Skocz do zawartości
IGNOROWANY

b5 1.9 110km kiepska dynamika i kopci jak cholera :/


kamilradosc

Rekomendowane odpowiedzi

witam , mam problem z moja audiolka [ B5 1.9tdi 110KM ] :)

czy ktos moze mi powiedziec co mogło mi paść przy nastepujacych objawach :

- od 0 do 100 ok 20 sek :)

- Vmax ok 130-140 km/h

- strasznie kopci

czy to wina przeplywomierza?? wtrysków?? slynny zaworek od turbiny (tylko to kopcenie mi nie pasuje)?? od czego zaczac aby nie isc w koszty :/

i jeszcze jedno, czy w tym silniku były wersje z automatyczna skrzynia biegów??

z gory dzieki za sugestie i informacje :)

pozdro

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 22-04-2007, 11:07 ]

dodany do FAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam , mam problem z moja audiolka [ B5 1.9tdi 110KM ] :)

czy ktos moze mi powiedziec co mogło mi paść przy nastepujacych objawach :

- od 0 do 100 ok 20 sek :)

- Vmax ok 130-140 km/h

- strasznie kopci

i jeszcze jedno, czy w tym silniku były wersje z automatyczna skrzynia biegów??

z gory dzieki za sugestie i informacje :)

pozdro

nieszczelnosc w dolocie ..... :exclaim:

sprawdz obejmy i pomacaj gumowe rury ... :twisted:

tak ... byly wersje z aftomatem ....

[+]

pssssst ... kolejny zywiec ... :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeguby 2 na raz?? :eek:

nic nie znalazlem, wszystko podokrecalem , pomacałem i nic :/

jak autko ktos bedzie czymal na zwiekszonych obrotach masz wieksza szanse znalesc nieszczelnosc. Ewentualnie przy dodawaniu gazu sprawdzaj czy gdzies nie dmucha/zaciaga powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie , dzisiaj byłem w warsztacie na kompie

wyskoczyly mi nastepujace bledy :

00575

17978

00553

00550

01266

przy czym wszystkie poza 00575 udało sie skasować (czujnik cisnienia rozgalezienia w rurze)

mechanik mowi ze nie wie od czego nawet zaczac i jak sie za to zabrac. a do ASO nie chce jechac bo mnie skasuja tyle ze drugie audi bym kupił

moze macie jakies pomysly jak to ugryzc?? bo ja juz zaczynam watpic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie , dzisiaj byłem w warsztacie na kompie

wyskoczyly mi nastepujace bledy :

00550 - kontrola początku wtrysku (zmieniany rozrząd, zapowietrzony układ paliwowy?)

00553 - przepływomierz powietrza

00575 - doładowanie, przekroczona wartość

01266 - przekaźnik świec żarowych, zwarcie lub przerwa w obwodzie

17978 - ECU zablokowane przez Immobilizer.

Sprawdź przekaźnik świec żarowych i wtyczkę przy sterowniku silnika.

No i czy sztanga się rusza.

Jednak jeśli kopci to obstawiam nieszczelność albo na łączniku nad pokrywą zaworów albo przy intercoolerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie , dzisiaj byłem w warsztacie na kompie

wyskoczyly mi nastepujace bledy :

00575

17978

00553

00550

01266

przy czym wszystkie poza 00575 udało sie skasować (czujnik cisnienia rozgalezienia w rurze)

mechanik mowi ze nie wie od czego nawet zaczac i jak sie za to zabrac. a do ASO nie chce jechac bo mnie skasuja tyle ze drugie audi bym kupił

moze macie jakies pomysly jak to ugryzc?? bo ja juz zaczynam watpic :/

błedy wskazuja ze autko ma prawdopodobnie dosyc powazne problemy ... :rolleyes:

samo skaosawnie :exclaim: prawdopodobnie nie zalatwi sprawy (chyba ze ktos sie kiedys tym zajał i poprostu nie skasował błedów zapisanych w ECU - w co wątpie ... :wink: )

widze ze jestes "zielony" w temacie jak róweniż mechanik do którego pojechałes ..... osobiscie proponuje podjechac do kogos kto ma pojecie (duże) o TDI ...

