Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Nie robi się tego na tej samej zasadzie co sprawdzanie turbiny i przepływki :mysli:?

Nie Frost. Hamownia to testowanie osiągów auta pod pełnym obciążeniem... Są potwierdzone przypadki wysypania się automatu podczas wizyt na hamowni - trudno jednoznacznie określić dlaczego dochodziło do awarii (być może stan testowanej skrzynki był kiepski).

Jak dostanę rozpiskę całego procesu, będę mógł powiedzieć czy dla zdrowej CVT jest to bezpieczne czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja hamowałem swoje A4 z multitronikiem jakieś 6 miesięcy temu i jak na razie wszystko działa ,żadnych skutków ubocznych .Hamowania Maha w Łodzi w firmie na-gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje też hamowałem - i też nic się nie dzieje. Ale na wszelki wypadek dobrze będzie poznać procedurę i ją przeanalizować pod kątem wpływu na CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne ,kiedyś z dobry rok temu na A2 leciałem 160km/h i przez przypadek wrzuciłem na N ,w tedy się wystraszyłem nie wiedziałem co zrobić czy hamować i się zatrzymać ww trybie N czy wrzucić D podczas jazdy ,w końcu delikatnie naciskałem na hamulec i wrzuciłem na D i pojechałem dalej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no jasne ,kiedyś z dobry rok temu na A2 leciałem 160km/h i przez przypadek wrzuciłem na N ,w tedy się wystraszyłem nie wiedziałem co zrobić czy hamować i się zatrzymać ww trybie N czy wrzucić D podczas jazdy ,w końcu delikatnie naciskałem na hamulec i wrzuciłem na D i pojechałem dalej .

Jeśli kiedykolwiek przydaży Wam się taka sytuacja (wrzucicie N w trakcie jazdy) ze spokojem zatrzymujecie auto i dopiero wtedy dajecie na D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie.

Mam mały problem ze swoją skrzynia multitronic. Auto zakupiłem 2 miesiące temu wydawało sie, że jest super. Jak już podniecenie nowym zakupem opadło i oswoiłem sie z działaniem skrzyni zauważyłem dziwne (dławienie, szarpanie, buczenie) skrzyni przy zatrzymywaniu, dziesie sie tak tylko podczas dość gwałtownego zatrzymania,aż obroty silnika spadają badż silnik gaśnie..Jeśli zatrzymuję auto powoli to jest OK. Mam takie wrażenie jakby sprzęgła mocniej dociskały podczas zatrzymywania. Podczas ruszania nie ma żadnych szarpnięć zgrzytów i przeskoków.pełzanie i ruszanie przebiega płynnie.

Auto ma przejechane 270 tys.km (raczej pewne), Dwa tygodnie temu zmieniony olej na oryginalny, stary był jeszcze w niezłym stanie(czysty nie śmierdzący) lecz nic sie nie poprawiło.

Dziś jeździłem z załaczonym VAG-iem adaptacja wskoczyła na ok.

Chciałem przeprowadzić adaptację od nowa i poległem.Mam taki kabelek za 50zł od Viakena, VAG-COM 409.1-s i nie mogłem wykasować adaptacji-wyskakiwał jakiś błąd że nie mam uprawnień czy coś w tym stylu. Próby odłączenia akumulatora również nie wykasowały adaptacji, pierwsza próba odłączenia aku 10min druga 20 min, podłączam Vaga i ADP OK:facepalm: skrzynia miała ponad 65 stopni.

Bloki Pomiarowe:

Grupa 10 0.280A ADP.OK 79.0 C 15.0Nm

Grupa 11 0.260A ADP.OK 79.0 C 15.0Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma pomysłu na moją usterkę????

Jesteś pewien, że hałas dobiega ze skrzyni?

Dane, które podałeś nie wnoszą za dużo do sprawy... Czy "dławienie, buczenie, szarpanie" występuje także w trybie sekwencyjnym?

Podaj więcej danych - jaki silnik, jaki sterownik skrzyni i jaka wersja oprogramowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hałas ze skrzyni.Tryb sekwencyjny sprawdzę jutro bo nie testowałem.

Samochód to A4 B6 2.0 PB LPG 2001r

Na benzynie i na gazie jest tak samo. Z silnikiem jest raczej wszystko ok ładnie i równo pracuje tylko olej wpierdziela.

Skrzynia niestety jedna z pierwszychy generacji.

VAG Number: 01J 927 156 CR

Component: V30 01j 2.0l 5V RdW 2011

Soft Coding: 00001

Shop: WSC 76848

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnika i brania oleju to tu masz cały watek http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?149198-B6-ALT-Propozycja-rozwi%B1zania-quot-problemu-quot-OLEJU-w-silniku-2-0-ALT

Trzeba dolewać olej i nic na to nie poradzisz .

Jeżeli chodzi o skrzynię to słuchaj Mistrza Bartka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal czekam na info w sprawie sekwencji :wink:

Szkoda, że tak daleko do mnie ma - na odległość niewiele mogę zdziałać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sorki że tak późno.

Na sekwencji jeśli hamuję z jedynki lub dwójki to szarpnięcia są minimalne praktycznie w ogóle, ale jeśli hamuje z trzeciego biegu jest dokładnie tak jak w automacie.

Co więcej zauważyłem że szczególnie na dwójce(tylko w sekwencji) skrzynia dziwnie gwiżdże jak taki cichy młynek do kawy:grin:.

Obawiam się najgorszego,że to bieżnie mogą być wytarte w okolicy drugiego biegu stąd takie szarpanie przy zatrzymywaniu.

