Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Olej w automacie - zmieniać czy nie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No ale tez piszą ze po wymianie oleju w 5cio biegowych wystapiły problemy ze jakis bieg nie wchodzil itp. draze temat bo nie wiem co robic czy wymienic u siebie czy tez nie, wymienil bym bardzo chetnie ale boje sie zeby nie wyskoczyly potem jakies problemy.

:OMG:

jedz do dobrego zakladu ktory zajmuja sie automatami-podlacza kompa do skrzyni zdiagnozuja jej dzialanie i wszystko co sie da i wymienia olej.Jesli cos spaprzą w co bardzo watpie to oni beda w pelni odpowiedzialni za naprawe dlatego jedz jedz jedz nie zastanawiaj sie dokad nie bedzie za pozno.[br]Dopisany: 16 Listopad 2008, 16:57_________________________________________________

jak ktoś będzie z okolic Krakowa tak miły i zechce zobaczyc niunie bede wdzieczny,pozdrawiam

Nie jestes w stanie sam sprawdzic dzialania skrzyni?Jesli nic nie szarpie,plynnie zmienia biegi,nie stacza sie zbyt dlugo z gorki na biegu i nie ma innych dziwnych zachowan to wszystko jest z nia ok.Niczego wiecej nikt inny nie wyczaruje.

Opublikowano

Nie jestes w stanie sam sprawdzic dzialania skrzyni?Jesli nic nie szarpie,plynnie zmienia biegi,nie stacza sie zbyt dlugo z gorki na biegu i nie ma innych dziwnych zachowan to wszystko jest z nia ok.Niczego wiecej nikt inny nie wyczaruje.

W sumie nie ma żadnych dziwnych zachowań,nie wiem tylko czy wymieniać olej do skrzyni czy nie.Przy 145 000 przechodziła w Audi w Niemczech jakiś poważniejszy remoncik,tak wyszło po VINie i pewnie wlali nowy olej a teraz przebieg ma 223 000 i i jezdzi bardzo ładnie i nie wiem czy coś kombinować czy nie. Czytałem tutaj że w MULTI sie wymienia tylko sam olej i adaptuje skrzynie i stad moje pytanie o klubowiczów z okolic Krakowa ,może ktoś poleci jakiś zaufany warsztacik i przede wszystkim gości którzy się na tym znają przy ewentualnej wymianie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie jestes w stanie sam sprawdzic dzialania skrzyni?Jesli nic nie szarpie,plynnie zmienia biegi,nie stacza sie zbyt dlugo z gorki na biegu i nie ma innych dziwnych zachowan to wszystko jest z nia ok.Niczego wiecej nikt inny nie wyczaruje.

W sumie nie ma żadnych dziwnych zachowań,nie wiem tylko czy wymieniać olej do skrzyni czy nie.Przy 145 000 przechodziła w Audi w Niemczech jakiś poważniejszy remoncik,tak wyszło po VINie i pewnie wlali nowy olej a teraz przebieg ma 223 000 i i jezdzi bardzo ładnie i nie wiem czy coś kombinować czy nie. Czytałem tutaj że w MULTI sie wymienia tylko sam olej i adaptuje skrzynie i stad moje pytanie o klubowiczów z okolic Krakowa ,może ktoś poleci jakiś zaufany warsztacik i przede wszystkim gości którzy się na tym znają przy ewentualnej wymianie.

Pozdrawiam

chyba za tydzien w sobote bede w krakowie wiec mozemy sie umowic i postaram sie wziasc vaga.Jak ci pasuje to pisz na pv :good:

Opublikowano

Ja bym wymienił.

Podam swój przykład ....robiłem kapitalkę automata DMX bo puściła mi chłodnica i zmieszło mi olej skrzyni z płynem R12+ bajzel niezły.

Mam skrzynię na gwarancji i już wymieniałem olej:

1. po 1000 km

2. po 10000 km

NASTĘPNY po 25000 km - to mnie czeka.

Przy każdej wymianie lubię sobie popatrzeć na kolor oleju i takie tam. Wymiana filtra robi swoje. W skrzyni warto również przyjerzeć się stanowi oleju

w dwóch miejscach (standardowe i przy mechanizmie różnicowym).

