Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to za czujnik?


Gość Kaziu_Wichura

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Przepraszam za zdjęcie nie przedstawiające dokładnie tego czujnika. Niestety nie mam w tej chwili żadnych zdjęć na kompie więc musiałem się poratować takim znalezionym w necie.

Otóż interesuje mnie czujnik znajdujący się w polu zaznaczonym na fotce. Jest on widoczny od razu po zdjęciu osłony listwy wtryskowej (przy osłonie rozrządu). Jest koloru czarnego.

Interesuje mnie to ponieważ ostatnio zauważyłem, że jest zażygany olejem (oczywiście oczyściłem go ładnie).

silnik.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano

Czyżby chodziło ci o czujnik pozycji wałka rozrządu? Czyli sławny czujnik Halla. Pewnie jest pod nim o-ringi popuszcza olej.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Czyżby chodziło ci o czujnik pozycji wałka rozrządu?

no jego umiejscowienie wskazuje na to, że to właśnie ten czujnik. Tak myślałem.

Jakie mogą być objawy awarii tego czujnika? Tak na zapas się pytam. Olej się nie dostał do pinów. Obudowa była po prostu zażygana.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

tak w ramach upewnienia się - czy on może mieć wpływ na mój problem z błędem mieszanki (opisywany w innym wątku)? Raczej nie bo nic przecież mu do tego.

Opublikowano
jakby ten czujnik byl uszkodzony to w ogole bys nie odpalil auta. tak mi sie wydaje..

No niezupełnie. Tak było w starych konstrukcjach, nowsze wersje Motronica i praktycznie wszystkie silniki BMW pracują z zepsutym czujnikiem Halla.

System przechodzi wtedy z wtrysku sekwencyjnego na wtrysk grupowy, czyli iskra i otwarcie wtryskiwaczy jest podczas każdego obrotu wału na raz dla wszystkich cylindrów.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
No niezupełnie. Tak było w starych konstrukcjach, nowsze wersje Motronica i praktycznie wszystkie silniki BMW pracują z zepsutym czujnikiem Halla.

System przechodzi wtedy z wtrysku sekwencyjnego na wtrysk grupowy, czyli iskra i otwarcie wtryskiwaczy jest podczas każdego obrotu wału na raz dla wszystkich cylindrów.

ty masz niesamowity łep to tego, że tak powiem :wink: gratuluję wiedzy!

A jeszcze jakbyś powiedział mi czy z tym błędem mieszanki mam rację czy nie :biggrin:

Opublikowano

Jeżeli masz LPG, to mogą ci takie błędy wyskakiwać. Śmierdzi mi tu źle skalibrowaną instalacją LPG!

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
Śmierdzi mi tu źle skalibrowaną instalacją LPG

dobrze jest skalibrowana bo wcześniej tego nie było a nic przy niej nie ruszałem. Na benzynie też się tak dzieje. Jestem przekonany, że to przepływka umarła.

Opublikowano

No raczej niewiele ma to wspólnego z błędem mieszanki.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano
No raczej niewiele ma to wspólnego z błędem mieszanki.

ok dzięki bardzo.

Dodam, że olej nie wypływa narazie. Jest sucho i czysto. Może to jakieś pozostałości po dawnej usterce, bo on już odkąd mam A4 był taki zażygany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...