p.s wiekszosc Twoich problemów (jak nie wszystkie) były juz opisane na forum ... poszukaj .... wraz z rozwiazaniami .... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem zaworek EGR, bledy wykasowane ale ustarka nie ustapiła

:eek:

nic dziwnego ze nie ustapiła .... :wink:

ehhh Ci super mechanicy .... :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie , dzisiaj byłem w warsztacie na kompie

wyskoczyly mi nastepujace bledy :

00550 - kontrola początku wtrysku (zmieniany rozrząd, zapowietrzony układ paliwowy?)

00553 - przepływomierz powietrza

00575 - doładowanie, przekroczona wartość

01266 - przekaźnik świec żarowych, zwarcie lub przerwa w obwodzie

17978 - ECU zablokowane przez Immobilizer.

Sprawdź przekaźnik świec żarowych i wtyczkę przy sterowniku silnika.

No i czy sztanga się rusza.

Jednak jeśli kopci to obstawiam nieszczelność albo na łączniku nad pokrywą zaworów albo przy intercoolerze.

550 - do ustawienia rozrząd

553 - wyczyścić lub wymienić lmm

575 - notlauf spowodowany zatarciem kierownic w turbawce, wyczyścić i po sprawie

1266 - olać

17978 - odczekać aż zgaśnie żółta kontrolka immobilizera dopiero wtedy uruchamiać motorynkę.

Przy w/w objawach nadal masz nieszczelność, sprawdź jeszcze metalowa rurę, pod chłodnicą, którą leci powietrze do ic, może skorodowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy w/w objawach nadal masz nieszczelność, sprawdź jeszcze metalowa rurę, pod chłodnicą, którą leci powietrze do ic, może skorodowała.
Napewno prawde ci pisze to specjalista od dolotu :wink: ja miałem identyczne objawy :biggrin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechalem wczoraj do serwisu AUTO-KOWALCZYK w michalinie.

Diagnoza - nieszczelny uklad dolotowy :) (po 3 minutach juz wiedzieli co i jak)

jednak co firma to firma.

teraz autko smiga jak nalezy a kopceniu jakby zapomnialo :)

Panowie , wielkie dzieki za pomoc w rozwiazaniu problemu.

pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechalem wczoraj do serwisu AUTO-KOWALCZYK w michalinie.

Diagnoza - nieszczelny uklad dolotowy :) (po 3 minutach juz wiedzieli co i jak)

jednak co firma to firma.

teraz autko smiga jak nalezy a kopceniu jakby zapomnialo :)

Panowie , wielkie dzieki za pomoc w rozwiazaniu problemu.

pozdro :)

prosze ..... :wink:

napisz gdzie dokladnie byla nieszczelnosc .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka postów wcześniej to pisaliśmy.

A warsztat tylko potwierdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam tez ten problem,tez kopci

sprawdzilbym ten dolot ale nie wiem dokladnie co i jak,nie jestem mechanikem,a do tego mieszkam w szkocji i mechanik tutaj to niezly wydatek,wiec moze ktos dokladniej napisalby mi jak sie zabrac za sprawdzanie tego dolotu

dział Newbie najpierw proszę

[pre_pl]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popros kogos aby ci pomogl - we dwie osoby latwiej :)

moze uda ci sie dojsc do tej dziury sluchajac pracujacego silnika na wyssokich obrotach - to naprawde slychac. Sprawdz wszystkie łaczniki, przewody , podokrecaj wszytsko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega maq21 niebardzo wie gdzie sie znajduje ten dolot wiec bedzie miał mały problemik podpowiem to ta rurka która łaczy IC z kolektorem ssącym podokrecaj poosprawdzaj gumy na lacznikach czesto pekaja od dolu wiec tego nie widac musisz sie jednym słowem troszkę pobrudzić:)ael mydełoko też istnieje wiec nie pekaj i do pracy sie weż to nic trudnego znależć takie cos :) bedzie słychac powietrze na wyższych obrotach jak bedzie ktoś Ci trzyma gazik:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...