UWAGA: SKRZYNIĄ NIECH SIĘ ZAJMUJĄ FACHOWCY- LEPIEJ NIECH BYLE PARTACZ NIE TYKA CI SKRZYNI (dotyczy to również wymiany oleju).

Pozdrawia

SZYCHA

Opublikowano

jak sie nic nie dzieje to nie ruszaj... miałem autoacika, ale nie multi, wymieniałem mu raz olej... było potem tak samo... :sick3:

a jak chcesz się upewnić to podjedź tam :

http://www.auto-mat.com.pl/

są nieźli.

a Szycha ma rację, nie dawaj grzebać "znawcom" bo będziesz Ty płacił... :hi:

Opublikowano

jak sie nic nie dzieje to nie ruszaj... miałem autoacika, ale nie multi, wymieniałem mu raz olej... było potem tak samo... :sick3:

a jak chcesz się upewnić to podjedź tam :

http://www.auto-mat.com.pl/

są nieźli.

a Szycha ma rację, nie dawaj grzebać "znawcom" bo będziesz Ty płacił... :hi:

a robiłeś cos u nich?Są godni polecenia?

Opublikowano

Jak najbardziej niech zajmują się tym porządni znawcy tematu a nie pseudo-fachowcy!!Olej to ciecz, która z czasem traci swoje własciwosci, więc regularna wymiana wydłuża żywotnosć takiej zabawki jak ASB

Opublikowano

Witam :)

Jak mieszkasz w okolicach Krakowa do Rybnika nie bedziesz miał daleko, tym bardziej ze ja jezdzę tam z Warszawy,

a dlaczego akurat tam? bo sam mam multitronica a to cudo techniki w samym wykonaniu pozornie działą jak młockarnia z XVI wieku,

z precyzją wykonania szwajcarskiego zegarka, i dlatego jest to bardzo delikatne i wrażliwe urządzenie do którego lepiej niech nie dotykaja sie osoby bez duzego doświadczenia i dlatego proponuje ci jechac do pana Sopy w Rybniku, a dokładnie Rydułtowy kilka kilonetrów za Rybnikeim.

pan Soba i jego załoga nie tylko serwisuja samochody z koncernu VAG, ale i doskonale znają sie na multitronikach i godzinami mogliby opowiadac o tym. Ja byłem i jestem bardzo zadowolony z wykonanej usługi, byłem tam bo jak na moje nieszczęście padł mi sterownik, i tez szukałem dobrego serwisu specjalizujacego się w multi. Przy przebiegu 75000 tyś skrzynia przechodziała w tryb awaryjny migały wszystkie lampki ''PRNDS'' objawy skrzynka działa jak zamólona, po podpieciu pod kompa diagnoza wymiana sterownika. I wielka rozpacz i złość ;( :wallbash: koszt dosyc spory 4 tyś. Dlatego piszę ci o tym wszystkim zebys miał pojęcie, co dzieje sie z tymi skrzynkami juz od w sumie niewielkich przebiegów, bo 75 tys nie mozna chyba nazwac duzym przebiegiem. Co wazne i o czym trzeba pamietać, bo juz to przerabiałem i nasłuchałem sie trochę o multitronikach, co 50-60 tyś koniecznie wyniama oleju w skrzyni tylko ATF 5 LITRÓW koszt oleju u pana Sopy to 272,73 zł + uszczelniacz 18,06 zł + robocizna 50-70 zł, co drugą wymiane oleju koniecznie wymienic filtr w skrzyni KONIECZNIE i nie słuchaj jesli ktos ci powie ze jest inaczej. Chcesz posmigać bez komplikacji to stosuj się do powyższych zasad. Pamiętaj jeszcze o tym zbyt ciagła i ostra jazda oraz gwałtowne wymuszanie wysokich biegów na nie rozgrzanym oleju tez bedzie powodowało do uśmiercenia skrzynki w szybki sposób.

