mihu2000 1 Opublikowano 30 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2007 witam kupilem niedawno a4 2.5 TDI z tiptronic 99r. mam problemik przy wlaczaniu na D i R jest dosyc mocne szarpniecie, przy normalnej jezdzie nawet nie czuc jak biegi sie przelaczają jest to bardzo plynne. Kolega mechanik podpowiedzial mi ze mam sprawdzic olej lecz nie ma tam zadnej miarki, tylko 2 korki od spodu widac je na zamieszczonej fotce. prosze o podpowiedz woz ma przejechane 180 000 a przeszlosci nie znam :(skrzynia ma oznaczenie EFR URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f1ef628e6f30d080][/url] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi 1 Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 Stam oleju sprawdzasz z podłączonym VAG-iem gdzyż temp oleju podczas sprawdzania stanu musi być w granicach 40 st. cels. Ten wiekszy korek to tzw. przelewowy i przy włączonym silniku po odkreceniu go powinien sie olej wylewac, jeżeli tak nie jest tzn, że jest go za mało. Jeżeli Tip szarpie przy włączniu D lub R to nie jest to dobra informacja :frown: . Kiedy miałeś wymieniany olej jezeli wogole miałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihu2000 1 Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 dzieki za podpowiedz NORBI :biggrin: pojechalem do najblizszego ASO Audi w Kaliszu zabardzo mi nie pomogli a jeszcze próbowali zamotać sprawe ale wyciagnolem od nich inf. ze wlasnie to jest korek wlewowy, a po zapytaniu o sprawdzanie poziomu poprostu ciule rozlozyli rece :eek: Zdenerwowalem sie kupilem nowy filtr, uszczelke i olej i bede zabieral sie za wymiane. Za nowy filtr + uszczelka zaplacilem 71zł a za olej 3L 54 zl tyle ze mialem male upusty a dodam ze olej Statoila TransWay DX III ma lepsze wlasciwosci niz orginalny olej audi!!! Zrobie kila fotek i wrzuce na forum bo zauwazylem ze nie ma takiego artykulu ani tematu ktory rozwiazalby ten problem. Tylko jeszcze rozwazam czy daloby sie wlac olej przez górną rurke która dochodzi do chlodnicy czy bede musial jakos cyrklowac z tym otworem od spodu Chętnie podziele sie spostrzezeniami po zabiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi 1 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 dzieki za podpowiedz NORBI :biggrin: pojechalem do najblizszego ASO Audi w Kaliszu zabardzo mi nie pomogli a jeszcze próbowali zamotać sprawe ale wyciagnolem od nich inf. ze wlasnie to jest korek wlewowy, a po zapytaniu o sprawdzanie poziomu poprostu ciule rozlozyli rece :eek: Zdenerwowalem sie kupilem nowy filtr, uszczelke i olej i bede zabieral sie za wymiane. Za nowy filtr + uszczelka zaplacilem 71zł a za olej 3L 54 zl tyle ze mialem male upusty a dodam ze olej Statoila TransWay DX III ma lepsze wlasciwosci niz orginalny olej audi!!! Zrobie kila fotek i wrzuce na forum bo zauwazylem ze nie ma takiego artykulu ani tematu ktory rozwiazalby ten problem. Tylko jeszcze rozwazam czy daloby sie wlac olej przez górną rurke która dochodzi do chlodnicy czy bede musial jakos cyrklowac z tym otworem od spodu Chętnie podziele sie spostrzezeniami po zabieguNic nie "cyrkluj" tylko wlewaj od spodu. musisz dorobić sobie taki zagięty kruciec np. z miedzianej rurki, dołączyć do niego wężyk, następnie lejek i do przodu. musisz mieć temp. oleju w skrzyni podczas dolewania w granicach 40 st. bo olej ma duże właściwości roszeżania sie pod wpływem temp i łatwo przedobrzyć. Oleju masz za mało. Na początku wejdzie Ci 3 L zacznie sie przelewać, wtedy odpalasz motorownie i wchodzi Ci nastepne 3- 3.5L, zaczyna się przelewać, zakrecasz i po robocie. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihu2000 1 Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 oka jutro zobacze jak to pojdzie tylko wszedzie w katalogach mobil castrol itd widzialem ze tam wlazi 3L mowisz ze podejdzie nawet 6-6,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi 1 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Na 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biedruch 1 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Norbi ciekawe, ilu mechaników wymienia olej we współpracy z Vagiem [nie neguję Twojej racji nt. konieczności sprawdzenia temp. oleju] ale wydaje mi się, że to pobożne życzenia w kierunku polskich serwismenów. Obym się mylił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi 1 Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Norbi ciekawe, ilu mechaników wymienia olej we współpracy z Vagiem [nie neguję Twojej racji nt. konieczności sprawdzenia temp. oleju] ale wydaje mi się, że to pobożne życzenia w kierunku polskich serwismenów. Obym się mylił Wiesz robiłem to dwa razy1 w ASO tam to podstawa.