[B6 BEX] Cewki padają jedną za drugą

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Mam jazde z cewkami, może ktoś miał podobny przypadek...?

    Jakieś 2 miesiące temu padła mi cewka (oczywiście w trasie) - ale udało mi się migiem znaleźć warsztat i na miejscu o dziwo mi naprawili.

    Potem wszystko było super. Wczoraj zaczął nagle szarpać silnik, brak mocy, trzęsie. Diagnoza u mechanika z kompa że cewka poszła kolejna.

    Zamówili wczoraj i dziś wymienili, błędy wykasowali. Zapłaciłem z wymianą 260 zł i pół kilkometra od zakładu to samo znowu. Więc wracam, a ci mówią że teraz inna cewka padła - pech. Zamówili kolejną i o 16 przyjechała - wymienili i znowu to samo po chwili. Teraz komp pokazuje że padła ostatnia najstarsza cewa. Będą ją mieć w piątek ale mam złe przeczucia. Za tą drugą cewke już im nie zapłaciłem, za trzecią też nie zapłacę jak się błąd powtórzy.

    pytanie: CZY TO MOŻLIWE ABY ZŁA CEWKA USZKADZAŁA KOLEJNE ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie wiem czy to mozliwe aby cewka uszkadzala cewke ale mialem tosamo co ty.w aso na diagnoziepowiedzieli ze cewka do wymiany.wymienili dalej to samo,powiedzieli druga do wymiany,nie pomoglo,wiec ostatecznie wymienili wszystkie ijest ok.cewki w audi sa bardzo wadliwe.podobno te nowe juz sa zmienione

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wyglada na to ze powinno sie wymienic komplet.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Problem z padającymi cewkami jest powszechnie znany. Najlepiej wymienić stare na nowe z ASO, które podobno są już niezawodne. Też przechodziłem przez ten proces, chociaż takiego nasilenia awarii w tak krótkim czasie nie miałem. Na wszelki wypadek warto wozić ze sobą w bagażniku zapasową cewkę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cewki mam wymienione, faktycznie po wymianie ostatniej cewki problem ustał. silnik chodzi prawidłowo. Skasowali mi kontrolkę i wyjechałem z warsztatu. Przy pierwszym zgaszeniu i odpaleniu kontrolka sie zapaliła znowu. Nie umieją jej trwale skasować. Komp pokazuje błąd na 1 i 3 cylindrze. Byłem w 3 warsztatach i nie umieją skasować, w salonie audi w gdańsku nie chcą ruszać bo mam gaz, a oni sie nie znają na instalkach gazowych - więc najwygodniej po prostu olać klienta.

    Auto działa super ale ta kontrolka engine mnie wnerwia...help....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Skontaktuj się z jakimś klubowiczem z Trójmiasta, co ma VAGa. Trzeba zbadać auto, czy przypadkiem coś innego mu nie dolega. Ja zawsze sobie kasowałem skutecznie kontrolkę po padnięciu cewki. Może trafiłeś na tzw. "fachowców"?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W moim na początku 2007 r. był wymieniony komplet, nie mam z cewkami żadnych problemów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W moim na początku 2007 r. był wymieniony komplet, nie mam z cewkami żadnych problemów

    Co tylko potwierdza, że nowe cewki są już niezawodne. Ja również nie mam problemu po zmianie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Trzeniu

    jak 2 lata temu jechaliśmy na zlot do Wisły to TrueOgrowi padła jedna cewka a za 50 km druga. Dobrze że ASO było blisko :cool1:

    Silnik 1.8T

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cewki mam wymienione, faktycznie po wymianie ostatniej cewki problem ustał. silnik chodzi prawidłowo. Skasowali mi kontrolkę i wyjechałem z warsztatu. Przy pierwszym zgaszeniu i odpaleniu kontrolka sie zapaliła znowu. Nie umieją jej trwale skasować. Komp pokazuje błąd na 1 i 3 cylindrze. Byłem w 3 warsztatach i nie umieją skasować, w salonie audi w gdańsku nie chcą ruszać bo mam gaz, a oni sie nie znają na instalkach gazowych - więc najwygodniej po prostu olać klienta.

    Auto działa super ale ta kontrolka engine mnie wnerwia...help....

    Gaz, gaz, gaz jest powodem notowania błędów.

    Nie chce mi się tłumaczyć zasady rozpoznawania przez sterownik wypadania zapłonów, ale to jest mocno związane z paliwem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Też mam BEX'a 190PS zagazowanego i w 2 lata 4 cewki do wymiany. Narazie te wymienone sa ok, zobaczymy ile pojeżdzą. Mechanik twierdzi, że iskra czasem ma problem z przeskoczeniem do mieszanki na gazie i łatwiej wrócic jej do cewki, co ją niszczy. Na chłopski rozum ma to sens, z elektrycznego punktu widzenia to nie wiem ;]. Zauważyłem, że problemy zaczynaja sie jak troche mocniej przycisne (5000-6000 obrotów), więc staram sie go nie kręcić tak wysoko nawet jak noga świerzbi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy