Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam ile litrow oleju miesci sie w tej skrzyni? Koszt oleju w aso to okolo 70zl/l?

JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-III.2009)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku mam do ciebie małe pytanie, jak mógłbyś zerknąć na ta fotke i powiedzieć mi czy ta bieżnia jeszcze sie nadaje pod nowy łańcuch?

DSC_9914.jpg

Wedlug elsy sprawdza sie bieżnie paznokciem ale jak sprawdzałem w ten sposób to nigdzie paznokieć sie nie zahacza więc chyba sie nada ale wiem że masz doswiadczenie wiec sie pytam czy to normalne ślady użytkowania po 200 tys km. Dodam ze skrzynia nie nadawała sie do jazdy po wrzuceniu biegu samochód nie chciał jechać wydawało mi sie że slizgał sie łancuch.

Nieciekawie wygląda ale skoro uszkodzenie nie jest wyczuwalne - trochę szkoda nowego łańcucha. Brak przeniesienia napędu to na pewno nie od tego...

Witam ile litrow oleju miesci sie w tej skrzyni? Koszt oleju w aso to okolo 70zl/l?

JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-III.2009)

5L do wymiany statycznej - koszt 1L to 94zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest szerokosć nowego łańcucha? U mnie jest 38,1mm i jak krecilem jedną bieżnia to na drugiej łańcuch sie slizgał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko może lepiej by były te rysy spolerować? Co o tym sądzisz Bart?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ile litrow oleju miesci sie w tej skrzyni? Koszt oleju w aso to okolo 70zl/l?

JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-III.2009)

5L do wymiany statycznej - koszt 1L to 94zł.

Teraz patrze ze ja mam w wlepce JOG ponieważ to jest A6, myslalem ze skrzynia jest przywiazana do silnika :mysli: JOG ma taka sama pojemnosc jak JBB i KEZ ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ile litrow oleju miesci sie w tej skrzyni? Koszt oleju w aso to okolo 70zl/l?

JBB (VI.2006-V.2007), KEZ (VI.2007-III.2009)

5L do wymiany statycznej - koszt 1L to 94zł.

Teraz patrze ze ja mam w wlepce JOG ponieważ to jest A6, myslalem ze skrzynia jest przywiazana do silnika :mysli: JOG ma taka sama pojemnosc jak JBB i KEZ ?

Tak.

Mimo wszystko może lepiej by były te rysy spolerować? Co o tym sądzisz Bart?

Trudno powiedzieć - nie widzę tego i nie mogę sprawdzić. Na fotce wygląda kiepsko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ale dzisiaj sobie stracha narobiłem... Jechałem na pasie startowym (na lotnisku :D) jakieś 100-150 metrów z zaciągniętym ręcznym (fajnie d*pa odjeżdżała :D) i po tym dystansie zapaliła się żółta kontrolka od ABS więc ręczny szybko off i sprawdzam, czy ABS działa... Nie działał, przydusiło silnik i zgasł a ja się jeszcze toczyłem na D :no: Oczywiście jak najszybciej zahamowałem (wtedy chyba nie ma smarowania skrzynia :o?), poczekałem i odpaliłem znowu. Kontrolka ABS zgasła po przejechaniu 20 metrów a skrzynia działa normalnie tak jak zawsze..

Ale się wtedy strachu najadłem :thumbdown:

Nie polecam tego robić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do posiadaczy AVF z CVT. Możecie podać swoje wyniki dot. spalania w trasie? Interesuje mnie 140km/h z zapiętym tempomatem (tylko bez oszustw - podawajcie realne dane, to bardzo ważne).

U mnie przy 140km/h jest 2300obr, spalanie 7,0 - 7,4l/100 opony 195/65/R15. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 140km/h jest 2120obr, spalanie 6,8 - 7,2, opony 195/65/R15 temperatura 8'C climatronic na ECO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - póki co mamy 4 pomiary...

lunio: 140km/2120rpm, 6.8-7.2 [195/65/15"]

m.mark: 140km/2300rpm, 7.0-7.4 [1295/65/15"]

smoku: 140km/2300rpm, 7.3-7.7 [205/55/16"] // -11'C

carpa: 140km/2200rpm, 7.5-7.7 [205/55/16"] // -4'C

Tomku Ciebie póki co nie wpisuję ale dane zapisuję w notatniku ;) Na początek AVF-y (potrzebuję więcej danych - piszcie temperatury i przypominam - NIE NACIĄGAMY DANYCH ODCZYTANYCH Z DIS!!!).

