Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Czy można podłączyć grubszy kabel do cieńszego ?


rafael26

Rekomendowane odpowiedzi

zależy do czego chcesz go podłączyć ( a co chcesz podłączyć )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz to zrobić po przekaźniku ewentualnie ale przecież możesz pod stały plus nie będzie wygodniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież CB możesz włączać i wyłączać guzikiem. Nie wiem jak jest w twoim modelu ale w naszych B5 pod nogami kierowcy są przekażniki bodajże nr 15 chyba nie pamiętam tam na śrubce jest plus po zapłonie można się w niego wpiąć tylko nie wiem jak jest u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam przepatrzylem ale nie umiem znalezc na zaplon tam mam tylko staly plus wiem o co chodzi bo w golfie tak bylo ale tu nie umiem dojsc do tego a nikt z b6 nie chce pisac pozdrawiam i dzieki serdeczne jak bys cos wyczail przypadkiem to daj znac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W B6 ja tez niemoglem tam znaleść plusa po kluczyku, w moim B5 jest jak pisał kolega, w B6 trzeba poszukać w bezpiecznikach. Ja tak podpiołem koledze diodowe światła do jazdy dziennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze kolega grippen zrób to po przekaźniku, koszt praktycznie żaden a bezpieczeństwo instalacji zachowane!

teoretycznie jeżeli CB nie pobiera za dużo W i prąd jest mały można podłączyć "grubszy do cieńszego" jednak jeśli prąd będzie zbyt duży do przekroju przewodu ryzykujesz zjaraniem instalacji!

więc odżałuj te 1-2zł i zrób po przekaźniku wtedy 12V do CB możesz wziąć sobie skąd chcesz nawet bezpośrednio z akumulatora...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego nie chcesz się wpiąć w przewód od zwykłego radia?? Masz zabudowane fabrycznie?? Łatwiej by było jak byś umieścił fotki autka w dziale moje auto.

Ja się wpinam bezpośrednio na kable od radia, tak najłatwiej (bo za radiem zawsze jest ACC i nie ma co kombinować, tylko nie raz nie ma jak się tam dostać jak jest radio fabryczne) i jakość sygnału zasilającego jest super (chyba to idzie przez jakieś filtry, bo wtedy nie ma zakłóceń od el. szyb, alternatora i innych silników).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwygodniej to wpiąć się w zasilanie spod zapalniczki a radio zamontować z prawej strony na sciance obok lewarka biegów. gruszka w zasięgu ręki a i kanały łatwiej zmienić :-)[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2009, 22:29_________________________________________________można grubszy z cieńszym połączyć bez żadnych obaw jeżeli chodzi o zwarcie byleby plus pod jaki się Połączasz był osłonięty bezpiecznikiem. jeżeli z przekaźnika prosto to wątpie żeby był poprzedzony plusem ale jeżeli Wykorzystasz oryginalny bezpiecznik na przewdzie czerwonym od CB to wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wykorzystaj stały plus ze śrubki znajdującej się w okolicy przekaźników, które to ulokowane są pod deską rozdzielczą, a wysterowanie przekaźnika weź ze stacyjki (ten cienki przewód o którym piszesz). Co do podpinania się pod cienkie kable...nie ryzykowałbym, oprócz spalenie instalacji można narozrabiac znacznie więcej ..np uszkodzic jakis moduł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wykorzystaj stały plus ze śrubki znajdującej się w okolicy przekaźników, które to ulokowane są pod deską rozdzielczą, a wysterowanie przekaźnika weź ze stacyjki (ten cienki przewód o którym piszesz). Co do podpinania się pod cienkie kable...nie ryzykowałbym, oprócz spalenie instalacji można narozrabiac znacznie więcej ..np uszkodzic jakis moduł

Jak już się tam dostanie to mase też może wziąść z tamtych zacisków. Nie zapomnij o bezpieczniku na plusie dochodzącym do radia CB (ok 1-5A) w zależności od radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klema (zacisk) 15 powinna być pod kierownicą, nad nogami kierowcy. Jest ona widoczna po zdjęciu tej osłony pod kierownicą. Tak jest w B5. W B6 jeszcze nie miałem przyjemności szukać, ale ten zacisk od zawsze tam był.

Z tym cienkim przewodem to jest problem, bo ja nie wiem od czego on jest, gdzie Ty się chcesz wpiąć. Jeżeli ten przewód wytrzyma (mam na myśli zabezpieczenie, które PRAWIDŁOWO jest dobrane) dodatkowo ok 3 A to możesz, ale się boje że będzie się palić Ci ten bezpiecznik na którym jest ten cienki kabel.

Pytanie też jest takie który bezpiecznik zabezpiecza ten obwód (obawiam się że jedno zabezpieczenie odpowiada za kilka cienkich przewodów, wtedy jest ono większe niż dopuszczalny prąd długotrwały i każdy dodatkowy amper zamiast wyrzucić zabezpieczenie będzie palił kabelek.

Ogólnie nie powinno się tak robić, ale są wyjątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie w B6 nie umiem znalezc rozkopalem juz wszystkie oslony i niewidze pozdrawiam

A zrób zdjęcie co masz pod kierownicą, może nie wiesz jak to wygląda, a ktoś naklejkę odkleił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od spodu powinny być takie śróbki jakby czy gwinty weź probówkę i sprawdź ja tam mam podpięte szyby pod plus po zapłonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...