No dobra kończę te moje wywody, ale przeczytaj to sobie jeszcze raz i przeanalizuj na skokojnie multitronic do delkatne cacko, i nie jest tak doskonałe jak DSG pozdrawiam Tomasz

Opublikowano

Dziękuję kolego za dokładny opisik.Zastanawiam się nad wymianą olejuw ASO Audi bo koszt nie jest tragiczny wrecz porównywalny z P.Sopą,a jaki jest koszt filtru,tego co mówisz ze co 2 wymiany sie wymienia?Moja skrzynka miała wymiane sterownika w Audi w Niemczech przy 145 tys wiec zakładam ze wymiana oleju i filtra była przy okazji.Swoja droga to pytałem w trzech seriwsach i kazdy mowil co innego:ze po 60 tys,90 tys a nawet po 120 tys sie wymienia olej w multi wiec sie zastanawiam skad taka rozbieznosc w serwisach Audi?

pozdrawiam

Opublikowano

Jesli chodzi o wymiane oleju to nawet w niektórych ASO mają troche problemu z tym, a co dopiero jesli chodzi o jakaś naprawę takiej skrzynki.

fakt autentyczny w jednej z warszawskich aso Audi, NIE WIEDZIELI jak wymienic olej i skierowali mojego znajomego do innego warsztatu

ŻENADA CO!!!!! Dlatego odradzam nie dość ze kasuja jak za zborze za byle co, to jeszcze nie maja pojecia o nie których rzeczach.

Dlatego z takimi rzeczami warto sie wybrac do warsztau, który specjalizuje się tylko i wyłącznie w obsłudze skrzyń automatycznych.

Jesli chodzi o filtr to jak wspomiałem wcześniej wymienia się go co 2-gą wymiane oleju czyli co 50-60 tyś.

Jesli chodzi o multi jest to chyba najbardziej delikatna rzecz w samochodach marki audi i dlatego trzeba sie z nia obchodzic jak z jajkiem.

Dlatego pamietaj do samego konca eksploatacji swojej niumi, wymieniać olej na czas, i nie sugeruj się tym co mówią w innych aso ze moze co 60, 80 czy nawet 120 tyś WYMIANA KONIECZNIE CO 50-60 TYŚ. to tak jak byś smażył cały czas kotlety na tym samym oleju :> ciekawe jak by smakowały. Olej to przecież tez ciecz która ma swoje własciwosci i paramerty czym dłuzej uzytkujemy cos na tym samym oleju, tym szybciej sie zuzywa CHYBA TO OCZYWISTE TAK JEST ze wszystkimi olejami czy do kuchni czy do samochodu :> i jeszcze jedno nie zakałdaj ze w niemczech ze ci cos na 100% wymienili, filtr nie jest tak strasznie drogi,( 70-80 zł ) wiec nie ma co się szczypać kupuj filtr + olej i wymieniaj i moze kiedys mi podziękujesz za te moje wypociny 3m się

Opublikowano

Jesli chodzi o wymiane oleju to nawet w niektórych ASO mają troche problemu z tym, a co dopiero jesli chodzi o jakaś naprawę takiej skrzynki.

fakt autentyczny w jednej z warszawskich aso Audi, NIE WIEDZIELI jak wymienic olej i skierowali mojego znajomego do innego warsztatu

ŻENADA CO!!!!! Dlatego odradzam nie dość ze kasuja jak za zborze za byle co, to jeszcze nie maja pojecia o nie których rzeczach.

Dlatego z takimi rzeczami warto sie wybrac do warsztau, który specjalizuje się tylko i wyłącznie w obsłudze skrzyń automatycznych.

Jesli chodzi o filtr to jak wspomiałem wcześniej wymienia się go co 2-gą wymiane oleju czyli co 50-60 tyś.

Jesli chodzi o multi jest to chyba najbardziej delikatna rzecz w samochodach marki audi i dlatego trzeba sie z nia obchodzic jak z jajkiem.

