeby od tego mial sie wzmacniacz zepsuc to nigdzie nie widzialem takiej opinii.

Czyli 1 metr od wzmacniacza do karoserii (w bagazniku) oraz 1 metr od minusa przy akumulatorze do karoserii (czy moze lepiej od alternatora? ) ?

Podlaczajac kabel do karoserii nalezy zdrapac farbe z blachy (zeby byl jak najlepszy styk), prawda?

O jakim zachowaniu rownowagi potencjalow mowisz? Nie bardzo wiem o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre użądzenia w autach są źródłem zakłóceń - pompowtryski, cewki itp to może wpłynąc na dźwięk jeśli masa jest brana z karoseri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, moze byc zrodlem zaklocen szumow itd. , ale czy _nie_ polaczenie wzmacniacza bezposrednio z akumulatorem 5-metrowym kablem masowym moze spowodowac ze wzmacniacz sie uszkodzi?

A niby z jakiego powdu ma sie uszkodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc ja napiszę tak: mam kable dietz te które właśnie zamówiłeś, 20mm2, są dobrej jakości, i spopkojcie Ci wystarczą...zreszta i tak sporo się namęczysz żeby je upchać w progu ale to nic...

ja lewym progiem ciągłem zasilające + jeden głośnikowy lewy z przodu a prawym progiem 2x sygnałowe i jeden głośnikowy z prawego przodu i mówiono mi że miały być zakłócenia ale nic się nie dzieje, ale radzę Ci dokup sobie minusowego kabla bo możesz mieć kłopoty z alternatorem i czymś podobnym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz Ci odpowiadam: opinia pana z serwisu Alpine.

Poczytalem dzis w nocy na forach na temat kabli pradowych do wzmacniacza i owszem jest napisane tu i owdzie ze podlaczenie wzmacniacza do karoserii moze powodowac szumy, ale zeby od tego mial sie wzmacniacz zepsuc to nigdzie nie widzialem takiej opinii.

Czyli 1 metr od wzmacniacza do karoserii (w bagazniku) oraz 1 metr od minusa przy akumulatorze do karoserii (czy moze lepiej od alternatora? ) ?

Podlaczajac kabel do karoserii nalezy zdrapac farbe z blachy (zeby byl jak najlepszy styk), prawda?

O jakim zachowaniu rownowagi potencjalow mowisz? Nie bardzo wiem o co chodzi...

Znaczenie ma przekroj a nie dlugosc :wink4: . Najprosciej rzecz biorac - to co zabieramy z karoserii przewodem masowym od wzmacniacza/wzmacniaczy (i innych urzadzen) musimy oddac w postaci dolozonego przewodu od akumulatora (klema minusowa) do karoserii samochodu. Jak juz wspomnialem na poczatku dlugosc takiego dolozonego przewodu nie ma znaczenia wazne jest aby byl takiego samego przekroju jak przewod masowy od wzmacniacza (lub suma przekrojow przewodow od innych urzadzen).

Przy najblizszej okazji porozmawiam sobie z ludzmi "horn'a" n/t powstawania w ich firmie ciekawych/nowych teorii :) .

Przy mocowaniu przewodow masowych do karoserii BARDZO WAZNE jest oczyszczenie powierzchni stykowych WSZYSTKICH elementow (w tym rowniez blachy karoserii).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten zestawik Dietz z kablem 35mm kwadr. jest na prawde dobry, na wczesniejszych kablach wyłączał mi sie wzmacniacz jak troche podkrecilem a teraz to tylko wszytko przygasa... i tu wlasnie pytanie co sądzicie o Kondziorach BOA... (nie mylic z BOA Dietz) bo moge kupic BOA-e o pojemnosci 1F za 300 zl a sadze ze przydalaby mi sie, no chyba ze ktos jest innego zdania. Wzmak JBL GTO 1200.1 podlaczony do JBL GTI W12 na 3Ohm wiec ma okolo 720Watt. No i jezeli ktos napisalby jak naladowac nowego kondziora to bylbym wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczenie ma przekroj a nie dlugosc
Watson wiem że jesteś praktyk ale czepnę się bo takich błędów nie możesz popełniać - praw fizyki sie nie ominie i proszę zerknij na wzory bo tam występuje parametr długości jak i przekroju.

