Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem ze wspomaganiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szwankować zaczęło wspomaganie (wszytko miało miejsce w obrębie ok 10 dni)

1. czasem niedomagać podczas jazdy

2. przy skrętach kierownicą skakać obroty, także na postoju czasem do niemal zgaśnięcia silnika (gdy nie ruszam kierownicą są stabilne ok 900obr.)

3. zdarzyło się parę razy przy wyhamowaniu prędkości przed skrzyżowaniem (skrętem w prawo lub lewo) i po zaczęciu manewru skrętu na biegu jałowym, auto zgasło...

4. pompa wspomagania przy tym zaczynała pracować coraz głośniej, szczególnie na maksymalnych skrętach kierownicy

5. chcąc "przepłukać układ" skręciłem kierownice na maxa i zacząłem jeździć w kółko, po tej "operacji" płyn w zbiorniku z zielonego przyjął czarną barwę, jak czarna farba olejna

6. wypompowałem 2 krotnie płyn za pomocą metrowej rurki przez zbiornik płynu wspomagania (po 500ml) i zalałem 2 krotnie po 500ml świeżym

7. nic to nie dało, płyn znów przyjął "brudną" barwę

8. po skręcie kierownicy na maxa i gazowaniu, kierownica lekko pulsacyjnie odbijała

9. po przejechaniu ok 5km zobaczyłem że ubyło ok 250ml ze zbiornika, po przyjrzeniu się okazało się że płyn ten wypryskało przez mały otworek bezpieczeństwa w zakrętce-korku od zbiornika płynu wspomagającego "opluło" nim przewody i elementy na przeciw wylotu otworka z korka-zakrętki.

10. u mechanika wyczyściłem pod ciśnieniem układ wspomagania przewody, chłodniczkę, a potem przepłukałem jeszcze nowym płynem wspomagania.

11. mechanik zamontował nową pompę wspomagania

12. z przekładni (maglownicy) nie widziałem wycieków, ubytku płynu wspomagania też raczej nie widziałem, nie słychać stuków, puków...

auto ma naganiane około 500 tys km

efekt: wrażenie że pompa pracuje trochę ciszej, objawy dokładnie takie same jak przed wymianą

Serdeczne dzięki za rzeczowe, sensowne podpowiedzi. :hi:

Serdecznie proszę i dziękuję za nie umieszczanie nic nie wnoszących wiadomości, filozofowania, zgadywania, gdybania :notworthy:

Następnego dnia, po nocnym postoju auto po uruchomieniu i "nakręceniu" po mieście ok 7 km przez 15 min wydawało się pracowało poprawnie, po czym zaczęło znów łapać zajawki braku wspomagania i skaczących obrotów przy ruchach kierownicą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...