xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam!!! Na wiosnę robiłem serwis klimy nowy czynnik odgrzybianie itd. Przed całym zabiegiem przy temp na zewnątrz ok 20 st C prawie nie chłodziło, ale po nabiciu wialo na prawdę zimnym powietrzem tak że przy ustawieniu poniżej 21 st na klimatroniku nie dało się jechać w koszulce. Mój problem wraca teraz gdy mamy temp rzędu 30 st C, znowu wydaję mi się że słabo chłodzi czy to oznacza że mam nieszczelny układ i część czynnika uciekła czy po prostu przy wysokich temperaturach klima nie ma takiej skuteczności??? Dodam że na chłodnicy klimy po dłuższej jeździe pokazuje się niewielka wilgotna plama. Czy to może być wyciek???
domelq Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 1. Może CI gdzieś na wężach puszcza 2. Normalną rzeczą jest, że czynnik ulatnia się z czasem. Wystarczy, że ubędzie 20% czynnika to już prawie 50% mniejsza skuteczność chłodzenia Posprawdzaj węże, połączenia
xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 Najciekawsze jest to że podczas serwisu klimy automat sprawdzał szczelność (wytwarza próżnię i utrzymuję ją przez 20 min) i wszystko było ok!!! Jak mam sprawdzić szczelność węży? no chyba że kupię latarkę UV i gdzieś wypatrzę barwnik...
majkel_majki Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Automat nie wykryje małej nieszczelności, możliwe że faktycznie powolutku uciekał sobie czynnik. Najlepiej podłączyć auto znowu pod stację i zobaczyć ile czynnika odzyska, jeżeli znacznie mniej niż było nabite masz potwierdzoną nieszczelność. Jeżeli nabijali układ z kontrastem to pozostaje szukać nieszczelności w UV lub śladów oleju sprężarkowego na łączeniach elementów, gwintach i samej sprężarce. Plama wody pod autem po postoju to normalka, skropliny z parownika
xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 tak jak pisałem pojawia mi się plama na chłodnicy klimy. widać że była chyba lekko walnięta bo nie jest prosta (patrząc z góry) i ma małe wgniecenie może to tam jest nieszczelność i tu moje pytanie czy da się to jakoś zalutować ???
majkel_majki Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Wybacz, nie doczytałem i zrozumiałem że chodzi o plamę wody pod autem Jeżeli chłodnicę masz lekko pogniecioną i pojawia się tam plama oleju to niestety jest nieszczelna, dla pewności jeżeli masz wpuszczony kontrast do układu sprawdź w UV. Nie warto się bawić w lutowanie zwłaszcza jak jest pognieciona, kup nowy zamiennik skraplacza, koszt w granicach 300 zł plus montaż i nabicie, ewentualnie jakąś ori używkę chociaż nie wiadomo jak ze szczelnością w takim wypadku plus ukręcone gwinty i trzeba na nowo gwintować. A swoją drogą jeżeli auto miało stłuczkę to naprawiający poszedł strasznie po taniości zostawiając stary skraplacz
xmnichx Opublikowano 16 Lipca 2009 Autor Opublikowano 16 Lipca 2009 jeszcze jedno pytanie czy przy połączeniu skraplacza z przewodami są jakieś zaworki takie, które zamykają układ kiedy odkręcę skraplacz czy stracę cały czynnik przy wymianie??
majkel_majki Opublikowano 16 Lipca 2009 Opublikowano 16 Lipca 2009 Musisz mieć najpierw odciągnięty czynnik z układu i wtedy można odkręcać skraplacz.
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 najpierw ściągasz czynnik i potem dobierasz się do skraplacza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się