Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana uszczelki miski olejowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukałem i czytałem na forum informacji dotyczącej szczegółowego opisu wymiany uszczelki miski olejowej, jednak takowej nie znalazłem.

Według literatury "Sam naprawiam" trzeba demontować silnik, ale chyba jest inny, prostszy sposób.

Proszę o podanie namiarów na ten temat, albo o szczegółowe informacje jak się do tego zabrać, bo szkoda sobie niepotrzebnej roboty narobić.

Z góry dziękuję.

Opublikowano

kurcze dokładnie nie pamietam jak jest w 1.9 ale chyba trzeba odkrecic zawieszenie, ale mozna to zrobic bez problemu jest troche z tym zabawy ale napewno zrobisz to sam.

Opublikowano

Ja, ale za 2 tygodnie bo wówczas będę to robił

Opublikowano

tez jestem ciekawy bo mnie tez czeka wymiana w silniku 1.9 ahu powinno byc tak samo jakw afn?

Opublikowano

Przy moim AFN-ie demontowali zawieszenie. Niestety chyba samego uszczelnienia nie zrobili dokładnie bo co prawda mniej ale nadal przecieka :(

Opublikowano

Albo trzeba zdemontować całą ławę z pod silnika z zawieszeniem albo unieść cały silnik odkręcając go z poduszek tylko tych dwóch bocznych.

Jest trochę ciężko z niektórymi śrubami, łatwiej się to robi gdy mamy zdemontowany przód, jak do rozrządu.

Trzeba dość wysoko unieść silnik ponieważ miska musi przejść między ławą a dołem silnika. Najlepiej jest unieść silnik i odkręcić miskę i oprzeć ją na ławie, bez jej wyciągania z pod auta, wyczyścić wszystko i posmarować nową masą uszczelniającą. Ciężko to zrobić ale się da.

Z tego co wiem tam nie ma uszczelki, tylko uszczelnia się to specjalną masą uszczelniającą, coś w stylu silikonu.

Opublikowano

U mnie w AFN jest uszczelka

Opublikowano

U mnie podobno uszczelki nie było, przynajmniej tak twierdził mechanik. Ponadto podobno do AFN-a nie ma uszczelki więc uszczelnił masą ale tak jak pisałem wyżej nie wyszło mu to za bardzo.

Opublikowano

ja nie wiem co mam założone, ale uszczelkę normalnie zakupiłem do niego

Opublikowano

w kazdym silniku z metalowa misa jest uszczelka, a przy aluminiowej jest juz masa uszczelniajaca, jest dostepna np. w Focie z Erlinga i jak dobrze pamiatam kosztuje cos ok. 15zł, a z tym demontazem misy to najlepiej jest zdemontowac zawieszenie razem z misa bo smok pompy siedzi bardzo nisko wiec jesli bedziesz chcial unosic silnik to bedzie trzeba go troche podniesc a wtedy skrzynia bedzie zapierac wiec radze demontowac lawe,

Opublikowano

Dokładnie. Jestem po tym zabiegu. U mnie micha alu i masa uszceknijąca. POlecam rozebrać ławe od spodu. Nie jest to trudne tylko czasochłonne ale samo wykręcenie misy dużo mniej czasu wtedy zajmuje bez kombinacji. Jesli jest potzreba to moge opisać to co tam trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę (ja to zrobiłem bez kanału bo był zajęty :naughty: )

Opublikowano

Bardzo proszę o szczegółowe informacje, bo lada chwila biorę się za to.

Uszczelka będzie oryginalna, zamówiona już w ASO za 135 zł (postanowiłem nie oszczędzać i mam nadzieję, że się opłaci).

Zejdę trochę z tematu...

Przed zdjęciem miski płukanka Motul Engine Clean, a po uszczelnieniu silnik będzie się "kąpał" w Motul 6100 Synergie+ 10W40, bo nie wiem co było "lane", ale po 10.000 km będzie już Motul 8100 X-cess 5W40.

Zamówiony również komplet czterech filtrów z Mann'a.

Opublikowano

Bardzo proszę o szczegółowe informacje, bo lada chwila biorę się za to.

Uszczelka będzie oryginalna, zamówiona już w ASO za 125 zł (postanowiłem nie oszczędzać i mam nadzieję, że się opłaci).

Zejdę trochę z tematu...

Przed zdjęciem miski płukanka Motul Engine Clean, a po uszczelnieniu silnik będzie się "kąpał" w Motul 6100 Synergie+ 10W40, bo nie wiem co było lane, ale po 10.000 km będzie już Motul 8100 X-cess 5W40.