(czekałem 3 godz aż tem spadnie do 40st nie spadła, serwis zamkneli i kazali przyjechac nastepnego dnia) 2 www.diagtronik.pl i tam też miałem podpinanego VAG-a przy wymianie. Jeżeli ktoś nie ma możliwości podpięcia w ostatecznośći, to dotyk dłoni(w koncu podobna temp ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reeno 0 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Tak jak Norbi napisał - wejdzie 6l. Tylko po nalaniu połowy odpal silnik i po zmieniaj biegi jeden raz wszystkie wystarczy i dolej resztę. Z tego co wiem a wymieniałem już dwa razy olej w tipie to tylko ATF zalecany przez producenta i żaden inny. Jeśli chodzi o vaga to tak powinno być ale niestety nie każdy to robi Przy wymianie nie zapomnij wszystkiego dobrze wyczyścić szczególnie magnesów z opiłek metalu. U mnie po I wymianie ustąpiło szarpanie. Miłej pracy. Napisz jak poszlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihu2000 1 Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 witam chlopaki dzisiaj podszedlem do tematu z rana i zastosowalem sie do waszych wskazowek :smile: Spuscilem stary olej wygladal jak zmielony wklad ołówka taka szara maź . odkrecilem miske a tam jeden szlam i te magnesy zawalone ja cholera oczywiscie wszystko wypucowalem na blask. Wlalem 3L zaczelo sie przelewac odpalilem silniczek i wlewalem dalej weszlo ok 3,5 L tak jak napisal norbi. zakrecilem i po zabiegu skrzynia faktycznie chodzi lzej ale nie moge jej sprawdzic dalej bo mam uszkodzony sterownik szukam na allegro ale narazie d*pa. ORIENTUJECIE SIE CZY DOPASUJE STEROWNIK TIPA NP. OD A6 TEN SAM ROCZNIK I SILNIK ALE SKRZYNIA DEQ A MOJA TO EFR A WG ETKI POWINIENEM MIEC SKRZYNIE EZV SUGERUJAC SIE NUMERAMI STERA MAM 8D0 927 156 CF JAK MYSLICIE DA RADE DOPASOWAC COS INNEGO BO ZNALESC TAKI JAK MOJ TO NIEMOZLIWOSC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reeno 0 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Jeśli chodzi o olej bardzo dobra decyzja. Natomiast jeśli chodzi o sterownik może być problem z poprawnym działaniem skrzyni, trzeba by przeprogramować. Nie mam 100% pewności ale postaram się dowiedzieć i napiszę [ Dodano: 11-05-2007, 14:22 ] Z tego co się dowiedziałem możesz mieć problemy z innym sterownikiem - nie są kompatybilne więc trzebaby zmienić mapy :frown: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihu2000 1 Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 DZWONILEM PO ROZNYCH WARSZTATACH ITD. Jedni mówia ze smailo wkladac jezeli od 2.5 tdi to bedzie chodzic bez problemu od a4 czy a6 a8 bez wzglaedu na skrzynie i silnik AFB czy AKN byle 150KM a inni mowia ze nie pojedzie i koniec. P.S. Dowiedziałem sie dlaczego szarpie i tak dziwnie chodzi poprostu skrzynia walczyla sie w trybie awaryjnym startuje z 3 biegu tip nie dziala ASR sie swieci. Wsteczny ok! i nie ma roznicy czy sterownik jest podpiety czy nie H2O nieraz rojnuje zycie hehehe pozdrawiam koledzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbi 1 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 witam chlopaki dzisiaj podszedlem do tematu z rana i zastosowalem sie do waszych wskazowek Spuscilem stary olej wygladal jak zmielony wklad ołówka taka szara maź . odkrecilem miske a tam jeden szlam i te magnesy zawalone ja cholera oczywiscie wszystko wypucowalem na blask. Wlalem 3L zaczelo sie przelewac odpalilem silniczek i wlewalem dalej weszlo ok 3,5 L tak jak napisal norbi.Gratki, super że sie udało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reeno 0 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Nie do końca bedzie chodzić bo to jest tak jak ze sterownikiem silnika jak do silnika AKN wsadzisz sterownik od AFB bedzie chodził ale nie tak jak powinien i bedzie co troche jakies bledy lapal które będą się powtarzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mihu2000 1 Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 Kur.. bądź tu teraz mądry :confused: ręce opadają już mi na to wszystko, stary mnie opierdala co ja kupilem hehehh Moj pierwszy automat i taka wtopa niezle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek506716 0 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 panowie mi tez lekko szarpnie podczas zmiany czy to z D na R czy z N na R ale tylko na R to po sekundzie czuje lekkie szarpniecie. na innych biegach cisza. tylko R i nie wiem co to dalej olej wymieniony stan sie zgadza a szarpniecie dalej odczuwalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się