[ALL] Mapa wtrysków
0

    24 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Panowie mam audi a4 z 95 roku silnik ADR 1.8 - gaz Stag 300 wtryskiwacze valtek

    i taką mape wtrysków 50c0988d589d925am.jpg

    Pokazuje to wam bo auto stało się jakieś mułowate

    Co sądzicie o tej mapie ??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W zakładce odchyłka ile % masz maxymalnie??? według instrukcji staga +-10% jest ok a ty masz rozjechaną, dużo przejechałeś na tej instalce? Cisnienie masz zawysokie jak na te wtryski.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ccb87a81f3e2344em.jpg

    4e129f0006842b19m.jpg

    d97957ba99b4355bm.jpg

    e3bf39ac3b18880em.jpg

    Proszę to są wszystkie strony po autokalibracji i przejechaniu 20 km :) instalacja ma już jakiś rok i przejechane 40 tyś

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jak tak sypiesz screenami to może dasz jakieś foto z podmaski ????

    Kto ci ustawił takie ciśnienie?? dla valteków najkorzystniejsze jest 1, a tak na marginesie to ja bym je wymienił na matrixy;) jak niechcesz ich wymieniać tylko rzeźbić w tym co jest to trzebaby je rozebrać i zobaczyć czy nie są zasyfione jak są to najlepiej je zregenerować i koniecznie skalibrować.

    Czy ty sam próbujesz ustawić instalkę?? jak tak to przeczytałeś instrukcje staga??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    kolego QleQ po tej kalibracji to by się przydało tą mapę ustawić, bo to co dałeś drugiego screena to porażka, zresztą wystarczy popatrzeć na odchyłkę. Jeśli proces autokalibracji przechodzi płynnie i sprawnie to ja bym się odrazu tak z pięściami na wtryskiwacze nie rzucał chociaż małe czyszczonko im napewno nie zaszkodzi Jeśli już jesteś na etapie kasowania wszystkiego i ustawiania od nowa to ja bym proponował w pierwszej kolejności zrobić reset jednostki benzynowej poprzez odpięcie aku potem z 50 km na benzynie i dopiero ustawianie gazu. O wymianie filtrów mam nadzieje że nie trzeba przypominać :gwizdanie: To przymulenie to tylko na gazie?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    cobradd poczekaj niech QleQ najpierw posrawdza wtryski pokaze fote z pod maski bo cos mi sie wydaje ze ta mama mówi wiecej niz tylko że jest niezestrojona. A przed strojeniem przedewszyskiem kasowanie stałych wyuczonych w ECU benzyny.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jutro zrobię fotki spod maski

    I chłopaki sory ale proszę o bardziej szczegółowe opisy tego co mam zrobić

    tak czytałem istrukcje staga. Filtry wymienione. Przewody wysokiego napięcia też

    jak ma wyglądać prawidłowo skonfigurowana mapa ?? i jak to zrobić ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tak czytałem istrukcje staga.

    jak ma wyglądać prawidłowo skonfigurowana mapa ?? i jak to zrobić ?

    to przezytaj jeszcze raz ze zrozumieniem tam jest wszyściutko opisane.

    a tu masz jeszcze linka do map i sa wypisane wnioski podnimi http://www.ac.com.pl/site_media/files/2009/04/06/PrzykladyMapIUstawieniaMmnoznika.pdf

    A ty masz przedewszystkim zaduże ciśnienie i przy takim ciśnieniu Valteki pracuja wolniej i mniej dokladnie jesli wogóle mozna mówić o jakies dokładnej pracy Valteka. Po drugie to Twoja mapa wyglada tak jak bys nie korygował wogóle mnożnika.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co do cisnienia, to na pierwszej załączonej mapce widać że przebieg lini mnoznika jest w miarę prawidłowy, jeśli zmniejszy ciśnienie na reduktorze to linia mnoznika może za bardzo podskoczyć do góry i trzbabyłoby kombinować z rozmiarem dysz, jeśli auto przez rok chodziło dobrze na takich ustawieniach to nie ma co ruszać.

