Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Różnice w budowie pomiędzy ADR a AEB


wampir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktoś mógłby wskazać różnice w budowie pomiedzy tymi 2 silnikami lub wskazać źródło gdzie znajdę taki opis?

Czy bloki nie są identyczne? Ile KM wytrzymują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytrzymują tyle ile sie o nie dba.. i jak były użytkowane przez włascicieli.. :] do ADR lejesz dobry olej pilnujesz wymian, dbasz o filtry swiece i 500.000 KM spokojnie zrobisz. Jesli chodzi o AEB to dochodzi turbina.. jak turbo prawidłowo uzytkowane chłodzone po ostrej jezdzie i nie katowane zaraz po odpaleniu to tez polatasz dłuuugo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej zależy mi na informacji typu, różnice w budowie korbowodu i tłoków, jakie są stopnie sprężania, jakie sprzegło, wytrzymałość KM miałem na myśli bhp czyli jakie mają zapasy mocy gdyby jeden i drugi miał turbine...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki: ADR, APT, ARG, AVV

- Pojemność (cm3) 1781

- Moc KM (kW) / obr/min. 125 (92) / 5800

- Moment obr. (Nm / obr/min.) 173 / 3950

- Średnica x skok tłoka (mm) 81,0x86,4

- Stopień sprężania 10.3

- Liczba zaworów na cylinder 5

Osiągi:

- Przyśpieszenie 0-80 7.0

- Przyśpieszenie 0-100 10.5

- Prędkość maksymalna 205

Przełożenia:

- Skrzynia manualna / automatyczna

- Bieg: 1 3.500 / 2.714

- Bieg: 2 2.118 / 1.551

- Bieg: 3 1.429 / 1.000

- Bieg: 4 1.029 / 0.679

- Bieg: 5 0.838 / -

- Wsteczny: 3.444 / 2.111

- Główne: 4.111 / 5.152

Silniki AEB, ANB, APU, ARK

- Pojemność (cm3) 1781

- Moc KM (kW) / obr/min. 150 (110) / 5700

- Moment obr. (Nm / obr/min.) 210 / 1750

- Średnica x skok tłoka (mm) 81,0x86,4

- Stopień sprężania 9.5

- Liczba zaworów na cylinder 5

Osiągi:

- Przyśpieszenie 0-80 5.8

- Przyśpieszenie 0-100 8.3

- Prędkość maksymalna 222

Przełożenia:

- Skrzynia manualna / automatyczna

- Bieg: 1 3.500 / 3.665

- Bieg: 2 2.118 / 1.999

- Bieg: 3 1.300 / 1.407

- Bieg: 4 1.029 / 1.000

- Bieg: 5 0.838 / 0.742

- Wsteczny: 3.444 / 4.096

- Główne: 3.700 / 3.292

wytrzymałość KM miałem na myśli bhp czyli jakie mają zapasy mocy gdyby jeden i drugi miał turbine...

Jesli myslisz o uturbianiu ADR'a to sobie odpusc.. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o podstawowe podzespoły ETKA na te temat ma takie zdanie:

Tłoki

ADR - 058 107 065 J

AEB - 06A 107 065 J

Blok

ADR - 058 103 101C

AEB - 058 103 101H

Głowica

Tutaj kilka opcji, nie wiem od czego zależnych. Są numery głowic wspólne dla tych dwóch silników, są też i takie o różnych numerach.

Tak więc widać że w tych podstawowych elementach silnika jakieś tam różnice występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałki sa inne. miska, kolektory, skrzynia (przełozenie p.głównej) i w choooj innych czesci :mysli: :mysli: :mysli:

uturbinie jest nieopłacalne :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

aaaaa, zapomnieliscie jeszcze o AJL-u :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje może temat. Obecnie mam AJL ale traci kompresje i ma przedmuchy, ale mam ADRa i chciał bym go zrobic, głowica pierscienie panewki. Oczywicie prócz różnic do ogarnięcia czyli :

adr nie ma wyjścia na odpływ płynu chłodniczego do bloku silnika i podstawa filtra oleju nie ma wyjscia na przewod dopowadzajacy cisnienie oleju do sprezarki
nie ma tez dziury w misce olejowej na powrót oleju z turbo
moge się spodziewać jakis róznic w denku tłoka np? czy tóżnicy w korbie ? Podobno a AEB w pierwszych modelach były kute tłoki ? prawda to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...