[B5 AKN] Analiza nowej przepływki

    29 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Pacjent to 2,5TDI AKN z 2000r. Dolegała mu padnięta przepływka więc wymieniono na nową. Nowa to zakup ze sklepu zamiennik BOSCH.

    Proszę o weryfikację czy pracuje prawidłowo na podstawie poniższych logów.

    Wg mnie przepływka dość ładnie pracuję (można by powiedzieć wzorcowo) ale mam jedną zagwostkę tzn. przy ok 2200 coś się dzieje czy to wynik że te silniki tak mają czy coś zaczyna niedomagać, mniemam że jak już to turbina.

    Logi grupy 000

    logi000.jpgxwykres000.jpg

    Logi grupy 003

    wykres003.jpg

    Logi grupy 008

    wykres008.jpg

    Logi grupy 010

    wykres010.jpg

    Logi grupy 011

    wykres011.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wg mnie przepływka dość ładnie pracuję (można by powiedzieć wzorcowo) ale mam jedną zagwostkę tzn. przy ok 2200 coś się dzieje czy to wynik że te silniki tak mają czy coś zaczyna niedomagać, mniemam że jak już to turbina.

    Widze ze to wahanko cisnienia to standard dla 2,5tdi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wahania wahaniami, ale takie nie mogą być. Coś jest nie tak wg mnie i nie może być takiego dołka - gwałtowne obniżenie ciśnienia, dawki i pomiaru lmm - od razu N75 na to reaguje - może warto by podmienić N75 na próbę ? Chyba, że kierownice w turbinie wariacji dostają.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie też zwalił bym to na przebieg turbo a dokładniej przycinanie kierownicy bo to w "szczycie" doładowanie występuje.

    Mówisz Łukasz podmienić N75 :mysli: pomyślimy - sprawdzę czy od EGR w 2.5TDI jest ten sam może je się zamieni.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Właśnie też zwalił bym to na przebieg turbo a dokładniej przycinanie kierownicy bo to w "szczycie" doładowanie występuje.

    Mówisz Łukasz podmienić N75 :mysli: pomyślimy - sprawdzę czy od EGR w 2.5TDI jest ten sam może je się zamieni.

    Możesz spróbować podmienić N75 i N18 - nie są te same, bo różnią się literką "B", ale można spróbować.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Spalanie w aucie to obecnie w mieście ok 13l, troche to dziwne wie ktoś moze od razu co nie tak? Wczesniej bylo miasto ok 9l, pozniej podskoczylo do 15-16l, po wymianie przeplywki co jakis czas spada obecnie po 30km jest 12 z groszem. Wtf ze tak spytam :decayed: ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Trochę spore te spalanie - najpierw doprowadź te wahania ciśnienia do normy.

    Potem wypadałoby zrobić pełne logi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no własnie i to tak jak przeplywka zaczela sie walic podskoczylo do 15 i ostatnio zrobilem na 50l ok 400km :shocked::angry: gdzie normalnie w miescie wychodzilo ok 530-580, co prawda teraz spalanie jeszcze skacze ale w przyblizeniu pokazuje mi ze mam jeszcze do przejechania po 30km ok 500 wiec juz cos tu lepiej

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wszystko jest OK.

    lmm, jak również T - taki rozkład ciśnień jest prawidłowy.

    to jest AKN - soft jest nieco inny [tak, by był mocny na dole], a sama T jest również nowego typu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wszystko jest OK.

    lmm, jak również T - taki rozkład ciśnień jest prawidłowy.

    to jest AKN - soft jest nieco inny [tak, by był mocny na dole], a sama T jest również nowego typu.

    To co nie bawić sie z N75 i tematu z przycierającymi kierowicami też puki co nie ma?

    Meszrum a co ze spalaniem? tak jak Buszek mówi to spada stopniowo. Zjedzie to poziomu jak miał na początku?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

    jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

    jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.

    ok ale dlaczego w takim razie fis wskazuje ze pali ok 13l? poczekamy z tym jak w trase pojade zobaczymy czy spadnie czy cos robimy z tym N75?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no ok ale co wtedy z tym spalaniem nie tak? bo o 4l podskoczyc to troche nie bardzo :wallbash:

    jak na 50litrach robisz 500km to spalanie jest 10litrów - no nie ma jeszcze upalnego lata ale sądze że latem taki wynik to spokojnie w miejskiej jeździe na krótkich dystansach jest do osiągnięcia.

    ok ale dlaczego w takim razie fis wskazuje ze pali ok 13l? poczekamy z tym jak w trase pojade zobaczymy czy spadnie czy cos robimy z tym N75?

