Elektron9 Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Witam. Szanowni koledzy mam problem z silnikiem, otóż w moim galaxy padła jakiś czas temu turbina i została ona wymieniona na nową. Gdzie 2 tygodnie później (inny mechanik specjalizujący sie dieslach) wymienił turbine ponownie (turbo wymienione na gwarancji) bo wrąbała prawie cały stan oleju w ciągu 500 kilometrów. No więc znowu jest nowa dmuchawka, a problem jest następujący: auto ciągnie od (włącza się turbo) przy około 3000rpm i kopci na biało. Była założona nowa przepływka, zawory sterowania turbo, są nowe przewody podcisnienia, sprawdzony dolot, były zakładane inne, nowe wtryski(ze 130konnego włącznie), głowica była wysłana do sprawdzenia szczelności, sprawdzony był zawór egr. Auto odpala na dotyk, na wolnych obrotach jest wszystko ok ale wyżej jest jak opisałem. Jedyne co znalazłem to różnice w ciśnieniu na cylindrach od 22 do 28b, dlatego sprawdzana była głowica oraz układ korbowy i tłoki(nic nie pogięte, gładz na cylindrach czysta bez rys). Naprawde nie wiem co jeszcze może być na kts-e nie ma błędów a parametry nie odbiegają zbytnio od normy(wg mechanika, a robi tylko gnojowozy) Na chwile obecną nie mam możliwości zrobić logów może za pare dni jak wróce do domu. Jak ktoś ma jakieś sugestie to byłbym wdzięczny. Wysłałem outo do sprawdzenia elektroniki czy przypadkiem komp się nie wysrał.
Sztomel Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 mechanik jest w o tyle lepszej sytuacji, że samochód ma przed sobą i może sobie go dokładnie posprawdzać ale wg mnie to nadal płyn chłodzący dostaje się do którejś komory spalania (jeśli wali też do układu smarowania to wcale bym się nie zdziwił jakby to było powodem padnięcia poprzedniej turbosprężarki); głowica sprawdzona na szczelność ale nie wiem w jakim stanie jest blok a chyba nie jest ciekawie skoro takie różnice w kompresji między cylindrami, sprawdzałeś stan płynu chłodzącego.
Elektron9 Opublikowano 10 Lipca 2009 Autor Opublikowano 10 Lipca 2009 Na pewno nie woda w oleju, właśnie pytałem mechanika i olej jest czysty, klarowny-nie emulsja. Nie ma ubytku chłodziwa. Druga turbina poszła- jak to określili (ciało obce m-dzy uszczelniaczami) ale wymienili na nową. [br]Dopisany: 09 Lipiec 2009, 22:12_________________________________________________Żadnych porad? Naprawde nie wiem do czego moge się jeszcze przyczepić.
Sztomel Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 ciało obce m-dzy uszczelniaczami może niech ci mechanicy określą co to za ciało obce było bo nie chce mi się wierzyć, żeby smok pompy oleju był w stanie zassać do układu chłodzenia resztki np. pokruszonego jednego z pierścieni tłokowych, biały dym z wydechu, zwłaszcza przy wyższych obrotach silnika, nie bierze się przecież z niczego.
Elektron9 Opublikowano 10 Lipca 2009 Autor Opublikowano 10 Lipca 2009 Wg mechanika (obecnego) poprzedni "fachowiec" nie przepukał przewodów do smarowania dmuchawki olejem i prawdopodobnie syf z przewodu poszedł do turbiny, abstrac**jąc od tego że mogła chodzić "na sucho". Dym może być z niespalonego paliwa ale to moje gdybanie.
Sztomel Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 prawdopodobnie syf z przewodu poszedł do turbiny, abstrac**jąc od tego że mogła chodzić "na sucho".Dym może być z niespalonego paliwa ale to moje gdybanie. gdyby siwy dym pochodził z niepracującego silnika to bym się zgodził - nie pali i ropę wywala z wydechu ale przecież tak nie jest, smok pompy oleju nigdy nie będzie w stanie zassać metalu z dna miski - nawet opiłków metalu z dna miski. Ktoś tu kituje i to do potęgi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się