fireman tom Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Witam! Ostatnio pojawił się u mnie taki oto problem. Jak chcę zredukować bieg z 4 na 3 mniej więcej przy predkości 50km/h to bieg nnie chce wskoczyć i słychać zgrzytanie. Jeśli zwolnię poniżej 40km/h to z reguły nie ma tego problemu. Zaznaczam, że do tej pory było wszystko ok i że przy normalnym wrzucaniu biegów od 1 w górę nie ma żadnych niepokojących objawów. Czy wg Was co się dzieje ze skrzynią lub sprzęgłem?? Podkreślę tylko fakt, że moja Adela to 1996 rocznik a skrzynię posiada od Passata z 1998r. Jeżdże nią 1,5 roku i do tej pory nic się nie działo.
kalik Opublikowano 27 Lipca 2009 Opublikowano 27 Lipca 2009 Uszkodzony synchronizator w skrzyni powoduje taki zgrzyt. Poszukaj na forum a znajdziesz odpowiedź. Możesz przed redukcją biegu wcisnąć sprzęgło, wyrzucić na luz z 4 biegu , puścić sprzęgło, dodać troszkę gazu, wcisnąć sprzęgło i wrzucić 3. Zredukujesz bez zgrzytu, ale przed remontem skrzyni się nie uchronisz.
fireman tom Opublikowano 27 Lipca 2009 Autor Opublikowano 27 Lipca 2009 Dzieki za odp., już znalazłem post z tym synchronizatorem. Pytanie tylko czy jest możliwość stwierdzenia na 100% że to faktycznie synchronizator bez rozbierania skrzyni?
Daimos Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Bez rozbierania nie stwierdzisz. A poziom oleju w skrzyni prawidłowy??
KENOiX Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Opublikowano 1 Sierpnia 2009 tak jak napisał kaliko44 na bank synchronizator, możliwe że będzie jeszcze zgrzytać przy prawie max obrotach i zmianie z 3 na 4
.Pablo. Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Najlepiej to zrób tak jedziesz na 4 biegu prędkość ok 60km/h wciskasz sprzęgło dajesz na luz puszczasz sprzęgło robisz przegazowanie auta drugi raz sprzęgło i wciskasz bieg(tak jak robiło się w starych jelczach "sprzęgło na dwa razy") jeśli nie zazgrzyta albo zgrzytnie bardzo cicho to na 100% synchronizator. Z twojego opisu ewidentnie wynika że to synchronizator
fireman tom Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Przy sprzęgle na dwa razy i przygazuwce bieg wchodzi bez zgrzytu - synchronizator kupiony, auto stoi w warsztacie. Koszt wymiany - 600zł Mam tylko jeszcze jedno pytanie: otóż byłem w Poznaniu przed wczoraj (musowy wyjazd a mieszkam w gorzowie). Przy zjeździe do Auchan w drodze powrotnej biegi zblokowały mi się na 5. Nie mogłem wyrzucić biegu na luz ani zmienić na żaden inny. Stanąłem, ruszam wjchą i nic, dopiero ruszyłem na tej 5, autko się zdusiło i bieg wyskoczył. Resztę drogi nie było już takich ekscesów. Czy przy walniętym synchronizatorze 3 biegu biegi mogą się zablokować, czy może jeszcze coś walnęło. Słyszalne teraz jest przy jeździe takie ciche pukanie z dużą częstotliwością, coś jak przegub ale to chyba nie to. Może ktoś wie co się dzieje?
pawel1985 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 zamiast kupować synchronizator i płacić za wymianę go w skrzyni to trzeba było kupić 2 używana skrzynie w podobnych pieniądzach i miałbyś problem z głowy,tylko zawsze pozostaje pytanie czy w tej kupowanej skrzyni było cos robione no ale to zawsze jest ryzyko kupowania używki[br]Dopisany: 11 Sierpień 2009, 11:13_________________________________________________zeby nie byc gołosłowny http://moto.allegro.pl/item708755776_skrzynia_1_9_tdi_dhl_vw_passat_audi_a4_a6_bdb_stan.html
kalik Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 zamiast kupować synchronizator i płacić za wymianę go w skrzyni to trzeba było kupić 2 używana skrzynie w podobnych pieniądzach i miałbyś problem z głowy,tylko zawsze pozostaje pytanie czy w tej kupowanej skrzyni było cos robione no ale to zawsze jest ryzyko kupowania używki[br]Dopisany: 11 Sierpień 2009, 11:13_________________________________________________zeby nie byc gołosłowny http://moto.allegro.pl/item708755776_skrzynia_1_9_tdi_dhl_vw_passat_audi_a4_a6_bdb_stan.html Dolicz 100zł za przesyłkę i około 300zł za przekładkę skrzyni i wraz nie wiesz co kupiłeś.....miesiąc możesz pojeździć i się sypnąć, a gwarancji nikt Ci nie da, ewentualnie rozruchową.
pawel1985 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 ale to samo można powiedzieć o starej skrzyni która kolega chce naprawić nie wiadomo po jakim czasie może mu sie sypnąć kolejny synchronizator tak jak pisałem wybór należy do niego
fireman tom Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Koledzy! Skrzynia po naprawie. Koszty: -synchronizator ori z ASO 165zł -łożysko SKF 100zł -robocizna 600zł -olej syntetyczny 75W 90 Maxxus ok. 100zł Daje to 965zł. Koszt nie mały ale wiem co mam, a kupować uyżywkę w ciemno za podobne pieniądze to chyba jak wróżenie z fusów. Skrzynia chodzi ładnie, przy okazji zniknęło parę wkurzających dźwięków - może wiązało się to z podejrzanym łożyskiem, które zostało wymienione. Jedyne co to czuję luz na pedale sprzęgła. Jak puszczę sprzęgło i dotknę go nogą to jest jakiś luźny. Czy może to być wina słabo naciągniętej linki?? P.S. Dziekuję wszystkim za porady - to dzięki Wam doszedłem co się dzieje z moją skrzynką i podjąłem decyzję o naprawie.
Wihajster Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Czy może to być wina słabo naciągniętej linki?? tam nie ma linki
fireman tom Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2009 O kurde :> to co to może być? G :kwasny:odzinę temu żona dzwoniła że stoi na drodze. Wcisnęła sprzęgło i już nie odbiło. Całe szczęście że mechanior miał do niej jakieś 3 km, podjechał i okazało się że sprzęgło zapowietrzone. Nie wiem o co biega ale żona dojechała do domu, a ja mam do niego podjechać na odpowetrzenie. Problem rozwiązany - sprzęgło odpowietrzone
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się