tc666 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Witam Mam problem od dłuższego czasu i póki co nikt jeszcze nie powiedział mi co to może być. Zacznijmy od tego co było wymienione parę miesięcy temu wykluczając kilka możliwych przyczyn. Wymieniono: - sonda lambda (nowa Bosch) - przepływomierz (też nowy) - świece były wymieniane rok temu w kwietniu (Przejechane ok 20.000km) Silnik na wolnych obrotach nie faluje. Przy nagłym wciśnięciu gazu do podłogi następuje dławienie (że trzeba trochę odpuścić) potem idzie ładnie nawet do odcięcia przy zmianie na kolejny bieg i znowu wciśnięciu nagle do spodu znowu dławienie więc ogólnie masakra. Jeżeli zrobię to delikatnie tzn. lekko wcisnę gaz i płynnie do docisnę do spodu to go nie dławi ale przy zmianie biegu musze zrobić tak samo inaczej "padaka". Auto ma założony gaz (sekwencja LandiRenzo) ok 6 miesięcy (może więcej) jest juz dobrze ustawiony bo na początku były problemy. Ostatnio byłem u mnie w Rzeszowie na hamowni (mobilnej) w firmie RS Serwice i pomiar mocy na PB i LPG praktycznie identyko (LPG-189,5KM 257,2 Nm i PB-190,9KM 247,9Nm) KM w praktycznie w tym samym momencie, Nm trosze wcześniej na gazie. Auto nie było chipowane. Moc może być dlatego większa niż seryjne 180KM bo w zimie zauważyłem, że na WG od Turbo nie było wogóle nakrętki regulującej ciśnienie przy którym ma się uchylić klapka i biło mi tylko 0,2bar więc założyłem nową i dokręciłem ile się dało stąd może ta różnica w KM Natomiast Turbo dmucha do ~0,85bar więc raczej książkowo jak dal AJL (bo dla 150KM jest chyba ~0,6bar) Sprawdzałem VAG'iem i żadnych błędów nie ma. (kabelek mam zawsze w aucie i co jakiś czas sprawdzam no i nic złego nie pokazuje) Czy ktoś może wiedzieć co to może być? Gość z RS Serwis zapytał się czy wymieniałem może cewki (nie robiłem tego ale zostawiłem im dzisiaj samochód i zobaczę czy uda sie im to naprawić) Jak by ktoś miał jakiś pomysł, lub spotkał się z czymś takim i wie co to może być to proszę o pomoc bo da sie tak jeździć tylko po co sie męczyć i przyzwyczajać do złego. Pozdrawiam Tomek
tc666 Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 Może będzie ku temu okazja za niedługo. Tylko co am sprawdzić? czy coś w nim nie lata luźnego? Jeżeli tak to kat jest ok nic nie dzwoni ani brzęczy tak ze powinno być ok
colak Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Colak Witaj kolego, mam identyczny problem i nie mam pojęcia co jest grane na BP zaczyna szarpać ok. 5.5 tys obr natomiast na gazie od 3,5 tyś sztanga WG działa, Dv ok, N75 podmieniałem ze sprawnego auta, również szarpie dziwne jest to ze jak odłaczyłem wtyczkę od N75 auto nie szarpie ???nie wiem co mozna jeszcze sprawdzić ??? A moze czujnik ciśnienia doładowania szwankuje??? pozdrawiam.
tc666 Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 Problem jest prawie identyczny tzn u mnie występuje tylko i wyłącznie przy nagłym wcisnięciu pedału gazu (bez względu na oborty natomiast jeżeli zrobie to dośc płynnie (czyli pierwsze dociskanie gazu spokojnie i potem spód to ciągnie bez problemu do samego odcięcia na kazdym biegu (do 6700 obr/min) Po 16 jade do warsztatu mam nadzieje ze zdiagnozują problem i da sie to w rozsądnych pieniądzach naprawić OBY
colak Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Colak Ja robiłem ale domowym sposobem odpięcie klem i zwarcie ich niestety nie pomogło zrobie reset w najblizszym czasie Vag-iem i dam znac Panowie pozdrawiam.
tc666 Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 Wróciłem wczoraj z warsztatu i diagnoza jest taka: Dwie cewki do wymiany (u mnie dwie pierwsze od frontu) - po wymianie na nowe zrobił test i podobno jak reką odjął. Kable wysokiego napięcia też do wymiany. Polecił mi najpierw wymienić kable bo są podobno w kiepskim stanie (nie wiem jak to sie mogło stać no ale ok) i zobaczyć czy jest ok gdyby nie było to trzeba wymienić te dwie cewki. We wtorek to zrobię i dam znać czy rzeczywiście już jest ok
colak Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Colak A czy możesz się go zapytać na jakiej podstawie stwierdził że cewki i przewody są kiepske ??? czy można to zrobić wagiem ??? zapytaj go proszę.
