Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Kopci na biało


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam pytanko. Czy jak na rozgrzanym silniku odkręcę korek od wlewu oleju to powinno stamtąd dmuchać powietrze? Jak położe odkręcony korek na wlewie to "skacze" jakby woda pod nim wrzała. To normalne czy coś nie halo?

Cały czas próbuję dojść przyczyny dymienia na biało na zimnym silniku. Płynu chłodniczego nie ubywa, poziom oliwy w normie. Jedyne co mi mechanik ostatnio powiedział to że zauważył większą ilość oleju w tym grubym przewodzie co dochodzi do turbiny.

Dziś znowu zapaliło się Check Engine :confused4: ZVagowałem autko i pojawiły się następujące błędy:

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 909 518 AA

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 01 0001

Software Coding: 0011501

Work Shop Code: WSC 35858

17636 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33): Short to Ground

P1228 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground

P1117 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

P1114 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

Trzy pierwsze są zdaje się sporadyczne, ale czy istotne? Ostatni już się pojawił jakieś 500 km temu, ale po wykasowaniu nie powrócił. Dopiero dziś....

Tak jak pisałem auto kopci na biało przez 10 sek po odpaleniu i dym EWIDENTNIE nie jest parą wodną, bo śmierdzi.

Czy możecie pomóc i podpowiedzieć co może być przyczyną i ew od czego zacząć "poszukiwania"?

Dodam że auto ma w tej chwili 263k km.

Prosze o pomoc i z góry dziękuję

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

16804 P0420 41A4 Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności

17522 P1114 4472 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki

17525 P1117 4475 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - grzałka zwarta do masy

17636 P1228 44E4 Wtryskiwacz, cylinder 4 - zwarcie do masy

Autko kopci na biało w momencie gdy spala płyn chłodzący,który dostaje się do komory spalania gdy silnik jest zimny.Po rozgrzaniu się korpusu i głowicy nieszczelność znika.

A co do korka to normalka,autko ma już spory przebieg.

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki - taka diagnoza została wcześniej postawiona, ale płynu chłodniczego nie ubywa. Zastanawiam się jaka ilość musi dostać się do komory żeby powodować takie kopcenie? Może śladowa? Od 2 tygodni obserwuję poziom płynu i jest równo pomiędzy min a max....

Czy uszkodzona/źle podłączona lambda może powodować błąd katalizatora?

Czy lambda 2 oznacza tę za katalizatorem?

Opublikowano

Na zimnym silniku to normalka że kopci,ponieważ katalizator dopalając spaliny zamienia je w parę wodną ,więc część gazów wydostaje się z wydechu jako para a część jako woda.

Opublikowano

Witam

Lambda 2 oznacza dwa,jedynka ma inne kody błędów oznaczające te same usterki.

Uszkodzona sonda może powodować błąd z tego względu,że mając niesprawną grzałkę rozpoczyna swą pracę z opóźnieniem.Raczej nie może być źle podłączona.

Sądzę że niewielka ilość płynu wystarczy,ze względu na to że katalizator także rozpoczyna swą pracę z opóźnieniem.

I dodaję że sprawne autko nie kopci przy temperaturze +10.

Pozdrawiam

Opublikowano

mstan dzięki za podpowiedzi - sytuacja staje się coraz jaśniejsza. Czy właściwym podejściem jest rozpoczęcie sprawdzania od lambdy ( ew wymiana ) i zobaczenie efektu, a potem dopiero kat i uszczelka pod głowicą? Poprzedni właściciel mówił, że sprawdzał kata jakiś miesiąc przed sprzedażą auta ( luty 2009 ) i podobno był wzorowy ( chciał go wycinać ). Płyn chłodniczy narazie nie ubył w ilości widocznej dla mojego oka.

Co ciekawe na logach, które robiłem 3 tyg temu zarówno obie lamby jak i katalizator wykazały działanie mieszczące się w normach ( a autko już kopciło ) - raz wcześniej też zapalił się Check Engine i wyskoczył 16804 :confused4:

Autko kopci także przy temperaturach wyższych od 10 st, bo stoi w garażu gdzie na bank przy takiej pogodzie jak dziś jest > 15 st.

maro - nie zgodzę się, że to normalne ( przynajmniej nie w takim stopniu jak u mnie ), bo miałem poprzednio TT z takim samym motorem i nawet gram dymku z rury nie poleciał bez względu czy było zimne czy ciepłe. Poza tym para wodna raczej nie śmierdzi spalenizną...

Opublikowano

Witam

Zacznij od sondy i zobaczysz co dalej.Sonda jako taka jest sprawna tylko nie mając podgrzewania działa z opóźnieniem.

Gdyby nie było to takie kłopotliwe można by było spróbować dokręcić głowice.

Jeżeli kat jest sprawny osobiście nie jestem zwolennikiem usuwania go.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy. Błędy wszystkie naraz wyskoczyły zaraz po powrocie z myjni (ręcznej). Może te zwarcia do masy spowodowane były wilgocią? Tak jak pisałem 3 tygodnie temu lambdy miały wzorowe wskazania, więc to może to? Jest jakiś sposób żeby uniknąć takich przypadków na przyszłość?

Dziś jeszcze zVAGuję auto i zobaczymy.

Opublikowano

Witam

To raczej mało prawdopodobne(to nie jest wysokie napięcie tylko 12V) , ale całkowicie tego nie można wykluczyć.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Pod kolektorem paliwowym, a nad kolektorem ssącym. Nad 4 cylindrem.To cewka elektromagnetyczna (ma przebicie) i dlatego wyrzuca błąd.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...