Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B5 ADR] Jak działa zawór odpowietrzający zbiornik paliwa


kemal81

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, mianowicie jak powinien prawidłowo działać zawór napowietrzający zbiornik paliwa ten który jest na obudowie filtra powietrza. U mnie wygląda to tak że kiedy samochód chodzi na wolnych obrotach zaworek nie wydaje żadnych dźwięków i nie zasysa też powietrza a sprawdziłem to w ten sposób że zdjąłem wężyk dochodzący do zaworka z filtra węgla aktywnego i przyłożyłem palca do zaworka i nic nie czuć żeby zasysał powietrze, w momencie dodanie gazu czasami coś w nim tyknie i powietrze będzie zasysał ale nie zawsze tak jest no i w momencie kiedy silnik z chodzi z obrotów to nie zatrzymuje się na 900obr/min tylko spada do 200 a czasami gaśnie i właśnie wtedy ten zaworek po tyknięciu otwiera się i zaczyna zasysać powietrze ale tylko na sekundę do momentu kiedy obroty wejdą na 900 potem znowu tyknie, zamknie się i obroty spadają aż po kilku takich akcjach obroty się wyrównują a zaworek dalej nie zasysa powietrza a wydaje mi się że powinien bo kiedy zaworek wyjmę całkowicie to wężykiem wylotowym z zaworka cały czas powietrze jest zasysane i do dość mocno nawet na wolnych obrotach tylko że silnik pracuje wtedy nie równo ale po dodaniu gazu nawet do 5000 obroty zatrzymują się na 900 i ani nawet mniej w ogóle wtedy nie występuje zjawisko falowania obrotów poza tą nie równą pracą silnika. Chciałbym się dowiedzieć jak powinien prawidłowo działać ten zaworek czy on cały czas zasysa powietrze nawet na wolnych obrotach czy nie czy cały czas powinien tykać czy tylko podczas dodawania gazu czy może to ktoś sprawdzić u siebie jak to wygląda bo niestety nie znam nikogo z takim audi blisko siebie wystarczy tylko zdjąć wężyk dolotowy do filterka i wszystko będzie wiadomo czy on zasysa cały czas czy tylko w co jakiś czas. A może ktoś już miał podobny problem może to nie jest wina zaworka tylko jakiegoś ustrojstwa który nim steruje bno w końcu coś daje impuls żeby zaworek się otwarł. Za każde info będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim skromnym zdaniem jak miałem benzynke to cykał cały czas raz słabiej raz mocniej,powiem tak zmieniałem go i u siebie bo miałem problem z falowaniem obrotów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zdejmowałem wężyka u siebie to nie wiem czy zasysa powietrze, ale wiem jedno że cyka cały czas na wolnych obrotach, (na wysokich nie sprawdzałem) dodam jeszcze że przy otwartej masce te cykanie słychać bardzo wyraźnie, na początku się tym martwiłem ale wyczytałem na forum że tak ma być, obroty mi nie falują, w zbiorniku paliwa nic mi nie syczy to chyba jest ok, wyczytałem tez kiedyś na forum że ten zaworek można jakoś przeczyścić, (przedmuchać) jak zwał tak zwał wiadomo o co chodzi. poszukaj na forum na pewno coś znajdziesz na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To ECU decyduje o tym kiedy ma być otwarty zaworek węgla aktywnego. Faktycznie nie powinien mieć wiele wspólnego ze stabilnością obrotów.

Za stabilność obrotów odpowiada przepustnica i to nią powinieneś się zająć. Pewnie przydało by jej się czyszczenie.

Jeżeli nie masz doświadczenia to lepiej będzie odkręcić śruby mocujące i gumowy wąż,ale nie odłączać kabelków(można to zrobić)

Powinno to ustabilizować obroty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. Zaworek czyściłem w taki sposób jak wyczytałem na forum i nic, przepustnicę czyściłem aż się świeci filtry świece i co tylko było możliwe wymieniłem, został tylko ten wstrętny ohydny i jadowity za razem zaworek!!! Pytałem w sklepie kosztuje 250zł ale przed kupnem go chciałem się upewnić jak on działa u innych ale widzę że chyba jest padnięty bo skoro u innych cyka cały czas a u mnie jak mu się zachce i to tylko wtedy jak falują obroty więc bez wymiany się nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie cyka a stuka głośno tak, że jak pierwszy raz kiedyś otworzyłem maskę przy pracującym silniku to się wystraszyłem, że to coś wewnątrz niego - tak się ten dźwięk niesie. I faktycznie pracuje cyklicznie przez pewien czas, przestaje i potem znowu, ale nie zwróciłem uwagi od czego była zależna jego praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To jest zaworek elektromagnetyczny i nie może być trochę dobry (może się zawieszać jak jest zabrudzony).

Usterka jaką opisałeś może występować po wymianie starego zabrudzonego filtra powietrza na nowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...