Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Sprzegło - wymiana z przerobieniem na zwykłe koło zamachowe


malyma

Rekomendowane odpowiedzi

Valeo wprowadziło kolejne referencje zestawów 4 elementowych sprzęgła Kit4P. Wykaz wszystkich nowych referencji znajduje się w załączonej tabeli.

Opracowany przez firmę Valeo komplet sprzęgła, składający się ze sztywnego koła zamachowego, elastycznej tarczy o specjalnej konstrukcji, zespołu dociskowego oraz łożyska wyciskowego (do samochodów z łożyskiem hydraulicznym oferowane są komplety trzyelementowe: koło zamachowe, tarcza i docisk) jest alternatywą dla dwumasowego koła zamachowego.

Zestaw Valeo ma kilka istotnych cech, dla których warto wybrać właśnie to rozwiązanie. Przede wszystkim konstrukcja ta cec**je się niezawodnością spełniającą najwyższe wymagania. Sztywne koło zamachowe jest praktycznie bezawaryjne, ponieważ nie ma w nim żadnych ruchomych elementów. Za tłumienie drgań odpowiada tarcza, w której umieszczono znacznie wydajniejsze (w porównaniu do tradycyjnych sprzęgieł) tłumiki drgań skrętnych o charakterystyce odpowiednio dobranej do poszczególnych modeli samochodów. Zestaw Valeo zapewnia wysoki poziom filtracji drań i hałasów, dzięki czemu należycie chroni układ przeniesienia napędu oraz pozwala zachować wysoki komfort jazdy...........

Tu link do calej listy samochodow do ktorych Valeo produkuje zamienniki dwumasa

http://www.motofocus.pl/artdodatki/12440322584a266d02108c1.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moznaby bylo głębiej zanurkować w tym temacie...

Przy wymianie sprzegla zalozyc juz normalne kolo a nie jakis dwumas....

Jak to cenowy wyjdzie? Orienował sie juz ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego 2-masowe nie jest ok? tem musze zmienic niedlugo, myslalem o oryginalnym, ale jesli to jest duzo lepsze to moze warto przemyslec temat, tylko argumenty za potrzebne. no i oczywiscie czy do 1,8 ADR w B5 podpasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez bym sie chetnie dowiedzial.

Cos mi sie wydaje ze te ogolnie panujace wibracje przy wiekszych predkosciach obrotowych, i kultura pracy 4 cylindrowych silnikow diesla w audi A4 dyzo zawdziecza temu kolu dwumasowemu.Nie siedzialem w A4 ( bez wzgledu czy nowa czy stara ) na ktorj pedale sprzegla nie czuc bylo chrakterystycznego pulsowania.

Zastanawiam sie od cego by dalo sie upchac normalne kolo zamachowe z normalnym sprzeglem z tlumikiem drgan do mojej B7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego???

Jarol ... dowiedziales sie cos na temat wytrzymalosci tego zestawu ... ?

a moze ktos inny cos wie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego???

Niestety nie.

Jarol ... dowiedziales sie cos na temat wytrzymalosci tego zestawu ... ?

a moze ktos inny cos wie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarol link=topic=85983.msg987589#msg987589 date=1247050448]

Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego???

Jarol ... dowiedziales sie cos na temat wytrzymalosci tego zestawu ... ?

a moze ktos inny cos wie ...

a co to za problem oddac tarcze do Radzikowskiego , jak bym mogl zapodac taki zestaw do mojego 2.0 TDI to 5 min bym sie nie zastanawial.Dwumas w podluznym silniku to tak gowniane rozwiazanie jekich malo.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ułożenie silnika robi jakąś różnice w tym przypadku?

Ja powoli zaczynam ogarniać temat bo powoli mój dwumasik zaczyna mówić papa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ułożenie silnika robi jakąś różnice w tym przypadku?

Ja powoli zaczynam ogarniać temat bo powoli mój dwumasik zaczyna mówić papa...

A co się dzieje, jakie masz objawy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stukotanie z okolic dwumasa co jkakiś czas. (raz na pare dni). Wibracje przy ruszaniu na półsprzęgle.

Szarpnięcie przy zmienie biegów i puszczeniu sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ułożenie silnika robi jakąś różnice w tym przypadku?

Ja powoli zaczynam ogarniać temat bo powoli mój dwumasik zaczyna mówić papa...

no ma bo masz skrzynie idaca pod auto w tunel i przenaszaca drgania , w poprzecznym bedzie wibrawac i walic a nie bedzie tak czuc bo nie ma sie po czym przenosic. [br]Dopisany: 13 Kwiecień 2010, 15:56_________________________________________________No i prosze dla ciekawskich , oto dalczego dwumasy w B7 sa tak kiepskie i sa z nimi problemy .Oto porównanie dwumasu z B7 2.0 TDI i poczciwego AFN z B5 .Na czerwono zaznaczona os obrotu i łożyskowanie płaszczyzny styku z tarczy sprzęgła.

Jak widać gołym okiem średnica w przypadku B7 jest dwa razy mniejsza co z tym idzie masa do ktorej przykręcany jest docisk i na ktorej opiera sie tarcza jest znacznie bardziej podatna na wykrzywienia co objawia sie właśnie wibracjami przy pełnym bucie , ogolnie nawet nowe kolo z B7 ma ogromny luz osiowy w tymmiejscu sięgający nawet kilku mm.Znów inżynierowie z przewagi dzięki technice dali d*py :(

dwumasporownanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...