Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Popękany kolektor wydechowy w A4 B5 1.6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam widoczne dwa pęknięcia (około 2 cm)na kolektorze wylotowym czy mogą one wpływać znacząco na pracę silnika (1,6 + LPG)? I ewentualnie czy mozna takie pęknięcia czymś pospawać albo zakleić jakimś suchym spawem czy to wogóle coś da czy lepiej kupić gdzieś jakiś używany albo nowy i czy orientujecie sie ile może taki kolektor kosztować?

Opublikowano

Tak ma być i to nie przeszkadza w pracy

Przy okazji odwiedź dział NEWBIE

Opublikowano

tankpt, najpierw NEWBIE a potem piszemy :wink:

[ Dodano: 12-04-2007, 21:54 ]

Można spróbować pospawać ale te spawy nie wiadomo na ile starczą - kolega Kunio miał spawany kolektor chyba ze 4 razy...

To że peka może być spowodowane gazem i zbyt uboga mieszanką co powoduje wyższa temperaturę gazów wylotowych - aż nie chce myślec co się musi dziać w silniku...

Możesz wstawić fotki??

Opublikowano

Jutro zrobię i wstawię

[ Dodano: 12-04-2007, 22:12 ]

Tylko widzisz Poziekja nie wiem czy czasem nie był już pęknięty przed włożeniem gazu. A teraz mam tak że jak go zgasze i chciałbym go odpalić za dajmy na to minutę to mi gaśnie nie wiem czy jest to spowodowane tym że paliwa jeszce nie "zassał"?

Opublikowano

Też mam pęknięty kolektor wydechowy i wogóle nie wpływa to na jazdę i jak czytałes w poprzednich postach spawanie nie pomaga.

kolega Kunio miał spawany kolektor chyba ze 4 razy...
Tak ma być i to nie przeszkadza w pracy
Opublikowano

Podobno na PB nic to nie szkodzi, tylko choolernie świszczy na wyższych ovrotach (ok4krpm). To przypadłosć tego silnika, Jeżdże na PB a pekniecia są 2 albo 3 takie 2-3 centymetrowe..

Gdyby była turbina to byłoby gorzej..

Opublikowano
To że peka może być spowodowane gazem i zbyt uboga mieszanką co powoduje wyższa temperaturę gazów wylotowych - aż nie chce myślec co się musi dziać w silniku...

I tu się mylisz to musi być wada materiału bo pęknięcia były już jak auto przywiozłem z niemiec i gaz nie ma nic do tego

Opublikowano

Obraz001.jpg

Dwa pęknięcia jedno dobrze widoczne przy daci które zachodzi jeszcze pod spód a drugie po lewej stronie. Ja słyszałem natomiast że pęknięty kolektor ma pływ na działanie sondy lambda że ma złe odczyty.

Opublikowano

pęknięcia mogły się zrobić jak rozgrzany kolektor zostanie szybko ostudzony (wjazd w kałuże).

Swistac będzie, zaspawać żeliwa raczej się nie da (o ile to nie jest staliwo),

ja bym szukał innego, bo gorące spaliny w komorze silnika moga tylko narozrabiać,

Opublikowano

Tak mi się nasunęło, czy przy ok 5 tys obrotów w 1.6 na 2-3 auto powinno zwalniać(czuś że kompletnie nie ma momentu i wkręca się baaardzo powoli..) wchodząć w zakres 4,5-5,5tys obr? wygląda jakby za mało paliwa dostawało albo opory silnika były takie ogromne ; ]

Może to przez kolektor ?

Widze że niektórzy sie martwią niesamowicie mikropęnięciami, moze juzczas zmienić kolektor dzie jedna rurka z jednego z cylindrów trzyma się reszty kolektor na ok 1cm nie pękniętego kolektora :P

Opublikowano

Sorry za odgrzanie tematu. Nigdzie nie znalazłem na forum o tym informacji więc pytam. Spawanie według niektórych nie ma sensu. A co z klejeniem? Znalazłem na allegro kleje wytrzymujące temperaturę 1200st. C. Ja mam pęknięcie długości może 1cm, ale nie chciałbym żeby to pękało w tym miejscu dalej i chciałbym tylko uzupełnić ten ubytek i tak zostawić żeby to dalej się nie rozchodziło. Co o tym sądzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...