    Trzeba się poturlać i zobaczyć - nalelepiej sprawdzić po zatankowaniu na full i przejechaniu 100-150km dolać i policzyć ile wychodzi. FIS może ma jakiś algorytm na wyliczanie spalania i troche potrwa zanim wskaże normalnie.

    Chyba że ktoś ma wytłumaczenie na te spalanie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    odnośnie spalania, to dane z FIS nie są w najmniejszym stopniu miarodajne - jedyna metoda to tradycyjne obliczanie na podstawie 'zalania pod korek'. dane z FIS możemy brać pod uwagę, z przymrużeniem oka, dopiero po przejechaniu ok. 1000 km.

    samochód pali więcej, gdyż jest sprawny lmm - nie zaniża dawek, a zatem do silnika trafia więcej paliwa.

    N75 i N18 zostawcie w spokoju. silnik w tym zakresie jest sprawny - nie naprawiajcie czegoś, co nie jest popsute.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego Adadur - moim zdaniem przepływomierz faktycznie jest sprawny, a zaworek N75 doskonale radzi sobie z zadaną rolą.

    Natomiast nie wiem jak Tobie ale mi cholernie by przeszkadzało gdyby w najciekawszym zakresie obrotów (pomiędzy 2 a 3 tyś. obr./min.) samochód odmawiał mi jazdy :no: . Przypuszczam, że w trakcie przyspieszania - w okolicach 2200 - 2300 obr. odczuwasz wyraźne urwisko siły witalnej silnika, być może w połączeniu z dosyć charakterystycznym sapnięciem turbiny ... .

    Jeżeli tak - to znaczy, że zaczyna się problem z mechanicznym zużyciem niektórych elementów zmiennej geometrii łopatek i/lub samej gruchy sterującej ich pracą ... . Chwilowo nie będzie Ci to nadzwyczajnie przeszkadzało, gdyż nowy i wysocesprawny przepływomierz będzie rekompensował wyżej wspomnianą niesprawność ale jak wszyscy wiemy - po kilku miesiącach będzie już znacznie gorzej, wręcz nieznośnie gorzej ... .

    Jeżeli moje domniemanie jest słuszne i gdyby nie pomogło spałowanie autka na autostradzie - sugerowałbym tymczasową podmiankę gruchy przy turbo. Wiadomo, że nie będzie to szczyt marzeń ale podczas kilku prób będziesz mógł się przekonać czy ten brzydki dołek zniknie. Gdyby nie zniknął - regeneracja zmiennej geometrii łopatek stanie się raczej koniecznością - najdalej za jakieś 30 - 40 tysięcy km. ... .

    :hi:

    PS: Logi innego AKNa - z niesprawną vacuumpompą (słabe podciśnienie sterujące) ale ze świeżo zregenerowną turbiną:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4b07c9212ddfde1f.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Może i macie rację, ale mi się nadal nie podoba ten skok wszystkiego.

    Robiłem logi AKN jakiś czas temu i trochę łagodniej to wszystko przechodzi więc trochę mnie to dziwi.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Piotruś - jak jechałem autem i robilismy logi to wlasnie nic nie czuc przy 2-3tys zadnego spadku skubany ciagnie lepiej niz wczesniej :decayed:

    problem w tym ze tak nam logi wyszly no i te spalanie :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    widze ze zdania dosyc skrajnie podzielone

    wajchniecie ciśnienia jest i jak na moje oko [choc nosze okulary :cool1: ] nie jest ono naturalne ,przynajmniej nie w takim stopniu [troszke za duże :wink4:] ...

    przeciez to po wykresach widac [szkoda ze nie wszystkie logi na forum sa tak robione - adadur :good: ]

    ja bym pojezdzil troche dynamiczniej [zrobil z 10 razy logi bloku 010 i zobaczyl czy sie nie poprawia :wink4:]

    p.s jak ja nie lubie tych logow z 2.5 TDI ....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    odnośnie spalania, to dane z FIS nie są w najmniejszym stopniu miarodajne - jedyna metoda to tradycyjne obliczanie na podstawie 'zalania pod korek'. dane z FIS możemy brać pod uwagę, z przymrużeniem oka, dopiero po przejechaniu ok. 1000 km.

    samochód pali więcej, gdyż jest sprawny lmm - nie zaniża dawek, a zatem do silnika trafia więcej paliwa.