tc666 Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Sprawdzałem VAG'iem i nic mi nie pokazywało On twierdził, że podpinał się bezpośrednio do kompa i tam wyczytał takie rzeczy. W sobotę wezmę na próbę 2 nowe cewki i sprawdzę czy rzeczywiście jest poprawa. Oczywiście zamieszczę wpis dla potwierdzenia[br]Dopisany: 16 Lipiec 2009, 09:39:39_________________________________________________Jeszcze jedna sprawa odnośnie tego tematu. Czy jest mi ktoś w stanie wyjaśnić jaka jest różnica (poza ceną) w zastosowaniu cewki np. BOSCH w cenie ok 135zł/szt a cewki firmy BERU (takie są w chwili obecnej i podobno są bardzo dobre) ale koszt jednej to ok 220zł Czy jest sens w ogóle wydawać aż tyle? Najtańszą cewkę do tego modelu mogę mieć za 57zł/szt oczywiście nowa ale tej opcji nie wybiorę bo lepiej jest chyba wypośrodkować lub założyć coś naprawdę dobrego. Dlatego chciał bym się dowiedzieć czy w tym wypadku inwestować w BERU czy może jednak nie koniecznie a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na coś innego? Dodam, że mam zamiar jeszcze pojeździć ze 2-3 lata.
create2fight Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam hehe tak sie skłąda że przy sprawdaniu Twojego auta w RS Serwis byłem obecny bo właścicel to moj kumpel:) co do tych cewek to jest tak jak Ci powiedział. Vagiem tego nie sprawdzisz tylko podkładając nowe dobre i własnie tak było zrobione:) Dodam że ja u mnie miałem taki sam problem i własnie dziś wymieniłem cewki na nowe i jak ręką odjął Jesli chcesz to moge Ci sprzedać przewody wysokiego napięcia (nowe przejechałem na nich może ze 300km) bo Twoje faktycznie lipnie wyglądaly:)
tc666 Opublikowano 20 Lipca 2009 Autor Opublikowano 20 Lipca 2009 Witam To jak możesz to napisz mi na GG za ile mógłbyś mi je sprzedać bo jutro będę kupował części to chciał bym wcześniej wiedzieć Pozdrawiam [br]Dopisany: 17 Lipiec 2009, 14:01:37_________________________________________________Witam ponownie wszystkich W sobotę miałem trochę czasu i udało mi się znaleźć przewody wysokiego napięcia (nowe) założyłem ale niestety poprawy jakoś nie widziałem więc same przewody chyba w moim przypadku nic nie dadzą. Teraz w pracy zmierzyłem jaki opór mają poszczególne przewody (na obudowach jest napisane 2kΩ) a jest jak następuje: |----| | 4 | Cewka dobra - oporność przewodu - 1,95kΩ | 3 | Cewka dobra - oporność przewodu - 1,85kΩ | 2 | Cewka do wymiany - oporność przewodu - 1,88kΩ | 1 | Cewka do wymiany - oporność przewodu - 1,92kΩ |----| Przód auta W takim razie wymienię te dwie cewki i przy okazji te dwa przewody co moim zdaniem mają za małe wartości Muszę tylko poczekać do kolejnej wypłaty bo nagle zabrakło funduszy z okazji długooczekiwanych wakacji. Tak, że wymiana dopiero za ok 2-3 tygodnie. Cewki Beru (nowe) udało mi się znaleźć w cenie 149zł/szt Niestety kaskę muszę teraz przeznaczyć na coś innego. Poduszka pod skrzynie tez juz kupiona bo jutro wyjazd na delegację a później wczasy tak, że strach by było jechać bez wymiany więc dzisiaj to zrobię z dużą pomocą kuzyna. Cewki mam nadzieje jeszcze trochę wytrzymają i nie stanę gdzieś na jakimś zadupiu Jeszcze tylko dam znać chłopakom z RS Service, że jutro mnie nie będzie żeby wiedzeli ze maja miejsce rano
darek1306 Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 WITAM MIAŁEM TAKIE OBJAWY W 1.8 ADR DUSIŁ SIE JAK DAWAŁEM RAPTOWNIE GAZU TO NIE SZEDŁ TAK JAK POWINIEN ANI NA PALIWIE ANI NA GAZIE PO PODŁONCZENIU POD KOMPA WYSZŁO ZE CZUJNIK HALLA WYMIENIŁEM I JEST OKI CO NIE ZNACZY ZE U CIEBIE JEST TO SAMO
Ambro Opublikowano 23 Lipca 2009 Opublikowano 23 Lipca 2009 Podobny problem jest wałkowany w tym wątku http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_szarpie_przy_przyspieszaniu-t88321.0.html i też padło że przyczyną mogą być trafione cewki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się