Jako ciekawostkę podam Wam, że "katologowo" AVF Avant z CVT na 205/55/15" powinien spalać:

- 7.5-7.6 miasto

- 4.7-4.8 trasa

- 5.7-5.8 średnia

* dla sedana odejmijcie 0.1 od dolnej granicy.

...oczywiście w tym przypadku chodzi o średnie spalanie na 100km/h więc prędkości testowe są mniejsze i warunki bardziej optymalne niż test o który prosiłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę podam Wam, że "katologowo" AVF Avant z CVT na 205/55/15" powinien spalać:

- 7.5-7.6 miasto

- 4.7-4.8 trasa

- 5.7-5.8 średnia

7.5 po Wrocławiu.... nie uwierzę puki nie zobaczę :polew:

kiedyś śmigając wieczorem po pustym Wrocławiu miałem 6,5 ale to był chyba cud

Bart pamiętaj że może mieć znaczenie (choć nie musi) czy ktoś ma virusa lub śmiga na ori sofcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Ale coś mi sie widzi że nie masz AVF :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Niedługo się widzimy więc będzie okazja aby sprawdzić auto na A2 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde ale dzisiaj sobie stracha narobiłem... Jechałem na pasie startowym (na lotnisku :D) jakieś 100-150 metrów z zaciągniętym ręcznym (fajnie pupa odjeżdżała :D) i po tym dystansie zapaliła się żółta kontrolka od ABS więc ręczny szybko off i sprawdzam, czy ABS działa... Nie działał, przydusiło silnik i zgasł a ja się jeszcze toczyłem na D :no: Oczywiście jak najszybciej zahamowałem (wtedy chyba nie ma smarowania skrzynia :o?), poczekałem i odpaliłem znowu. Kontrolka ABS zgasła po przejechaniu 20 metrów a skrzynia działa normalnie tak jak zawsze..

Ale się wtedy strachu najadłem :thumbdown:

Nie polecam tego robić :)

Wariat jesteś :D ja bym nawet nie próbowała :>[br]Dopisany: 10 Luty 2012, 12:21_________________________________________________

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Ale coś mi sie widzi że nie masz AVF :tongue4:

a co mam ? :decayed:[br]Dopisany: 10 Luty 2012, 12:21_________________________________________________

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Niedługo się widzimy więc będzie okazja aby sprawdzić auto na A2 ;)

no baaaa :) teraz czas myśleć o 7 lamelach :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi coś skrzynia ostatnio zaczęła poszarpywać... Gdy chcę dynamicznie ruszyć i obroty trzymają się na 2 tyś to nie jest to takie płynne przyśpieszenie, jakbym jechał po jakieś falującej jezdni, czy coś... :/

Sprawdzałem i MVB 10 jest 0.280 A a w MVB 11 0.260 A, czyli wszystko łokej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że nie wiedziałam, bo tez bym sprawdziła :mysli: a teraz to nie ujadę więcej niż 70/godz :polew: ale sprawdzę jak gdzieś się wybiorę za miasto

Niedługo się widzimy więc będzie okazja aby sprawdzić auto na A2 ;)

no baaaa :) teraz czas myśleć o 7 lamelach :wink4:

Ile km masz teraz przejechane?

A mi coś skrzynia ostatnio zaczęła poszarpywać... Gdy chcę dynamicznie ruszyć i obroty trzymają się na 2 tyś to nie jest to takie płynne przyśpieszenie, jakbym jechał po jakieś falującej jezdni, czy coś... :/

Sprawdzałem i MVB 10 jest 0.280 A a w MVB 11 0.260 A, czyli wszystko łokej..

Telefon masz w pierwszym poście - podłacz VAGa i dzwoń (potrzebuję więcej danych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Bartku, lapka wczoraj oddałem więc nie prędko to sprawdzę...

Dodam, że to są takie minimalne drgania/pływanie, które tylko kierowca jest w stanie wyczuć.

I jeszcze jedno, jak np. rano odpalam samochód to obroty są 1200, czyli "ssanie". Jak przy takich obrotach wrzucę R albo D to obroty spadają na 1000, ale jak wrzucę znowu na P to i tak zostają na 1000. Zawsze tak mam.

Jeszcze jedna sprawa, jak jadę sobie normalnie i hamuje to między 1200 a 800 obrotów mam taką jakby przerwę, zresztą właśnie w tym przedziale są takie jakby największe szarpnięcia jak się toczę powiedzmy 15 km/h i dodaje gazu to zaczyna szarpać (jakbym strzelał ze sprzęgła) ale przyśpieszenie jest płynne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...