    N75 i N18 zostawcie w spokoju. silnik w tym zakresie jest sprawny - nie naprawiajcie czegoś, co nie jest popsute.

    :good:

    zajmiemy się chyba faktycznie dynamiką jazdy bardziej i zobaczymy co nam turbina w tym temacie odpowie - auto jeździło jakiś czas na walniętej przepływce może to też nie jest bez znaczenia

    przeciez to po wykresach widac [szkoda ze nie wszystkie logi na forum sa tak robione - adadur :good: ]

    :oczko: co by wam oczu nie męczyć ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ok pojawił sie gorszy problem.... auto padło i nie chce odpalić ;( wtf? :confused4: rozrusznik kręci aku cala noc sie dzis ladował i dalej nic... po prostu wczoraj rano odpalilem działal pojezdzilem, postal na dworzu po poludniu wsiadam i rozrusznik kreci a tu nic..

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ok pojawił sie gorszy problem.... auto padło i nie chce odpalić ;( wtf? :confused4: rozrusznik kręci aku cala noc sie dzis ladował i dalej nic... po prostu wczoraj rano odpalilem działal pojezdzilem, postal na dworzu po poludniu wsiadam i rozrusznik kreci a tu nic..

    Sprawdź błędy w ENGINE ... oby to nie był błąd 01318 :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    lukaszr sprawdzalismy z adadur'em i zadnych bledow nie wykrywa :wallbash: auto we wtorek do mechanika co robil sterownik pompy paliwa bo wtedy tak samo sie dzialo tez cos z nia bylo :disgust:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Błędów w engine zero ... :mysli: ewidentnie brak paliwa w cylindrach (auto nie odpala - już wiem czemu nie kupie 2,5TDI)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie

    (...) auto we wtorek do mechanika co robil sterownik pompy paliwa bo wtedy tak samo sie dzialo tez cos z nia bylo :disgust:

    Tzn?

    Rozkręcał/rozhermetyzowywał układ paliwowy?

    Powietrza w paliwie nie ma? -> Przezroczysty przewód paliwa zaraz przy pompie - po to właśnie zrobili go przezroczystym

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Do mechanika nie ma co mieć zastrzeżeń raczej bo auto kilka miesięcy jeździło

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A może po prostu pompa kaput :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zapowietrzenie układu paliwowego pojawiło sie już dwukrotnie - nie znaleziono powodu, skończyło się na podokręcaniu i sprawdzeniu wszystkich przewodów i od kilku dni jest OK.

    WRACAMY DO SPRAWY LOGÓW - chybs dość ciekawie się to przedstawia:

    grupa 000

    000tfk.jpg

    grupa 003

    003dgp.jpg

    grupa 008

    008ksc.jpg

    grupa 010

    010ykz.jpg

    grupa 011

    011iqt.jpg

    WNIOSKI:

    Wydaje mi się że auto się troszeczkę rozjeździło i jest lepiej, wykresy Imm się wygładziły.

    UWAGI:

    1. Stwierdzono u pacjęta ponadto rozjechanie wskazań z czujników G62/G2 a dokładniej G2 (na potrzeby zegarów) świrował i temp. stała na ok. 65st.C, z tej wartości bardzo szybko dobiła ok. 90st.C aby po chwili spaść na ok. 55st.C, w tym czasie G62 wskazywał 87-91st.C. Brak błędów od czujnika więc najprawdopodobniej powoli się psuje (już raczej jest zepsuty ;) )

    2. Dalej dla Buszka niesatysfakcjonujące jest spalanie - na biegu jałowym chlipie 1,2-1,3 l/godz. a powinno 0,4. Może ktoś podpowie na co zwrócić uwagę. Twierdzi że na FISie czasem przy podobym warunkach jazdy ma znacznie różniące sie wskazania spalania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Znowu problem... czujnik G62/G2 wymieniony poprawe w spalaniu paliwa widać zaczyna schodzic do 10l itp powoli jest ok. Ale auto zapowietrzylo sie trzeci raz :wallbash: :wallbash: zadnych bledow z pompkami itp nam nie wybijalo, co moze byc nie tak? Auto zawsze jest tankowane do pelna i z paliwem conajmniej 1/4 baku. Zapowietrza sie mniej wiecej po przejechaniu 200km od pelnego zbiornika a pozniej po odpowietrzeniu juz jedzie normalnie do 1/4 znowu tankowany i znowu ok 200km i zapowietrza sie ;(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy