Skocz do zawartości
IGNOROWANY

(B5 1.8T)no i sie popsul!


pietro

Rekomendowane odpowiedzi

wracalem sobie w nocy z pracy do domu i w pewnym momencie uslyzalem zgrzyt pod maska(trwalo to kilka sekund)samochod zgasl i koniec!przekrecajac kluczyk tylko pykniecia.kontrolki ok,olej ok.udalo mi sie go dopchac prawie pod dom,jak to sie mowi szczescie w nieszczesciu ze mialem do domu jakies 500 metrow.nastepnego dnia sprowadzilem znajomego mechanika ktory stwierdzil ze problem tkwi w rozrzadzie-wykonal jakas probe -wlaczyl 5-ke i pchajac go do przodu stwierdzil ze cos blokuje silnik.ja mechanikiem nie jestem i nie wiem czy to co zrobil bylo skuteczne czy nie .w kazdym badz razie ten zgrzyt mogl o tym swiadczyc!czy jest jakis sposob zeby sprawdzic ze to jest cos z rozrzadem oprocz oczywiscie rozbierania calego przodu.jest jakis inny sposob.pytam dlatego ze sprawa jest troche skomplikowana.mianowicie silnik wraz z rozrzadem jest na gwarancji(wymieniany byl 10 miesiecy temu w autoryzowanym serwisie-faktury vat!)w tej chwili auto stoi u znajomego w warsztacie.chcialbym byc 100% pewny zanim pojade do audi zalatwiac sprawy zwiazane z naprawa.juz tam bylem dwa razy z fakturami gdy chcialem sie dowiedziec co i jak i niestety nie potraktowali mnie powaznie!!!! najpierw pan szef zobaczyl fakture i stwierdzil ze na fakturze oprocz wielu innych pozycji wraz z silnikiem nie ma paska rozrzadu wiec co za tym idzie podczas wymiany silnika zostal wlozony rozrzad ze zniszczonego silnika!!!naszczescie udowodnilem im ze silnik o taki i takim numerze katalogowym przychodzi wraz z kompletnym rozrzadem(pomogl mi w tym pracownik magazynu-czesci zamiennych serwisu audi w okolicach wawy-dziekuje)nastepnego dnia jak powiedzialem mu ze sprawdzilem w polsce ze taki silnik jest z rozrzadem to on stwierzdil ze to inny rynek!!bzdura-czesci musza byc takie same!!ale w koncu po dwoch dniach sami sprawdzili i doszli tez do tego ze ja mam racje i ze pozycja na fakturze silnik oznacza takze rozrzad.wiec dlatego chcialbym miec 100% pewnosc ze to jest problem rozrzadu zeby moc sie klocic o swoje.niechcialbym zeby okazalo sie po calej tej wojnie jak go scholuja i rozbiora caly przod ze to nie to!!! moze troszke zawilo to opisalem ale chyba zrozumiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ważne czy to wina rozrządu czy też czegoś innego. Jeśli wymieniałeś silnik i się zepsuł (nieważne co) to podlega on reklamacji. Uchyl delikatnie osłonę rozrządu i zobacz czy jest wogóle pasek. I jeżeli nie chce przekręcić na wciśniętym sprzęgle to musi być coś z rozrządem ale nie końecznie z paskiem, bo jest jeszcze łańcuch który też mógł pęknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem.jest na gwarancji ale wiecie jak to jest,wszystko ladnie pieknie w teorii. ale praktyka to juz zupelnie co innego

[ Dodano: 12-04-2007, 22:10 ]

od wymiany silnika zrobilem 15 tys. kilometrow-a instalacja gazowa to nie ma tu chyba nic do rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie tak.na fakturze oprocz wielu innych pozycji jest takze turbocompresor uzywany.i wyobrazcie sobie ze i do tego juz sie przyczepili.facet mi mowi no tak ale tu wie pan jest turbocompresor uzywany zamontowany,a ja mu na to.panie! co to za roznica czy uzywany czy nowy ,przeciez to wy to zalozyliscie(mowiac wy mialem na mysli ogolnie- autoryzowane serwisy audi) .takze czuje ze bedzie ciezko,i czeka mnie dluga droga!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura
we wloszech

no tak, przepraszam nie zerknąłem na profil :wink:

a moj mechanik powiedzial, ze w ogole sie go nie wymienia. Jaka jest Wasza teoria?

wymienia się wymienia. U mnie już zaczynał powoli tłuc się bo był luźny (przy 180 tys km). Wymieniłem i mam z głowy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

tak jest kolizyjny. Gdyby się po prostu zerwał i byś zostawił samochód w spokoju to jest szansa, że jakoś z tego wyjdzie silnik w miarę bez szwanku jednak gdy się próbuje po tym odpalić to nie jest zbyt wesoło, bo to powoduje największe szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

żeby stwierdzić czy pękł pasek rozrządu wystarczy odczepić przednią plastikową osłonę. Wtedy zobaczysz czy pasek na rolkach się znajduje. Żeby sprawdzić łańcuch jest trochę więcej zabawy. Musisz odkręcić największy przewód dolotowy i może coś jeszcze co będzie stało na drodze. Łańcuch znajduje się z tyłu głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalo mi sie zajrzec do srodka odchylajac delikatnie pokrywe rozrzadu.pasek jest caly -przynajmniej w tym miejscu w ktorym patrzylem (co pod spodem nie wiem)w kazdym badz razie pasek jest i wydaje sie byc na swoim miejscu! co wy na to???? czy powinien sie swobodnie krecic podczas gdy auto stoi czy nie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten lancuch tez robi takie spustoszenia jak w przypadku zerwanego paska, czy sa wieksze szanse ze nic strasznego sie nie stalo?no i teraz znow musze wybadac czy zostal on wymieniony podczas wymiany silnika-bo na fakturze go nie ma!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

nie wiem dokładnie jakie szkody wyrządza, ale podobne do zerwania paska. Jeśli nie wymienili i założyli stary napinacz i łańcuch to jest to grube niedopatrzenie lub celowe oszustwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zerwał się właśnie ten łańcuch zaraz po kupnie auta zrobiłem tylko 300 km i poprostu się zerwał. Następstwa: 12 zaworów, 7 porowadnic oraz koło zębate to wszystko do wymiany koszt po lekkiej znajomości 2500 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...