    Zastanawia mnie jeszcze jak to się stało że linia mnoznika po kalibracji gdzie mapy są rozjechane ma dokładnie identyczny przebieg jak przed kalibracją gdzie mapy mniej więcej się nakładały.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ciśnienie jest bezwzglednie do obniżenia. Przebieg mnożnika jest włąśnie w miare prawidłowy, zaczyna sie zanisko. Pozatym mapa na gazie ma coś zabardzo porozrzucane punkty co może wskazywać na zużyte wtryski bądź pracujace na zawysokim ciśnieniu jak dlanich albo spartaczony montaż. To że przez rok sie nic niedziało nieznaczy że jest dobrze.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w jaki sposob najlepiej zmienic cienienie gazu w aucie jezeli ma sie za duże???

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    każdy reduktor ma śrubę regulacyjną i trzeba pokręcić i sprawdzić w programie ale po zmianie ciśnienia strojenie instalki od początku.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    auto kalibracja to tylko ustalnie mnożnika pocżatkowego lub poprawki potem jest kalibracja podczas jazdy - poczytaj instrukcje swojego sterownika. Jaki masz wogóle?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jest na stronie AC czyli producenta i instrukcja i przykładowe mapy z komentarzem

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Żeby sie nauczyć ustawiać mapy nie wystraczy popatrzeć tylko na przykładowe mapy, trzeba cały dział przelecieć po to żeby zrozumiec o co w tym wszystkim chodzii jak się do tego zabrać. Lektura na kilka wieczorów

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja mam ADR-a z instalacją OMVL i nie mam z nią żadnych problemów ,co do wtrysków ,jak co to wymieniać całą listwę i śmiga :good:[br]Dopisany: 16 Lipiec 2009, 01:03_________________________________________________a co do mapy to musisz mieć bardzo dobrych gazowników,pogadaj z KorzeniemOn ma dobrych gazowników :hi: :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Żeby sie nauczyć ustawiać mapy nie wystraczy popatrzeć tylko na przykładowe mapy

    Nikt tak nie powiedział, napewno sa pomocne. Pozatym nawet jak zrobisz mape to trzeba wiedzieć czy jest dobra czy nie. Ale faktycznie najlepiej przeczytać kilka razy aż do zrozumienia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    c3123e2da5b1a006m.jpg

    bac2fa9879567fbdm.jpg

    d43bd46ce124f9b3m.jpg

    Oto fotki spod maski. A co do tego ciśnienia to musze jechać do gazowników ? czy z waszą pomocą też uda mi sie to opanować ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zdejmij osłonę i zrób jeszcze zdjęcia jak masz nawiercony kolektor ssący ale już mam kilka uwag co do poprawności montażu:

    1). listwa wtryskowa powinna byc zamontowana pionowo to wydłuża jej życie ;)

    2). trojnik pomiarowy jest we wręcz nagannym miejscu powinen być tuz przed listwą a najlepije trójnik przed listwa wyjście na wężyk zaślepione a ciśnienie najlepiej pobrac z końca listwy wtryskowej

    Trójnika nie montuje!!!!!!! sie przed filtrem FL, nawet w instrukcji staga na schemacie jest za filtrem.

    3). jeśli dobrze widze to masz reduktor tomasetto alaska z lektury innego forum wiem ze jest on ledwo wystarczajacy do 90km lub mniej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jeśli dobrze widze to masz reduktor tomasetto alaska z lektury innego forum wiem ze jest on ledwo wystarczajacy do 90km lub mniej.

    To jakim cudem udało mu się pokonać na nim 40kkm? :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    cuda sie zdażaja takasamo jak rozsadni gazownicy co nic nie spierdzela ale o te drugie trudniej jak widać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    jeśli dobrze widze to masz reduktor tomasetto alaska z lektury innego forum wiem ze jest on ledwo wystarczajacy do 90km lub mniej.

    a czym sie objawia za słaby reduktor ? ciśnienie spada przy przegazówce czy co ? jak to sprawdzić ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy