malyma 0 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 witam czeka mnie wymiana sprzęgła i zarazem pytam czy ktoś juz cos takiego robił ze wymieniał kolo dwumasowe na zwykle bo podobno juz są zamienniki ale jak cenowo to wyglada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baraka 4 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Valeo wprowadziło kolejne referencje zestawów 4 elementowych sprzęgła Kit4P. Wykaz wszystkich nowych referencji znajduje się w załączonej tabeli. Opracowany przez firmę Valeo komplet sprzęgła, składający się ze sztywnego koła zamachowego, elastycznej tarczy o specjalnej konstrukcji, zespołu dociskowego oraz łożyska wyciskowego (do samochodów z łożyskiem hydraulicznym oferowane są komplety trzyelementowe: koło zamachowe, tarcza i docisk) jest alternatywą dla dwumasowego koła zamachowego. Zestaw Valeo ma kilka istotnych cech, dla których warto wybrać właśnie to rozwiązanie. Przede wszystkim konstrukcja ta cec**je się niezawodnością spełniającą najwyższe wymagania. Sztywne koło zamachowe jest praktycznie bezawaryjne, ponieważ nie ma w nim żadnych ruchomych elementów. Za tłumienie drgań odpowiada tarcza, w której umieszczono znacznie wydajniejsze (w porównaniu do tradycyjnych sprzęgieł) tłumiki drgań skrętnych o charakterystyce odpowiednio dobranej do poszczególnych modeli samochodów. Zestaw Valeo zapewnia wysoki poziom filtracji drań i hałasów, dzięki czemu należycie chroni układ przeniesienia napędu oraz pozwala zachować wysoki komfort jazdy........... Tu link do calej listy samochodow do ktorych Valeo produkuje zamienniki dwumasa http://www.motofocus.pl/artdodatki/12440322584a266d02108c1.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simon__75 20 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 Moznaby bylo głębiej zanurkować w tym temacie... Przy wymianie sprzegla zalozyc juz normalne kolo a nie jakis dwumas.... Jak to cenowy wyjdzie? Orienował sie juz ktos? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madseason 0 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 a dlaczego 2-masowe nie jest ok? tem musze zmienic niedlugo, myslalem o oryginalnym, ale jesli to jest duzo lepsze to moze warto przemyslec temat, tylko argumenty za potrzebne. no i oczywiscie czy do 1,8 ADR w B5 podpasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blanko 0 Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 podpisuje sie pod pytaniem nikt nic nie wie jeszcze na ten temat>?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdzi 45 Opublikowano 27 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2009 Tez bym sie chetnie dowiedzial. Cos mi sie wydaje ze te ogolnie panujace wibracje przy wiekszych predkosciach obrotowych, i kultura pracy 4 cylindrowych silnikow diesla w audi A4 dyzo zawdziecza temu kolu dwumasowemu.Nie siedzialem w A4 ( bez wzgledu czy nowa czy stara ) na ktorj pedale sprzegla nie czuc bylo chrakterystycznego pulsowania. Zastanawiam sie od cego by dalo sie upchac normalne kolo zamachowe z normalnym sprzeglem z tlumikiem drgan do mojej B7 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky 7 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego??? Jarol ... dowiedziales sie cos na temat wytrzymalosci tego zestawu ... ? a moze ktos inny cos wie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego??? Niestety nie. Jarol ... dowiedziales sie cos na temat wytrzymalosci tego zestawu ... ? a moze ktos inny cos wie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdzi 45 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Jarol link=topic=85983.msg987589#msg987589 date=1247050448] Czy ktoś wie jaki maksymalnie moment obrotowy takie sprzęgło Valeo ze sztywnym kolem jest w stanie przenieść?? Chodzi mi dokladnie o silnik jak w temacie czyli AWX i sprzęgło 228mm. Czy jest to rozwiązanie mocniejsze od seryjnego??? Jarol ... dowiedziales sie cos na temat wytrzymalosci tego zestawu ... ? a moze ktos inny cos wie ... a co to za problem oddac tarcze do Radzikowskiego , jak bym mogl zapodac taki zestaw do mojego 2.0 TDI to 5 min bym sie nie zastanawial.Dwumas w podluznym silniku to tak gowniane rozwiazanie jekich malo....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siemian 126 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 a ułożenie silnika robi jakąś różnice w tym przypadku? Ja powoli zaczynam ogarniać temat bo powoli mój dwumasik zaczyna mówić papa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarol 3 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 a ułożenie silnika robi jakąś różnice w tym przypadku? Ja powoli zaczynam ogarniać temat bo powoli mój dwumasik zaczyna mówić papa... A co się dzieje, jakie masz objawy?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siemian 126 Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 stukotanie z okolic dwumasa co jkakiś czas. (raz na pare dni). Wibracje przy ruszaniu na półsprzęgle. Szarpnięcie przy zmienie biegów i puszczeniu sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdzi 45 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2010 a ułożenie silnika robi jakąś różnice w tym przypadku? Ja powoli zaczynam ogarniać temat bo powoli mój dwumasik zaczyna mówić papa... no ma bo masz skrzynie idaca pod auto w tunel i przenaszaca drgania , w poprzecznym bedzie wibrawac i walic a nie bedzie tak czuc bo nie ma sie po czym przenosic. [br]Dopisany: 13 Kwiecień 2010, 15:56_________________________________________________No i prosze dla ciekawskich , oto dalczego dwumasy w B7 sa tak kiepskie i sa z nimi problemy .Oto porównanie dwumasu z B7 2.0 TDI i poczciwego AFN z B5 .Na czerwono zaznaczona os obrotu i łożyskowanie płaszczyzny styku z tarczy sprzęgła. Jak widać gołym okiem średnica w przypadku B7 jest dwa razy mniejsza co z tym idzie masa do ktorej przykręcany jest docisk i na ktorej opiera sie tarcza jest znacznie bardziej podatna na wykrzywienia co objawia sie właśnie wibracjami przy pełnym bucie , ogolnie nawet nowe kolo z B7 ma ogromny luz osiowy w tymmiejscu sięgający nawet kilku mm.Znów inżynierowie z przewagi dzięki technice dali d*py Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się