Dlatego pamietaj do samego konca eksploatacji swojej niumi, wymieniać olej na czas, i nie sugeruj się tym co mówią w innych aso ze moze co 60, 80 czy nawet 120 tyś WYMIANA KONIECZNIE CO 50-60 TYŚ. to tak jak byś smażył cały czas kotlety na tym samym oleju :> ciekawe jak by smakowały. Olej to przecież tez ciecz która ma swoje własciwosci i paramerty czym dłuzej uzytkujemy cos na tym samym oleju, tym szybciej sie zuzywa CHYBA TO OCZYWISTE TAK JEST ze wszystkimi olejami czy do kuchni czy do samochodu :> i jeszcze jedno nie zakałdaj ze w niemczech ze ci cos na 100% wymienili, filtr nie jest tak strasznie drogi,( 70-80 zł ) wiec nie ma co się szczypać kupuj filtr + olej i wymieniaj i moze kiedys mi podziękujesz za te moje wypociny 3m się

owszem filtr wewnetrzny nie jest drogi ale trzeba pamietac ze aby sie do niego dostac skrzynie trzeba wyciagnac i rozebrac na polowe...

Opublikowano

Ja przeczytałem i w swojej BKNce wymienię ... 50 tyś przejechane. :gwizdanie:

Potraficie powiedzieć o ile bardziej/mniej jest taka operacja skomplikowana w TIPTRONIC niż w MULTI?

:hi:

Opublikowano

50 tys. od nowosci ? Moze to troche za wczesnie na wymiane jak dopiero tyle przejechala twoja a4?Nie bardzo sie orientuje ale wymiana raczej nie bedzie bardziej skomplikowana niz w multi.Na mnie juz powoli czas - za 1 tys km wymiana.Tylko nie wiem czy wymieniac sam olej czy tez sciagac skrzynie i wymieniac filtr wewnetrzny bo to juz bedzie druga wymiana oleju.[br]Dopisany: 26 Listopad 2008, 11:02_________________________________________________No!Nareszcie wczoraj wymienilem olej w swoim mult przy przebiegu 160 tys.Pierwsza wymiana byla przy 100 tys.i :decayed:

Przed wymiana nie bylo zadnych niepokojacych objawow typu pozne ruszanie,szarpanie,nagly spdek lub wzrost obrotow.Wszystko dzialalo rowno i bez problemu.

Po wymianie o dziwo odczuwam roznice i to na + :naughty: Mianowicie,skrzynia pracuje jeszcze bardziej miekko(!) Ma minimalnie mniejszy poslizg podczas przyspieszania czyli obroty silnika mniej pna sie w gore a auto lepiej przyspiesza.Odczuwam jeszcze wiekszy komfort w jej dzialaniu.Jestem bardzo zadowolony ze sie na ta wymiane(statyczna) zdecydowalem :)

Wymiana byla w ASO VW i trwala niecale 3 godz.Zaplacilem za wszystko razem 470 zl(rabat) (5 litrow oleju,jakies uszczelki pod korki i robocizna) Normalna cena bez rabatu to okolo 550 zl wiec mysle ze i tak nie wiele.

Chcialem pojechac na wymiane np do sopy bo zalezalo mi na wymianie oleju metoda dynamiczna ale tam powiedziano mi ze nie robia zadnej wymiany dynamicznej :blink: Spuszczaja tylko olej.Cena calej operacji jakeis 700 zl.W myslowicach u Palki jeszcze gorzej bo wedlug tego pana wymiana dynamiczna to jakies internetowe bzdury.Koszt 600 zl.Wiec wolalem juz serwis VW choc mialem duze obawy.

Opublikowano

Widze ze kolega zdecydował sie jednak na ASO,tez sie zastanawiam czy nie skorzystac z ASO bo do Sopy mam daleko i moge tylko w sobote jechac,poza tym w ASO tez jest szansa zeby ewentualnie wgrali najnowszy soft,koszt chyba podobny do Twojego bez bonusu czyli ok.550zł.Po wymianie mysle ze tez zrobia adaptacje :) Pozdrawiam

Opublikowano

Jesli masz pokazny przebieg i nie wiesz czy wczesniej byl wymieniany regularnie olej to nie wymieniaj!!

