keżor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 siema, potrzebuje rozkodować schemat modułu oparty na układzie czasowym NE555 do świateł S6 oto schemat : http://www.passatplus.de/umbauteile/audi-s6-tfl/index.htm jest on po niemiecku ale nie to jest najtrudniejsze, wystarczy spojrzeć na te fotki po lewej i już widać że to co jest wypisane, jakby sie nie pokrywa z tym na zdjęciach. no i w tabelce są wypisane np. Diody prostownicze D1,3,7,8 i mamy tam włożyć diody o oznaczeniu 1N4001-7 ... ale jak sie poszuka po necie tych diód to 1N4001 , 1N4002 , 1N4003 .... 1N4007 jest każda inna. jedna ma 1A/100V inna 1A/1000V ( a może jest tak wypisane bo po prostu trzeba włożyć diode 1A , a woltaż jest obojętny?? bo to samo jest przy diodach D2,4,5,6 tylko tam każda ma na początku 3A... jaki mam użyć kondensator ?? bo wypisane są C1, C2 100nF , a jak sie spojrzy na schemat to widać że na kondensatorach jest napisane 0,1uF , 63v , to sam o jest napisane gdy klikniemy w tabelce na słowo conrad i wyszukamy numer artykułu w wyszukiwarce po lewej... i jeszcze co do rezystorów , to podobno w R2 jest błąd i ma tam być 10k ( tak napisał arturro_A6 z A6-klubu ) jeszcze zastanawiam sie nad tranzystorem , wypisany jest BC337 , ale to sie jakoś chyba dzieli na BC337/16 i BC337/25 ??
lukaszr Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 no i w tabelce są wypisane np. Diody prostownicze D1,3,7,8 i mamy tam włożyć diody o oznaczeniu 1N4001-7 ... ale jak sie poszuka po necie tych diód to 1N4001 , 1N4002 , 1N4003 .... 1N4007 jest każda inna. jedna ma 1A/100V inna 1A/1000V ( a może jest tak wypisane bo po prostu trzeba włożyć diode 1A , a woltaż jest obojętny?? Napięcie w instalacji auta i tak jest około 14V więc możesz wstawić sobie i 100V i 1000V diodę prostowniczą. Chodzi tutaj o prąd, który może przez nie przepłynąć. aki mam użyć kondensator ?? bo wypisane są C1, C2 100nF , a jak sie spojrzy na schemat to widać że na kondensatorach jest napisane 0,1uF , 63v , to sam o jest napisane gdy klikniemy w tabelce na słowo conrad i wyszukamy numer artykułu w wyszukiwarce po lewej... 100nF = 0,1uF i jeszcze co do rezystorów , to podobno w R2 jest błąd i ma tam być 10k ( tak napisał arturro_A6 z A6-klubu ) Możliwe, trzeba by było rzucić okiem na schemat działania NE555. jeszcze zastanawiam sie nad tranzystorem , wypisany jest BC337 , ale to sie jakoś chyba dzieli na BC337/16 i BC337/25 ?? Różnią się one tylko parametrem hFE czyli wzmocnieniem prądowym tranzystora. Dawno w tym nie siedziałem, także musisz się tutaj zapytać co i jak.
keżor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 dzięki lukaszr , w takim razie od jutra działam
zegarmistrz Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Trnazystor tylko kluczuje, więc bez różnicy..
keżor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Trnazystor tylko kluczuje, więc bez różnicy.. co by to nie znaczyło , ale jak bez różnicy to jutro chyba zaczne rezać [br]Dopisany: 18 Sierpień 2009, 23:23_________________________________________________a czy te rezystorki i diody prostownicze moża zamontować w te lub we wte ? czy jest zaznaczony kierunek w jakim mają być umieszczone ? bo z rysunku mniemam że jest różnica , ale czy da sie rozpoznać po tych rez. i diodach przód i tył i ostatnie pytanie o diode D9 , bo wypisana jest P600J a na zdjęciu widać , że wygląda tak samo jak diody D2,4,5,6 :gwizdanie:
DeeJay_Kill Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 biały, ew. szary pasek na diodzie to katoda (plus), natomiast rezystory montujemy obojętnie.
