Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Olej w automacie - zmieniać czy nie ?


kamilradosc

Rekomendowane odpowiedzi

Tak uściślając... Olej ATF w multi wymieniać co 30tyś. a filtr co 60tyś. czy komplet co 60tyś.?

Pytam bo zbliżam się już do 30k po ostatniej wymianie oleju ATF i chciałbym wiedzieć co teraz :) Dodam że filtra do multi nie znalazłem na liście wymienianych części podczas ostatniego serwisu skrzyni. Auto od początku do końca serwisowane w ASO a z tego co wiem nie praktykuje się tam wymiany filtra, wymieniają tylko olej (na to wskazuje też szczegółowa historia mojego auta - chyba już czas?). Widocznie wyciągnięcie i rozebranie skrzyni aby dostać się do filtra to już dla nich za dużo roboty...

Teraz pytanie ASO czy Sopa :mysli: Mam do wyboru Auto Premium Audi w Poznaniu albo salon Mroczkowskich w Środzie Wlkp. Do Sopy mam 400km ale co tam, najwyżej znów odwiedzę mamusię w Bielsku :)

Jeszcze jedna prośba - może ktos podać nr filtra do multi z ETKI? Sprawdzę sobie cenę (Mariusz?)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uściślając... Olej ATF w multi wymieniać co 30tyś. a filtr co 60tyś. czy komplet co 60tyś.?

Pytam bo zbliżam się już do 30k po ostatniej wymianie oleju ATF i chciałbym wiedzieć co teraz :) Dodam że filtra do multi nie znalazłem na liście wymienianych części podczas ostatniego serwisu skrzyni. Auto od początku do końca serwisowane w ASO a z tego co wiem nie praktykuje się tam wymiany filtra, wymieniają tylko olej (na to wskazuje też szczegółowa historia mojego auta - chyba już czas?). Widocznie wyciągnięcie i rozebranie skrzyni aby dostać się do filtra to już dla nich za dużo roboty...

Teraz pytanie ASO czy Sopa :mysli: Mam do wyboru Auto Premium Audi w Poznaniu albo salon Mroczkowskich w Środzie Wlkp. Do Sopy mam 400km ale co tam, najwyżej znów odwiedzę mamusię w Bielsku :)

Jeszcze jedna prośba - może ktos podać nr filtra do multi z ETKI? Sprawdzę sobie cenę (Mariusz?)...

to jest na 99 % filtr z naszej skrzyni do ktorego jest latwy dostep i kosztuje mniej wiecej 900 zl

8E0317823L

a filtr siatkowy wewnetrzny kosztuje okolo 100 zl i trzeba skrzynie rozebrac na polowe aby sie do niego dostac.Moze sie zdarzyc ze po rozebraniu sprawnej skrzyni (!) w celu wymiany filta za 100 zl i zlozeniu jej do kupy skrzynia bedzie dzialac nieprawidlowo dlatego zaleca sie wymiane tego filtra tylko wtedy jesli skrzynia zaczyna szwankawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie mechanior dziwił się jak mówiłem mu że filtr jest wewnątrz skrzyni - bo wypatrzył coś na zewnątrz. Tyle tylko że nie widziałem o tym że są 2 :) No i mała poprawka - filtr obecnie stoi niecałe 1200zł ;(

A co z pytaniem odnośnie okresu wymiany? Bo to dla mnie niejasne było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie mechanior dziwił się jak mówiłem mu że filtr jest wewnątrz skrzyni - bo wypatrzył coś na zewnątrz. Tyle tylko że nie widziałem o tym że są 2 :) No i mała poprawka - filtr obecnie stoi niecałe 1200zł ;(

A co z pytaniem odnośnie okresu wymiany? Bo to dla mnie niejasne było...

masz numery tych filtrow ? z tego co wiem ten za 1,2 tys aso zwyczajnie przeplukuje bo to nic innego jak powyginana rurka do ktorej bezposrednio do obwodu jest dolaczona jakby tuba z siatka metalowa w srodku ktora latwo sie czysci.Ja wymienilem olej po 60 tys km od ostatniej wymiany i zrobie to za 43 tys mam nadzieje :).Filtrow nie bede wymienial a jedynie mozna poprosic o wyczyszczenia filtra zewnetrznego.Dopiero jak zacznie sie cokolwiek niepokojacego dziac ze skrzynia,wtedy mozna rozbierac i patrzec co nie halo.Jesli wszystko ok to tylko wymienic filtr wewnatrz i powinno byc ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego akurat za 43tyś? :) Jeśli chodzi o nr to u Danelczyka wpisałem nr który podałeś wcześniej. Jak będe zakładał wydech [czwartek] obejrzę też skrzynię i sprawdzę nr tego "łatwiejszego" filtra (powinien zgadzać się z tym co podałeś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego akurat za 43tyś? :) Jeśli chodzi o nr to u Danelczyka wpisałem nr który podałeś wcześniej. Jak będe zakładał wydech [czwartek] obejrzę też skrzynię i sprawdzę nr tego "łatwiejszego" filtra (powinien zgadzać się z tym co podałeś).

tzn 47 tys :) bo od wymiany minelo 13 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz mi wszystko pasuje :) OK, właśnie skończyłem pisać mejla do Sopy. Parę pytań odnośnie lamelek 6/7 oraz tematu oleju, filtrów i kosztów - zobaczymy czy i co odpisze :good:[br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 20:55_________________________________________________Czy to jest filtr do multi o którym rozmawialiśmy? Nie mogłem zlokalizować nr części...