Zrobilem ten blad w a8 99r i pol roku walczylem zeby skrzynia pracowala dobrze.Nowy olej wyplukal syf i pozatykal kasete sterujaca.Pol roku bez auta i ponad 5tys wydane i zjezdzona cala polska za dobrym fachowcem.Praktycznie wszystko nowe siedzialo w skrzyni a i tak idealnie nie pracowala.

Opublikowano

Widze ze kolega zdecydował sie jednak na ASO,tez sie zastanawiam czy nie skorzystac z ASO bo do Sopy mam daleko i moge tylko w sobote jechac,poza tym w ASO tez jest szansa zeby ewentualnie wgrali najnowszy soft,koszt chyba podobny do Twojego bez bonusu czyli ok.550zł.Po wymianie mysle ze tez zrobia adaptacje :) Pozdrawiam

Wiesz nie mialem zbytnio wyboru :thumbdown:

Tak jak pisalem u Sopy drozej a robia to samo co w ASO wiec nie bylo sensu tam jechac.Adaptacji mi nie robili bo skrzynia chodzila dobrze a sama wymiana oleju nie powoduje jej wypadniecia ale dobrze by bylo jak ja zrobili u ciebie i koniecznie wgrali nowy soft-moze to poprawi jej dzialanie.Z drugiej strony,gdybys pojechal do Sopy,odrazu mialbys ocene jej stanu i czy warto zmienac olej czy nie.

Opublikowano

olej tak czy tak musze wymienic ,biorac pod uwage ze ostatnio byl wymieniany przy 145 tys. a mam 224tys. poza tym skrzynka chodzi ok,ale wydaje mi sie ze moze byc niedobor oleju,poza tym mam nadzieje ze w ASO nie sam same tłuki i cos moze powiedza ewentualnie :) teraz nie bardzo mam czas zeby jechac do Sopy a na miejscu sobie zrobie i nie wiem co poczynic :confused4:

Opublikowano

50 tys. od nowosci ? Moze to troche za wczesnie na wymiane jak dopiero tyle przejechala twoja a4?Nie bardzo sie orientuje ale wymiana raczej nie bedzie bardziej skomplikowana niz w multi.

Dla świętego spokoju bym to zrobił... Jakoś się sporo rzeczy posypało po poprzednim właścicielu, przebieg jest 52k teraz. No nic wrócę z trasy po sylwestrze i wymienię wtedy.

Dzięki za odp.

PK :hi:

Opublikowano

witam

mam pytanie do bardziej doswiadczonych uzytkowników automatów

jakis czas temu kupilem audi 1.9 tdi automat

przebieg 200 tys km

wszystko zrobione na cacy tylko olej w skrzyni biegów nie daje mi spokoju

czy prawda jest ze jesli olej w skzyni jest syfiasty to juz lepij go zostawic i jezdzic do remontu skrzyni??

olej wyglada w mojej skrzyni jak hmm zurek :) :confused:

stan "oleju" jest ok

prosze o porade czy zmieniac czy nie

pozdro :a4fan:

[ Dodano: 22-04-2007, 18:54 ]

aha

zapomnialem dodac :wink:

wydaje mi sie ze skrzynia pracuje dobrze tzn plynnie zmienia biegi, cisza, spokoj

tylko w momencie zmiany z D na N jest delikatne szarpniecie

Witam ciebie ja także mam 1.9 TDI 110 kM . Jak kupiłem to miał oficjalnie 200 tyś. km. i na wszelki wypadek pojechałem do mechanika do Wrocławia i wymienili mi filt oraz olej.Powiedział że był zabrudzony , nie wiem czy ktoś wcześniej wymieniał przede mną .Teraz od tego czasu minęło około 20 tyś i jeszcze raz bym wymienił żeby poprawić czystość ale mam ochotę samemu .Jestem z zawodu mechanikiem i zasięgnął bym poradę jak sprawdzić i jak wymienić olej w skrzyni automatycznej z silnikiem 1.9 TDI AFN z roku 1997 . Bardzo proszę o poradę i czekam na ewentualne sugestie na GG 4892424 lub medyczny.ratownik @gazeta.pl dzieki wielkie i pozdrawiam .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...