Zamówiony również komplet czterech filtrów z Mann'a.

Nie trza było zamawiać uszczelki do póki nie sprawdzisz czy masz michę aluminiową czy metalową, jak koledzy wyżej radzą.

Ja jeżdżę na MOTULu 6100 cały czas i nie narzekam... Także zalałem go tym 6100 bo nie wiedziałem co było zalane wcześniej...

Jeśli robisz płukankę to nie bardzo rozumiem dlaczego zalewasz wszystko półsyntetykiem a dopiero później pełnym syntetykiem. Po co Ci po płukaniu taki okres przejściowy?

Opublikowano

Nie wiem jaką mam miskę, ale jak patrzyłem od spodu to było widać wystającą czarną gumę, więc to na pewno uszczelka gumowa.

Jak zamawiałem uszczelkę w ASO to nie padło pytanie jaką mam miskę tylko model silnika i rocznik.

Według ETKA numer katalogowy tej uszczelki to 044 103 609 D i taką właśnie dziś odebrałem.

To jest uszczelka metalowa "oblana" gumą.

97522231.th.jpg 51923971.th.jpg

Co do oleju to wolę najpierw pojeździć na półsyntetyku i przekonać się jaki będzie "apetyt" na olej i czy będą jakieś wycieki.

Jak tylko przyjdzie mi filtr oleju to od razu biorę się za wymianę, więc mam nadzieję, że do tego czasu ktoś udzieli w tym temacie szczegółowych porad.

Opublikowano

Nie wiem jaką mam miskę, ale jak patrzyłem od spodu to było widać wystającą czarną gumę, więc to na pewno uszczelka gumowa.

Jak zamawiałem uszczelkę w ASO to nie padło pytanie jaką mam miskę tylko model silnika i rocznik.

Według ETKA numer katalogowy tej uszczelki to 044 103 609 D i taką właśnie dziś odebrałem.

To jest uszczelka metalowa "oblana" gumą.

97522231.th.jpg 51923971.th.jpg

Co do oleju to wolę najpierw pojeździć na półsyntetyku i przekonać się jaki będzie "apetyt" na olej i czy będą jakieś wycieki.

Jak tylko przyjdzie mi filtr oleju to od razu biorę się za wymianę, więc mam nadzieję, że do tego czasu ktoś udzieli w tym temacie szczegółowych porad.

Ile Cie ta uszczelka kosztowała?

Opublikowano

wiec kolego nie musisz odkrecac zawieszenia ani lawy. odkrecasz tylko silnik i skrzynie na poduszkach i centralny wspornik przedniego pasa, bo bedzie przeszkadzal. podnosisz silnik, odkrecasz aluminiow wspornik od skrzyni (z nim jest najwiecej problemu zeby go pozniej wysunac) odkrecasz miske i wysuwasz ja do przodu. silnik musi byc na tyle wysoko podniesiony zeby miska przeszla ci miedzy lawa a smokiem. najlepiej robic to z kanalu, ale i na trawniku tez sie da.

Opublikowano

Nie wiem jaką mam miskę, ale jak patrzyłem od spodu to było widać wystającą czarną gumę, więc to na pewno uszczelka gumowa.

Jak zamawiałem uszczelkę w ASO to nie padło pytanie jaką mam miskę tylko model silnika i rocznik.

Według ETKA numer katalogowy tej uszczelki to 044 103 609 D i taką właśnie dziś odebrałem.

To jest uszczelka metalowa "oblana" gumą.

97522231.th.jpg 51923971.th.jpg

Co do oleju to wolę najpierw pojeździć na półsyntetyku i przekonać się jaki będzie "apetyt" na olej i czy będą jakieś wycieki.

Jak tylko przyjdzie mi filtr oleju to od razu biorę się za wymianę, więc mam nadzieję, że do tego czasu ktoś udzieli w tym temacie szczegółowych porad.

Ile Cie ta uszczelka kosztowała?

135 zł :)[br]Dopisany: 09 Lipiec 2009, 15:25_________________________________________________Wymiana uszczelki nie zostanie jednak przeprowadzona... :notworthy:

Okazało się, że wężyki przelewowe były "sparciałe" i się "pociły".

Olej napędowy ściekał po silniku "myjąc" go po drodze i wyglądało to jakby olej ciekł z miski.

Na szczęście jeszcze raz wszystko sprawdziłem i ominęła mnie niepotrzebna robota...

Koszt wężyków znikomy, a jaka "radocha", że silnik nie robi "siku".

Silnik obecnie "umyty" ze wszystkich stron i czeka na płukankę.

Oczywiście uszczelka jest na sprzedaż :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...