Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Duże branie oleju silnikowego


pawel26

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mój audik bierze olej ok. 100ml na 100km, czyli bardzo dużo. Autko mam od niedawna więc nie wiem od jak dawna tak sie dzieje. To branie oleju jest trochę dziwne, bo nie kopci, praktycznie w ogóle i silnik jest suchu. Jeszcze jedna sprawa, że na trasie, nawet jak go butuje to jakby mniej oleju spalał, najwięcej po mieście w korkach. Pali mi 8l/100km oleju napedowegu po miescie w korkach, 5.5l/100km na trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no...fajnie ale gdzie jest pytanie?

Kolega za pewne chciał zapytać co może być przyczyną brania oleju w silniku.

Olej może brać już turbo jak przebieg nie mały, zużyte uszczelniacze na zaworach, albo zużyte pierścienie mogą być także powodem ubytków oleju. Poszukaj, poszperaj na forum tego typu tematów było multum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo to nie napisales na temat problemu no i silnika ale z tego co napisales sprawdzil bym na twoim miejscu turbinke moze gdzies gubi podrodze a najwlasciwsze to moze byc ze masz pierscienie lub panewki do wymiany najlepiej jak pojedziesz do warsztatu i niech zmierza ci stopien sprezania na tlokach wtedy powinno sie wyjasnic i spozrz na silnik od dolu moze sie pocic pod uszczelka miski olejowej albo pod korkiem wariantow jest duzo ale najpierw sprawdz te najtansze warianty zanim zaczniesz cos grupszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no...fajnie ale gdzie jest pytanie?

Tak jak napisał scuzz chciałem zapytać jaka może byc przyczyna brania takiej ilości oleju. Przebieg auta to licznikowe 255tys ale wiadomo jak to jest z tymi licznikami. Wiem że na forum jest dużo takich tematów ale nie znalazłem podobnego wątku, bo zazwyczaj gdy silnik bierze tyle oleju to też przy tym kopci lub ma jakiś wyciek, a u mnie nie ma takich objawów.

Piszesz scuzz że turbo może brać, chyba od tego zacznę sprawdzanie tej usterki.

ok, dzieki hubec sprawdze najpierw te miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli w trasie mniej łyka oliwy to raczej turbo bym dał w tej kolejce na koniec. Ale 100 ml/ 100km czyli litr na 1000 km czyli 10 l / 10 000 :gwizdanie: Zera ci sie nie pomyliły? Pzy takim zużyciu nie ma bata żeby nie dymił. No chyba, że mega wyciek. Ale to by plamy zostawiał jak smok :gwizdanie: Ja bym zaczął " proekologicznie" od odpięcia odmy i sprawdzenia jak zużycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko z innej bajki

swojego przegoniłem 40km z predkoscia 180km/h i na bagnecie znikło mi 2mm olivy

duzo czy mało????

nie kopci itd.

dziekuje za info :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego policz sobie ocwod miski razy 2mm i ci wyjdzie wynik za***iście duzo[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2009, 19:22_________________________________________________policz obwod

myslisz ze oliva jest na całym obwodzie miski :wink4::polew:

a widziałes miske w AJM???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okej mój bład zle sprecyzowałem zdanie

ostani raz kiedy spr stan oleju było to 1400km temu od momentu zalania swiezego motula po czym stan zweryfikowałem dzisiaj po przebutowaniu z predkoscia 180km/h przez odcinek 40km

wiec jazda po miescie głownie, agresywna i dynamiczna i czasem nogą w podłodze to uwazam ze dwa milimetry to na 9 latka z przebiegiem 240kkm chyba jest do zniesienia :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1400km + miasto+krutkie dystanse+dynamiczna jazda+kilkakrotne pałowanie+motule-2mm oliwy na bagnecie=sie problem

miałem mobila 5w40 na 10kkm z ubytkiem na turbinie (była do remontu) łyknał 5mm na bagnecie styl jazdy ten sam + zima +nie dogrzany silnik itd.

miałem mobila 5w30 wylałem to świnstwo po miesiacu bo łyknał mi tyle co po 10kkm

zalałem motula 5w40 i co zaczyna sie ta sama śpiewka :mysli:

albo te 2mm na taki samochód to normalne po przebiegu 1400km z noga w podłodze albo mam gdzies wyciek

jedynie co mi sie poci to ta krutka rurka od odmy przy pokrywie zaworów

IC suchy, przewody suche, turbina bez luzów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tak na 1400 km i na wiek samochodu to jest bardzo mozliwe i normalne przy twojej eksploatacji tylko prosze cie szanuj turbinke bo to jak watroba dla czlowieka jak ja zle eksploatujesz to szybko wysiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko

turbina dbana lepiej niz moja wątroba

rano max do 2000obr i gaszona po 30-120sekund w zaleznosci od stylu jazdy

mojemu koledze ten sam silnik zjadał na 10kkm litr oleju przy przebiegu 200kkm i smiało na nim zrobil kolejne 100kkm bez zadnych problemów

olej nigdy po nizej połowy kropek na bagnecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli w trasie mniej łyka oliwy to raczej turbo bym dał w tej kolejce na koniec. Ale 100 ml/ 100km czyli litr na 1000 km czyli 10 l / 10 000 :gwizdanie: Zera ci sie nie pomyliły? Pzy takim zużyciu nie ma bata żeby nie dymił. No chyba, że mega wyciek. Ale to by plamy zostawiał jak smok :gwizdanie: Ja bym zaczął " proekologicznie" od odpięcia odmy i sprawdzenia jak zużycie.

może inaczej, bo nie wiem dokładnie ile mieści się oleju na bagnecie od min do max. :kwasny:

miałem 3/4 na bagnecie i przejechałem 800km i jest na min na bagnecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...