SoMeS Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Keżor i nie zapomnij tego zrobić oczywiście x2
keżor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Keżor i nie zapomnij tego zrobić oczywiście x2 te wszystkie graty kosztują po jakieś 5gr także moge zrobić dwa , tylko wiesz że taniej byś miał w ASO :polew:[br]Dopisany: 19 Sierpień 2009, 00:27_________________________________________________ biały, ew. szary pasek na diodzie to katoda (plus), natomiast rezystory montujemy obojętnie. no dzięki , chyba już wszystko wiem . jutro zaczynam modzić :>
SoMeS Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Opublikowano 18 Sierpnia 2009 jeżeli będzie działać to kupie taki jeden od Ciebie plus 2zł za każdą roboczą godzinę spędzoną przy tym
keżor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 byłem dziś w sklepie myślałem że koleś mnie potnie pół godziny latał po sklepie i mi kompletował zamówienie - "poprosze jeszcze taki kondensator -sztuk jedna" 25gr... kupiłem , ale nie wpisałem sobie rezystorów na liste i zapłaciłem łącznie 13zł wtym 5zł płytka drukowana i 3zł klamra :> jak to poskładam to będe z siebie mega zadowolony [br]Dopisany: 19 Sierpień 2009, 18:18_________________________________________________mam jeszcze pytanie do elektronicznych mózgów bo płytke już skończyłem chciałbym popodłączać kabelki ale nie wiem który gdzie , bo schemat jest po niemicku :/ może ktoś sie doczyta http://www.passatplus.de/umbauteile/audi-s6-tfl/index.htm 1. masa, czyli 1ka z każdej lampki i minus z instalacji auta??? 2. to pewnie z obu lamp 2ka 3 i 4 z danej lampy pin numer 3 5 postój prawy 6 postój lewy 7 . WTF ?? Zündung - z niemieckiego "zapłon, odpalenie" i co jo mom tam wciepnąć ?? [br]Dopisany: 22 Sierpień 2009, 18:06_________________________________________________aha, już rozumiem mniej więcej otóż: światła mają sie zapalać po przekręceniu zapłonu , czyli stąd ten zundung , to myśle że moge tam podpiąć postojówki. a do 5 i 6 podłącze kable od świateł mijania i powinien być ten sam efekt nie?? [br]Dopisany: 22 Sierpień 2009, 18:48_________________________________________________DZIAŁAAAAAAA narazie na krótko pospinane i tylko jedna LEDa podłączona ale będzie koks tylko na mój gust nie przyciemnia to do 30% tylko o jakieś 30% porobie fotki i jakiś film nargram i sie pochwale jak coś to moge komuś szczelić coś takiego
Guregoru Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Keżor pamiętaj o doradcach ze spotu
keżor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 ok Keżor to jaka cena? szczerze to za***iście mi sie tego nie chce robić drugi raz... zresztą najpierw musze obaczyć czy będzie to u mnie działać. Nie wiem tylko skąd wziąć "zapłon" to bym to podłączył full profi, a tak to troszke jest oszukane i na około
szogun0 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Zapłon weź z kabla pod stacyjką. Jak mniemam, poprzez PWM będziesz mógł zmieniać moc świecenia świateł dziennych.
keżor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 23 Sierpnia 2009 co do tego kabla to jeszcze pomyśle , narazie zasilanie idzie z postojówek , a zamiast postojówek mijania skoczyłem o jeden poziom. http://www.youtube.com/watch?v=INHA2D7CkOM tak to mniej więcej wyszło. tylko zastanawia mnie czy nie powinien być jednak rezystor 100K bo nie ma dużej różnicy
SoMeS Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 za***ista robota Keżor tylko faktycznie ściema powinna być jeszcze 20% większa mimo to szacuken
keżor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2009 tak to mniej więcej wygląda: a jako osłone użyłem rzeczy którą akurat miałem pod ręką wybebeszyłem: wyciąłem z gąbki pasujący prostokąt : wciepłem wciepłem moduł: i tak to wygląda po poskładaniu [br]Dopisany: 24 Sierpień 2009, 09:21_________________________________________________myśle że można przenieść do warsztatu , bo działa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się