gregorypeck Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Witam, Zauważyłem ze olej w moim silniku bardzo powoli splywa do miski olejowej. Gdy sprawdzam rano, to poziom jest dokładnie w połowie miarki. Jednak nawet do 2 godzin po wylaczeniu silnika poziom jest poniżej minimum i potrzeba co najmniej 6 godz aby miarka pokazała prawidłowy poziom. Co wiecej - od czasu do czasu podczas jazdy zapala sie zolta kontrolka poziomu oleju. Ma ktoś podobne objawy? Czy mozna tak jezdzic bez obaw o uszkodzenie silnika? Jeżdże na oleju Castrol TXT 5W40 z filtrem Knecht. Pozdrawiam
mstan Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Witam Zapalająca kontrolka świadczy o tym że następuje spadek Ciśnienia w układzie smarowania i ma to zły wpływ na żywotność silnika.Proponuję byś uzupełnił poziom oleju to rozwiąże problem. Prawdopodobnie musisz utrzymywać poziom oleju w górnej granicy miarki . Pozdrawiam
Narcyz 35 Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Na myśl mi przychodzi że przytkany jest jakiś kanał olejowy który utrudnia spływanie oleju z głowicy. Dolewanie oleju raczej nie wchodzi w rachubę bo można uszkodzić silnik. Trzeba znaleźć przyczynę !!! Odkręć korek wlewu oleju na zapalonym silniku i zobacz czy klawiatura nie pływie w oleju. Ciekawy jestem jak wygląda odma ?
Bogumił Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Kolega Narcyz 35 ma rację, po co dolewać olej skoro w układzie jest odpowiednia ilość (skoro po dłuższym czasie poziom na bagnecie jest odpowiedni). A tak swoją drogą, spotkałem się ze stwierdzeniem, że poziom oleju sprawdza się po 15 min od zgaszenia silnika.
gregorypeck Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Opublikowano 12 Lipca 2009 No i tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Jak to jest z tym czujnikiem oleju? Co on wlasciwie mierzy? Cisnienie czy poziom? Jezeli przyjac ze zolty alert na FISie "Oil MIN" jest wynikiem niskiego cisnienia oleju, to racje ma mstan. A to ze olej zbyt powoli splywa do miski nie powinno miec wplywu na cisnienie. Jezeli jednak czujnik w jakis sposob mierzy poziom, to racje mają Narcyz35 i Bogumił - dolanie oleju nic nie zmieni - bo i tak bedzie go gdzies przytrzymywalo i poziom bedzie wciaz za maly. Kontrolka bedzie sie zapalac. Pytanie tylko na jakiej zasadzie taki czujnik mialby dzialac przy wlaczonym silniku kiedy to olej rozprowadzony jest po calym ukladzie. Narcyz35: Odme wymienilem miesiac temu. Przed wymianą "Oil MIN" pojawialo sie na kazdym wiekszym zakrecie. Czy przeplukanie silnika jakims preparatem czyszczacym mogloby pomoc w udrożnieniu kanału olejowego o ktorym pisze Narcyz 35? Dzięki
Bogumił Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 W poprzednim samochodzie (a była to styrana mazda 323) przed wymianą oleju płukałem silnik płynem. Cały syf spłynął i po wlaniu nowego oleju miałem wrażenie, że samochód zaczął czasami bardziej kopcić. Po tych doświadczeniach nie odważyłem się płukać w A4.
gregorypeck Opublikowano 12 Lipca 2009 Autor Opublikowano 12 Lipca 2009 Pogooglalem na ten temat na sieci. Tez sie raczej nie odważe plukac silnika jakimis specyfikami. W starszych autach jest spore ryzyko rozszczelnienia. Mysle teraz o przepłukaniu samym olejem - spuscic stary olej - zostawic na calą noc zeby wszystko zlecialo, zalac nowym, pojezdzic ze 100km i znowu wymienic, i tak ze 3 razy - ma to sens ? Troche sie tego oleju zmarnuje ale moze cos sie tam odblokuje. Pozdrawiam
piccaso Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 Ja bym raczej ściągnął pokrywę zaworów (uszczelka nie jest droga} i zobaczył co tam siedzi,przedmuchał kanały powietrzem
Bogumił Opublikowano 12 Lipca 2009 Opublikowano 12 Lipca 2009 "Starzy mechanicy" płukali silnik olejem wrzecionowym - zawsze można spróbować.
domelq Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Kolega Narcyz 35 ma rację, po co dolewać olej skoro w układzie jest odpowiednia ilość (skoro po dłuższym czasie poziom na bagnecie jest odpowiedni). A tak swoją drogą, spotkałem się ze stwierdzeniem, że poziom oleju sprawdza się po 15 min od zgaszenia silnika. No niby tak Rozgrzewa się olej a następnie czeka żeby spłynął do miski. 6h do spłynięcia - a kiedy ostatnio wymieniałeś olej?
gregorypeck Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 ostatnio wymienialem 9tys km temu i wlasnie sobie uswiadomilem ze juz wtedy przy wymianie byl ten problem bo jak mi facet zalewal nowym olejem to sie troche zdziwil ze nie weszlo cale 4L tylko troche mniej - a normalnie powinno byc cos ponad 4L. Na drugi dzien po wymianie mialem grubo ponad MAX i musialem odciagac.
domelq Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Wymienić i tak już musisz Może jakiś syf się zrobił na ściankach, myślałeś o płukance?
gregorypeck Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 myslalem ale sie boje - zrobie tak jak napisalem pare postow wyzej - jak nie pomoze to wtedy plukanka
domelq Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 ja bym najpierw spróbował się pozbyć tego co masz w środku,
gregorypeck Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 kupilem 5L Castrol Edge Sport 0w-40 (w tej chwili mam 5W-40) moze rzadszy olej wyplucze troche ten syf - jak nie pomoze to wtedy zrobie plukanke specyfikiem.
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 kupilem 5L Castrol Edge Sport 0w-40 (w tej chwili mam 5W-40) moze rzadszy olej wyplucze troche ten syf - jak nie pomoze to wtedy zrobie plukanke specyfikiem. i obserwuj bo też może Ci wypłukać stary olej ze wszystkich szczelin i może CI nagle przeciekać olej...
gregorypeck Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 dzizas... wada fabryczna VW/audi ? http://www.audiworld.com/news/04/083104b/content.shtml http://www.consumeraffairs.com/automotive/audi_sludge.html http://superdork.net/horsepower/blog/?p=46
KICHOL Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 Nie bój się płukania silnika ja płukałem we wszystkich moich A4 (1,8 1,9tdipd 1,8T) i nic się nie rozszczelniło dizel miał 190tyś nalatane wypłukałem i nic bokami nie pociekło. Nie mam bladego pojęcia skąd opinie że płukanie silnika rozszczelnia silnik. No chyba że silnik ma 700tyś nalatane to wtedy też bym się bał
gregorypeck Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 skoro zmiana oleju z mineralnego na full-syntetic moze rozszczelnic silnik poprzez wyplukanie nagaru to co zrobi taki specyfik? Czy dzialanie tego typu srodkow nie polega na rozpuszczeniu nagaru w przyspieszonym tempie? Czy wiec ryzyko rozszczelnienia nie jest takie samo albo i wieksze? a mozna wiedziec jaki preparat stosujesz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się