amokk 0 Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Szukałem i czytałem na forum informacji dotyczącej szczegółowego opisu wymiany uszczelki miski olejowej, jednak takowej nie znalazłem. Według literatury "Sam naprawiam" trzeba demontować silnik, ale chyba jest inny, prostszy sposób. Proszę o podanie namiarów na ten temat, albo o szczegółowe informacje jak się do tego zabrać, bo szkoda sobie niepotrzebnej roboty narobić. Z góry dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy2731 0 Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 kurcze dokładnie nie pamietam jak jest w 1.9 ale chyba trzeba odkrecic zawieszenie, ale mozna to zrobic bez problemu jest troche z tym zabawy ale napewno zrobisz to sam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
amokk 0 Posted July 5, 2009 Author Share Posted July 5, 2009 Ktoś chętny do udzielenia szczegółowych porad?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 Ja, ale za 2 tygodnie bo wówczas będę to robił Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabson765 0 Posted July 5, 2009 Share Posted July 5, 2009 tez jestem ciekawy bo mnie tez czeka wymiana w silniku 1.9 ahu powinno byc tak samo jakw afn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlis 0 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Przy moim AFN-ie demontowali zawieszenie. Niestety chyba samego uszczelnienia nie zrobili dokładnie bo co prawda mniej ale nadal przecieka Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrzyHo 1 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Albo trzeba zdemontować całą ławę z pod silnika z zawieszeniem albo unieść cały silnik odkręcając go z poduszek tylko tych dwóch bocznych. Jest trochę ciężko z niektórymi śrubami, łatwiej się to robi gdy mamy zdemontowany przód, jak do rozrządu. Trzeba dość wysoko unieść silnik ponieważ miska musi przejść między ławą a dołem silnika. Najlepiej jest unieść silnik i odkręcić miskę i oprzeć ją na ławie, bez jej wyciągania z pod auta, wyczyścić wszystko i posmarować nową masą uszczelniającą. Ciężko to zrobić ale się da. Z tego co wiem tam nie ma uszczelki, tylko uszczelnia się to specjalną masą uszczelniającą, coś w stylu silikonu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 U mnie w AFN jest uszczelka Link to comment Share on other sites More sharing options...
mlis 0 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 U mnie podobno uszczelki nie było, przynajmniej tak twierdził mechanik. Ponadto podobno do AFN-a nie ma uszczelki więc uszczelnił masą ale tak jak pisałem wyżej nie wyszło mu to za bardzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 ja nie wiem co mam założone, ale uszczelkę normalnie zakupiłem do niego Link to comment Share on other sites More sharing options...
siwy2731 0 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 w kazdym silniku z metalowa misa jest uszczelka, a przy aluminiowej jest juz masa uszczelniajaca, jest dostepna np. w Focie z Erlinga i jak dobrze pamiatam kosztuje cos ok. 15zł, a z tym demontazem misy to najlepiej jest zdemontowac zawieszenie razem z misa bo smok pompy siedzi bardzo nisko wiec jesli bedziesz chcial unosic silnik to bedzie trzeba go troche podniesc a wtedy skrzynia bedzie zapierac wiec radze demontowac lawe, Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanson1982 0 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Dokładnie. Jestem po tym zabiegu. U mnie micha alu i masa uszceknijąca. POlecam rozebrać ławe od spodu. Nie jest to trudne tylko czasochłonne ale samo wykręcenie misy dużo mniej czasu wtedy zajmuje bez kombinacji. Jesli jest potzreba to moge opisać to co tam trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę (ja to zrobiłem bez kanału bo był zajęty ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
amokk 0 Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Bardzo proszę o szczegółowe informacje, bo lada chwila biorę się za to. Uszczelka będzie oryginalna, zamówiona już w ASO za 135 zł (postanowiłem nie oszczędzać i mam nadzieję, że się opłaci). Zejdę trochę z tematu... Przed zdjęciem miski płukanka Motul Engine Clean, a po uszczelnieniu silnik będzie się "kąpał" w Motul 6100 Synergie+ 10W40, bo nie wiem co było "lane", ale po 10.000 km będzie już Motul 8100 X-cess 5W40. Zamówiony również komplet czterech filtrów z Mann'a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Bardzo proszę o szczegółowe informacje, bo lada chwila biorę się za to. Uszczelka będzie oryginalna, zamówiona już w ASO za 125 zł (postanowiłem nie oszczędzać i mam nadzieję, że się opłaci). Zejdę trochę z tematu... Przed zdjęciem miski płukanka Motul Engine Clean, a po uszczelnieniu silnik będzie się "kąpał" w Motul 6100 Synergie+ 10W40, bo nie wiem co było lane, ale po 10.000 km będzie już Motul 8100 X-cess 5W40. Zamówiony również komplet czterech filtrów z Mann'a. Nie trza było zamawiać uszczelki do póki nie sprawdzisz czy masz michę aluminiową czy metalową, jak koledzy wyżej radzą. Ja jeżdżę na MOTULu 6100 cały czas i nie narzekam... Także zalałem go tym 6100 bo nie wiedziałem co było zalane wcześniej... Jeśli robisz płukankę to nie bardzo rozumiem dlaczego zalewasz wszystko półsyntetykiem a dopiero później pełnym syntetykiem. Po co Ci po płukaniu taki okres przejściowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
amokk 0 Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Nie wiem jaką mam miskę, ale jak patrzyłem od spodu to było widać wystającą czarną gumę, więc to na pewno uszczelka gumowa. Jak zamawiałem uszczelkę w ASO to nie padło pytanie jaką mam miskę tylko model silnika i rocznik. Według ETKA numer katalogowy tej uszczelki to 044 103 609 D i taką właśnie dziś odebrałem. To jest uszczelka metalowa "oblana" gumą. Co do oleju to wolę najpierw pojeździć na półsyntetyku i przekonać się jaki będzie "apetyt" na olej i czy będą jakieś wycieki. Jak tylko przyjdzie mi filtr oleju to od razu biorę się za wymianę, więc mam nadzieję, że do tego czasu ktoś udzieli w tym temacie szczegółowych porad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanson1982 0 Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 juto postaram sie to opisac Link to comment Share on other sites More sharing options...
domelq 2 Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 Nie wiem jaką mam miskę, ale jak patrzyłem od spodu to było widać wystającą czarną gumę, więc to na pewno uszczelka gumowa. Jak zamawiałem uszczelkę w ASO to nie padło pytanie jaką mam miskę tylko model silnika i rocznik. Według ETKA numer katalogowy tej uszczelki to 044 103 609 D i taką właśnie dziś odebrałem. To jest uszczelka metalowa "oblana" gumą. Co do oleju to wolę najpierw pojeździć na półsyntetyku i przekonać się jaki będzie "apetyt" na olej i czy będą jakieś wycieki. Jak tylko przyjdzie mi filtr oleju to od razu biorę się za wymianę, więc mam nadzieję, że do tego czasu ktoś udzieli w tym temacie szczegółowych porad. Ile Cie ta uszczelka kosztowała? Link to comment Share on other sites More sharing options...
golob 1 Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 wiec kolego nie musisz odkrecac zawieszenia ani lawy. odkrecasz tylko silnik i skrzynie na poduszkach i centralny wspornik przedniego pasa, bo bedzie przeszkadzal. podnosisz silnik, odkrecasz aluminiow wspornik od skrzyni (z nim jest najwiecej problemu zeby go pozniej wysunac) odkrecasz miske i wysuwasz ja do przodu. silnik musi byc na tyle wysoko podniesiony zeby miska przeszla ci miedzy lawa a smokiem. najlepiej robic to z kanalu, ale i na trawniku tez sie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanson1982 0 Posted July 9, 2009 Share Posted July 9, 2009 No i po problemie - mozna łatwiej i szybciej Link to comment Share on other sites More sharing options...
amokk 0 Posted July 11, 2009 Author Share Posted July 11, 2009 Nie wiem jaką mam miskę, ale jak patrzyłem od spodu to było widać wystającą czarną gumę, więc to na pewno uszczelka gumowa. Jak zamawiałem uszczelkę w ASO to nie padło pytanie jaką mam miskę tylko model silnika i rocznik. Według ETKA numer katalogowy tej uszczelki to 044 103 609 D i taką właśnie dziś odebrałem. To jest uszczelka metalowa "oblana" gumą. Co do oleju to wolę najpierw pojeździć na półsyntetyku i przekonać się jaki będzie "apetyt" na olej i czy będą jakieś wycieki. Jak tylko przyjdzie mi filtr oleju to od razu biorę się za wymianę, więc mam nadzieję, że do tego czasu ktoś udzieli w tym temacie szczegółowych porad. Ile Cie ta uszczelka kosztowała? 135 zł [br]Dopisany: 09 Lipiec 2009, 15:25_________________________________________________Wymiana uszczelki nie zostanie jednak przeprowadzona... Okazało się, że wężyki przelewowe były "sparciałe" i się "pociły". Olej napędowy ściekał po silniku "myjąc" go po drodze i wyglądało to jakby olej ciekł z miski. Na szczęście jeszcze raz wszystko sprawdziłem i ominęła mnie niepotrzebna robota... Koszt wężyków znikomy, a jaka "radocha", że silnik nie robi "siku". Silnik obecnie "umyty" ze wszystkich stron i czeka na płukankę. Oczywiście uszczelka jest na sprzedaż Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabson765 0 Posted July 12, 2009 Share Posted July 12, 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa Link to comment Share on other sites More sharing options...
golob 1 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa i w moim a4 ahu 97 tez jest metalowa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rikardo 3 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa Ja mam a4 po lifcie i miska jest metalowa pchali co mieli w magazynach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
amokk 0 Posted July 13, 2009 Author Share Posted July 13, 2009 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
golob 1 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. na nauke zawsze jest czas ciesz sie kolego bo ominelo Cie kawal uciazliwej roboty ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabson765 0 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 czyli troche sie pospieszyles z kupnem uszczelki wczoraj zmianialem olej w a4 99r po lifcie silnik ahu i miska jest aluminiowa natomiast w moim pasku 98r ahu jest metalowa Ja mam a4 po lifcie i miska jest metalowa pchali co mieli w magazynach. na to wyglada Link to comment Share on other sites More sharing options...
woj-o 0 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 u mnie nie dało sie podnieść silnika tak wysoko żeby miska wyszła (bez demontażu przodu lub innych rzeczy). Dało się uszczelkę przełozyć za to między miską a smokiem. Potwierdzam najgorzej z tym wspornikiem który blokuje śruby trzymające miskę (po kiego go tam dali....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
darkopolo 1 Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Witam! Dziś właśnie wymieniałem u siebie uszczelkę pod misą olejową.Nie jest to łatwa operacja ale da się ją wykonać samemu,potrzeba tylko trochę sprytu i cierpliwości.Mechanik krzyknął mi 250 pln za samą wymianę+ 95 pln uszczelka(metalowa zalana gumą).Więc wziąłem się za to sam,cała operacja zajęła mi około 5h(wymieniałem jeszcze osłonę przegubu zewn.) niestety nie zrobiłem fotek ,byłby dobry materiał na fotostory(chyba nie ma w dziale warsztat Jak będę miał znów chwile czasu porobię fotki i zrobię reportaż .A tym czasem służę poradą na PRIV jakby ktoś takowej potrzebował .U mnie miska jest metalowa więc przychodzi uszczelka,kumpel ma też AFN-a rok starszego i ma miskę aluminiową i tam przychodzi pasta montażowa,jest to zależne od tego czy auto posiada czujnik minimalnego poziomu oleju,jeżeli tak,ma misę aluminiową,jeżeli nie ma czujnika,ma miskę metalową. Link to comment Share on other sites More sharing options...
amokk 0 Posted March 23, 2010 Author Share Posted March 23, 2010 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanson1982 0 Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 Najważniejsze, że nie muszę wymieniać uszczelki, chociaż może bym się czegoś nauczył Temat można chyba zamknąć. No to do boju kolego Odgrzewając kotleta informuję, że jednak wymienię tę uszczelkę bo chętnych do kupna nie było, a silnik troszkę się poci w okolicach miski olejowej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now