Piero 0 Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 Może dziwne, ale dla mnie istotne pytanie. Patrząc od strony przodu auta, jak podniesiemy maskę i patrzymy do komory silnika... który wentylator powinien włączać się pierwszy: prawy czy lewy? Ostatnio zauważyłem, że jak auto stoi na postoju, na luzie, to nieco głośniej chodzi. Po choćby lekkim dodaniu gazu jest cichutko. Prawdopodobnie jeden z wentylatorów zatarł się i być może powinien włączyć się jako pierwszy, ale tak się nie dzieje. Włącza się dopiero drugi, ale powoduje to głośniejszą pracę (nie bardzo wiem czego) i lekkie drgawki samego silnika. Nie wiem czy w ogóle dobrze kombinuje, ojciec tam zaglądał ale tak 2 min i najpierw musimy ustalić, który wentylator powinien włączać się jako pierwszy i czy oba powinny się luźno obracać jak silnik jest wyłączony ? Nie ma tam żadnych elektromagnesów czy innych bajerów które mogą go blokować jak silnik jest wyłączony? Dodam, że wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej wskazuje niezmiennie nieco poniżej 90 stopni i nie ma żadnych wahań. [br]Dopisany: 15 Lipiec 2009, 22:53:12_________________________________________________ EDIT: PYTANIE nr 2 Czy zaraz po odpaleniu zimnego silnika (po nocy) po kilku sekundach - powinien włączać się prawy wentyalator ? (po otwarciu maski patrząc od przodu auta) Czy ma to jakiś związek np. z klimatyzacją (na zew. temp 31 stopni a klima ustawiona na 19). Zaraz po tym jak on się załącza, coś głośno szumi i nie wiem czy tak powinno być czy coś jest nie tak... Będę wdzięczny za Wasze obserwacje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4mm3R 263 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Patrząc o przodu auta, to prawy jest od klimy a lewy od chłodziwa silnika. Lewy powinien się włączyć jak tylko temp. cieczy chłodzącej przekroczy 90C, natomiast po włączeniu klimy włączają się oba wentylatory. Czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik odpowiadający za uruchomienie wentylatora na chłodnicy od silnika?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_N 10 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 W chlodnicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4mm3R 263 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 W chlodnicy Niema Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duch^ 3 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Czujnik powinien się znajdować chyba na dolnej części chłodnicy Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4mm3R 263 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 Czujnik powinien się znajdować chyba na dolnej części chłodnicy Tak jest w B5, B6, A6 ale w B7 na króćcu gdzie powinien być, jest to miejsce zaślepione [br]Dopisany: 12 Maj 2010, 11:53_________________________________________________I mam problem, bo niechce mi się wentylator włączać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukasz_N 10 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 A sprawdziles na krotko czy wentylator działa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4mm3R 263 Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 A sprawdziles na krotko czy wentylator działa? Jak włączę klime to kręcą się oba, więc sam wiatrak jest dobry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musashi 12 Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 w 2.0 tdi 16V nie ma wlacznika wentylatorow, steruje nimi bezposrednio ECU na podstawie informacji z G62. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H4mm3R 263 Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Musashi masz na myśli to?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now