filtr.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz mi wszystko pasuje :) OK, właśnie skończyłem pisać mejla do Sopy. Parę pytań odnośnie lamelek 6/7 oraz tematu oleju, filtrów i kosztów - zobaczymy czy i co odpisze :good:[br]Dopisany: 17 Sierpień 2009, 20:55_________________________________________________Czy to jest filtr do multi o którym rozmawialiśmy? Nie mogłem zlokalizować nr części...

filtr.JPG

nie jesten pewien ale to bedzie to na 99 % ..szkoda ze nie masz numeru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uściślając... Olej ATF w multi wymieniać co 30tyś. a filtr co 60tyś. czy komplet co 60tyś.?

Olej co 60 tys. a filtr co drugą wymianę, czyli 120 tys.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Mam pytanie czy ktos z forumowiczow zmienial olej w ASB DMX w woj. opolskim lub gdzies pod Wroclawiem?

Dzwonilem do ASO, koszt czesci 450zl(filtr,uszczelka,olej) plus 650zl robocizny. Takze koszt niezly...

Bede wdzieczny za polecane zaklady trudniace sie wymiana olei a ASB

Sokram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Mam pytanie czy ktos z forumowiczow zmienial olej w ASB DMX w woj. opolskim lub gdzies pod Wroclawiem?

Dzwonilem do ASO, koszt czesci 450zl(filtr,uszczelka,olej) plus 650zl robocizny. Takze koszt niezly...

Bede wdzieczny za polecane zaklady trudniace sie wymiana olei a ASB

Sokram

koszt wrecz imponujacy

jak sie uprzesz to koszty wyniosa:

olej 5x20=100 (dexron III) oczywiscie mozesz swirowac ze specyfikacjami oleju,szukac dziury w calym itd. jezeli masz nadmiar gotowki, ale jezeli nie, to polecam dexron III ktory w zupelnosci wystarczy

filtr 1x50=50

uszczelka ta sama koszt 1x0=0

lub nowa 1x30=30

czyli max.200pln

nie wiem na ile wyceniasz godzine swojej pracy, ale zajmie Ci to max.2godziny jezeli nie robiles tego wczesniej

to co moze Cie powstrzymac to brak kanalu lub podnosnika

narzedzia jakie beda Ci potrzebne to klucz nasadkowy 10 do pieciu srub w misce

a z profesjonalnych narzedzi to maly lejek i duzy lejek i kawalek elastycznej rurki, weza etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Mam pytanie czy ktos z forumowiczow zmienial olej w ASB DMX w woj. opolskim lub gdzies pod Wroclawiem?

Dzwonilem do ASO, koszt czesci 450zl(filtr,uszczelka,olej) plus 650zl robocizny. Takze koszt niezly...

Bede wdzieczny za polecane zaklady trudniace sie wymiana olei a ASB

Sokram

koszt wrecz imponujacy

jak sie uprzesz to koszty wyniosa:

olej 5x20=100 (dexron III) oczywiscie mozesz swirowac ze specyfikacjami oleju,szukac dziury w calym itd. jezeli masz nadmiar gotowki, ale jezeli nie, to polecam dexron III ktory w zupelnosci wystarczy

filtr 1x50=50

uszczelka ta sama koszt 1x0=0

lub nowa 1x30=30

czyli max.200pln

nie wiem na ile wyceniasz godzine swojej pracy, ale zajmie Ci to max.2godziny jezeli nie robiles tego wczesniej

to co moze Cie powstrzymac to brak kanalu lub podnosnika

narzedzia jakie beda Ci potrzebne to klucz nasadkowy 10 do pieciu srub w misce

a z profesjonalnych narzedzi to maly lejek i duzy lejek i kawalek elastycznej rurki, weza etc.

Proponuję jednak świrować i zalać olejem zgodnym ze specyfikacją a nie zalewać dexsronem. Filtr też dobrze zakupić jakiejś sensownej firmy... a co do reszty to mogę się zgodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz miałem wlany Dextron III do tiptronika, skrzynia przełączała biegi wyraźnie gorzej i poszarpywała. Na szczęście DIII był wlany tylko przez kilka tysięcy km i później zalano właściwy olej, skrzynia działa bez problemów do dzisiaj. Nie wiem jakie są różnice w składzie oleju między normą Dextron III, a normą VW, być może inna jest lepkość bo bazy tu i tu o ile wiem są syntetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już 3cim automatem i wiem , że regularna wymiana oleju to podstawa, odpowiedni olej również. W astrze z automatem zmieniałem sam co ok 15 000 (często bo tam był tani dextronII) za każdym razem wylewałem żur i po zmianie skrzynia pracowała płynniej, w audi olej jest troszkę droższy więc wymiana co 20-25 000 jestem pewny, że przedłuży żywotność skrzynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oliwa z odpowiednią specyfikacją ja mam taką oliwkę w moim tipie

imag0621o.jpg

i nic poza tym, co ok .80 tysi wymiana z filterkiem ,uszczelką i dalej trzeba śmigać :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś będzie z okolic Krakowa tak miły i zechce zobaczyc niunie bede wdzieczny,pozdrawiam

ul. Prądnicka 36, Kraków - 12 418 23 21

serwis ASB Tam ci sprawdza za fri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...