Fakt przekrój jest "istotniejszy" od długość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczenie ma przekroj a nie dlugosc
Watson wiem że jesteś praktyk ale czepnę się bo takich błędów nie możesz popełniać - praw fizyki sie nie ominie i proszę zerknij na wzory bo tam występuje parametr długości jak i przekroju.

Fakt przekrój jest "istotniejszy" od długość.

Zarzucasz mi bledy w sztuce. Czy moglbys na tym konkretnym przykladzie wyjasnic mi i wszystkim czytajacym na czym polegaja te bledy i czym konkretnie skutkuja ? Dobrze byloby gdybys tlumaczac polaczyl "swoja" teorie z "moja" praktyka - to powinno rozwiac watpliwosci :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pierwszej stronie pisałem o obliczaniu to teraz o teorii:

Opór nie zmienia się wraz z ze zmianami napięcia i natężenia, zależy natomiast od cech przewodnika:

- długości - im dłuższy przewodnik tym opór większy,

- pola przekroju - im mniejsze pole przekroju tym większy opór,

- rodzaju materiału z jakiego przewodnik jest wykonany - miedziany drut ma mniejszy opór niż stalowy.

Zawarte to jest w znanym wzorze:

R=ro*l/S

R - opór elektryczny,

l - długość przewodnika,

S - pole przekroju przewodnika,

ro - opór właściwy zależny od rodzaju materiału i temperatury.

I tu chyba nie podlega dyskusji że długość przewodu ma znaczenie. Dyskutować możemy nad słusznością zastoswań praktycznych ale to już w tym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ladnie opisales sposoby obliczania na pierwszej stronie , bardzo ladnie opisales wszystkie skladowe potrzebne do obliczen. Poczulem sie niemal jak w szkole :wink4:. Piekna jest teoria dopoki wszystko zgadza sie na papierze - ten etap mam juz dawno za soba. Wydaje mi sie ze bez wiedzy teoretycznej nie mozna skutecznie i bezbolesnie przejsc do praktyki. Wszystkie teorie i obliczenia ktore przytoczyles sa jak najbardziej zgodne z prawda i gratulacje za taka wiedze - tylko jak to sie ma do mojej wypowiedzi odnosnie dolozenia dodatkowego przewodu minusowego od klemy akumulatora do karoserii samochodu ? Przeciez obliczanie strat na dlugosci przewodu a dolozenie dodatkowego przewodu masowego to dwie rozne historie , łączy je jedynie to ze i w jednej i w drugiej historii wystepuje przewod. Sadzisz ze te wszystkie wyliczenia potrzebne sa do dolozenia dodatkowego przewodu masowego od akumulatora ?

Wyglada to tak jakbys przeczytal pierwszych piec slow mojej wypowiedzi nie biorac pod uwage nic wiecej. W/g mnie Twoje teorie dotyczace zmian opornosci w zaleznosci od dlugosci przewodnika (w tym przypadku przewodu OFC) zgadza sie z moja praktyka w 100% :) ale co to ma do tego nieszczesnego przewodu od aku do karoserii (bo przeciez tego wlasnie problemu dotyczyla moja wypowiedz) ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem do jak potrzebojesz sygnalowe kable z chinchami do wzmacniacz pod ktorym bedzie tylko sub to nie musza to byc nie wiadomo jakie wystarcza za 30, 40zl a jak do wzmacniacza ktroy by zasilal inne glosniki to juz z 80zl trzeba liczyc;) ja placilem 26zl za metr kabla zasilajacego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...