Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Dymi przy odpalaniu


dawidw

Rekomendowane odpowiedzi

jest problem...od niedawna jezdze a4 1.8T wszystko chodzi pieknie tylko pojawił sie problem i nie wiem od czego zaczac.otóż...auto nie bierze oleju,nawet gdy go rozkrecam na wysokie obroty nic sie nie dzieje..nie dymi i jest ok!!!problem zaczyna sie gdy auto postoi np.2 dni.....odpalam go i dymi!!!raz mocniej raz mniej!nie dzieje sie tak na ciepłym silniku gdy gasze auto po jezdzie i znowu odpalam!nie wiem czy to wina turbiny(w interkulerze pojawiły sie slady oleju!!!) ,czy uszczelniaczy,czy moze jeszcze jest jakas inna przyczyna...sprawdzalem turbo i jako tako nie ma lluzów...z góry dzieki za rade;)pozdrawiam..... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w interkulerze pojawiły sie slady oleju!!!

To akurat normalne. Mając turbinę zawsze będziesz miał pewne ilości oleju w dolocie nawet jeśli turbina jest w 100% sprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj szczegóły. Na jaki kolor ci dymi? Biały, niebieski, czarny, siwy? Czy są problemy z odpalaniem po tym 2 dniowym postoju czy odpala normalnie? Czy nie ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo..

Biały dym, jak postoi z pewnością dłużej niż noc.. Jak kupiłem i pierwsze dwa odpalenia po dwóch tygodniach stania dosłownie biały dym przed garażem. Wydaje się że po przejechaniu się w szybką trasę przechodzi, względnie zmniejsza się.. Teraz, jak jeżdżę codziennie - niezauważalne.

Też jestem ciekaw. czy jest się czy, przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być olej ściekający do cylindrów przez zużyte uszczelniacze zaworowe. Jaki zapach ma ta chmura dymu? Czy jest to gryzący dym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie było o tym trochę na forum :)

jak oddawałem auto do kolegi który ma warsztat przekazałem mu poniższe info z forum, akurat oprócz dymu termostat też był zwalony :)

ja twierdzę że to punkt (d) poniżej..

3. Kopcenie przy odpalaniu – tylko na zimnym silniku (np. jak stoi przez noc, nie krócej) kilka sekund po odpaleniu siwy (biały) dym utrzymujący się przez około 5 sekund. Potencjalne przyczyny:

a. Najpierw naprawić/wymienić termostat ewentualnie czujnik temperatury – samochód na postoju nagrzeje się do 90 stopni, ale podczas jazdy temperatura zawsze niższa!

b. Sprawdzić świece.

c. Diagnostykę komputerem przeprowadzamy na silniku w temperaturze 90 stopni (tylko wtedy wyniki miarodajne tzw. Logi) – do sprawdzenia kąt wtrysku, albo rozrząd źle założony.

d. Jeżeli nie powyższe, to prawdopodobnie dym jest efektem spalania oleju na katalizatorze lub generalnie w wydechu. Olej w tych miejscach może się pojawić jeśli turbina straciła szczelność i puszcza olej.

[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2009, 15:27_________________________________________________A może te uszczelniacze.. nie jestem pewien ale nie jest gryzący - poprostu do przesady biały dym[br]Dopisany: 19 Czerwiec 2009, 15:28_________________________________________________tak dla wiadomości - kolega mechanik mówił że to raczej nie pkt (d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.termostat jest nowy:)rozrząd na bank jest dobrze złożony!!!auto było kupione w VW Audi w nie mczech. jestem 1 włascicielem tu w polsce a tam bylo do końca serwisowane i świece termostat ,rozrząd odpada

.auto odpala normalnie nawet jak stoi tydzień .Równo chodzi trzyma temp. cały czas 90stopni i płynu nie ubywa także byl podpiety pod kompa ani jednego błędu.wydaje mi sie również że jak by to były uszczelniacze to brał by olej i kopciłby cały czas . dym jest niebieski . no i nie wiem co dalej . serdeczne dzieki za zinteresowanie :good::

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat to tylko u mnie nie domagał - poniższe punkty są w gradacji

Rozrząd czyli napinacz i pompa wody też, hmm :)

Czyli pewnie punkt (d) - niebieski dym chyba nawet bardziej pasuje do oleju gdzieś tam..

nie wiem specem nie jestem.. poczekajmy na doświadczonych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie troszkę było o tym na forum...

Jak dym jest niebieski to olej jest spalany wraz z benzyną,proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach,ewentualnie sprawdzić dolot czy nie ma oleju w nim.

Jeżeli dym zaś jest siwy to prawdopodobnie turbo puszcza olej bezpośrednio do wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Jak dym jest niebieski to olej jest spalany wraz z benzyną,proponuje sprawdzić ciśnienie w cylindrach,ewentualnie sprawdzić dolot czy nie ma oleju w nim.

Dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dym jest niebieski

Turbina zaczyna puszczać olej. Nie ma tragedii, są to śladowe ilości. Sprawdzaj stan oleju min. co 500-1000km i się nie przejmuj.

U mnie po odkręceniu rury ic wypływa chyba z kieliszek, a mimo to przez 15kkm nie dolewam - nie spada poniżej minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam cisnienie w cylindrach jest dobre wiem jak to jest jak auto niema kompresji zle odpala i jest mułowate a mój wozik ma buta olej jest sprawdzany co tydzień taką mam manie. zrobiłem nim 6 tys. i bez problemu :good: :> odkrecilem waż dolny od interkulera i faktycznie wylało sie troszke oleju . Piszecie w większości że to turbo ,więc mam pytanie za miesiąc chce jechać nim nad morze nie powidno chyba tak z dnia na dzien paść bo turbo chodzi normalnie.dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze on pochodzić z odmy z przez ktora zawsze dostaja sie opary ze skrzyni korbowej i również olej ktory później zbiera sie w dolnej części dolotu

Wczoraj wyciągałem przepustnice w celu jej przeczyszczenia. W dolocie było nie co oleju, właśnie z odmy.Aczkolwiek u mnie nie występuję żadne dymienie. Odmą musiałby ssać nieźle tego oleju żeby był taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za miesiąc chce jechać nim nad morze nie powidno chyba tak z dnia na dzien paść

Bez obaw.

Zapomnij o problemie - jeśli nie słychać lekkiego wycia na zimnym oleju to polata jeszcz długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dym zaś jest siwy to prawdopodobnie turbo puszcza olej bezpośrednio do wydechu.

Wesz82: jak radzić?

Przeczytaj sobie ten wątek :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_pierscienie_czy_uszczelniacze-t44227.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...