Szkoda Bartku że tak daleko na pewno bym się skusił na fachową ocenę, najgorsze jest to, ze w okolicy nie ma dobrego fachury.

Uris- będe przerabiał odmę bo wciąga olej na 100% odmą-może coś sie poprawi teraz na 1000km prawie litr oleju bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi: po dłuższej nieobecności :decayed:

Bart, mam nasilający się problem jak mi się wydaje (niestety :kwasny:) ze skrzynią.

Ponownie pojawia się szarpanie przy ruszaniu. tj. ruszam z miejsca przy ok. 15km/h zaczyna szarpać, tak jakby niebyło przekazania mocy silnika na koła, zaczynają spadać obroty i znowu rosnąć. Auto wraz z sinikiem jakby chciało a nie mogło.

Ostatnio jak rozmawialiśmy przez telefon to mówiłeś że może być łańcuch za luźny lub bierznia do wymiany.

Powiedz mi jak mogę to sprawdzić bez wyciągania skrzyni? Czy w ogóle jest jakiś sposób czy jedynie skrzynia na stół i wtedy się zobaczy.

Dodam że problem nie jest regularny. Czyli ostatnim razem tak mi szarpneło w grudniu. Dzisiaj znowu się powtórzyło na dodatek nie szalałem raczej spokojnie wracałem sobie do domu po zatrzymaniu na światłach i próbie ruszenia objawy jak wyżej.

Dlatego nie wydaje mi się żeby podpięcie VAGa coś dało bo mogę tak jeździć miechy i nic się nie stanie.

Jeżeli jedynym sposobem jest wyjęcie skrzyni to odrazu daj mi znać na kiedy masz czas to przyjadę do ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz z czytać błędy może coś się zapisało w sterowniku a drugie co mi przychodzi na myśl to że jeżeli dzieje się to na rozgrzanym aucie to może cewka ci siada w tedy występuje szarpanie i auto nie jedzie.Zastanawiam się czy dało by radę zrobić podgląd w skrzyni jakąś kamerą ale chirurgiczną ,taką na giętkim drucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sorki że tak późno.

Na sekwencji jeśli hamuję z jedynki lub dwójki to szarpnięcia są minimalne praktycznie w ogóle, ale jeśli hamuje z trzeciego biegu jest dokładnie tak jak w automacie.

Co więcej zauważyłem że szczególnie na dwójce(tylko w sekwencji) skrzynia dziwnie gwiżdże jak taki cichy młynek do kawy:grin:.

Obawiam się najgorszego,że to bieżnie mogą być wytarte w okolicy drugiego biegu stąd takie szarpanie przy zatrzymywaniu.

Szkoda Bartku że tak daleko na pewno bym się skusił na fachową ocenę, najgorsze jest to, ze w okolicy nie ma dobrego fachury.

Uris- będe przerabiał odmę bo wciąga olej na 100% odmą-może coś sie poprawi teraz na 1000km prawie litr oleju bierze.

ToMo - chciałbym pomóc ale Twój przypadek jest nietypowy (z takimi objawami jeszcze się nie spotkałem). Nie mam za bardzo pomysłu co to może być - raczej zajrzałbym do skrzynki (przebieg bliski 300 000km więc i tak, jeśli skrzynia nie była wcześniej wymieniana - zbliża się kapitalka).

Witam :hi: po dłuższej nieobecności :decayed:

Bart, mam nasilający się problem jak mi się wydaje (niestety :kwasny:) ze skrzynią.

Ponownie pojawia się szarpanie przy ruszaniu. tj. ruszam z miejsca przy ok. 15km/h zaczyna szarpać, tak jakby niebyło przekazania mocy silnika na koła, zaczynają spadać obroty i znowu rosnąć. Auto wraz z sinikiem jakby chciało a nie mogło.

Ostatnio jak rozmawialiśmy przez telefon to mówiłeś że może być łańcuch za luźny lub bierznia do wymiany.

Powiedz mi jak mogę to sprawdzić bez wyciągania skrzyni? Czy w ogóle jest jakiś sposób czy jedynie skrzynia na stół i wtedy się zobaczy.

Dodam że problem nie jest regularny. Czyli ostatnim razem tak mi szarpneło w grudniu. Dzisiaj znowu się powtórzyło na dodatek nie szalałem raczej spokojnie wracałem sobie do domu po zatrzymaniu na światłach i próbie ruszenia objawy jak wyżej.

Dlatego nie wydaje mi się żeby podpięcie VAGa coś dało bo mogę tak jeździć miechy i nic się nie stanie.

Jeżeli jedynym sposobem jest wyjęcie skrzyni to odrazu daj mi znać na kiedy masz czas to przyjadę do ciebie.

Przemku - przykro mi, że skrzynka znów daje się we znaki. Niestety ani bieżni ani łańcucha nie zdiagnozujesz przy pomocy bloków pomiarowych. Podejrzewam, że w momencie gdy padł Ci dwumas - już wtedy trzeba było zajrzeć do środka i sprawdzić czy nie narobił żadnych szkód. Z terminami jest bardzo kiepsko - najbliższa perspektywa to za jakieś 3 tygodnie. Jeśli ten termin Cię nie odstraszy to serdecznie zapraszam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz z czytać błędy może coś się zapisało w sterowniku a drugie co mi przychodzi na myśl to że jeżeli dzieje się to na rozgrzanym aucie to może cewka ci siada w tedy występuje szarpanie i auto nie jedzie.Zastanawiam się czy dało by radę zrobić podgląd w skrzyni jakąś kamerą ale chirurgiczną ,taką na giętkim drucie :)

Dzieki za wskazówkę o tym nie pomyślałem, jednak problem pojawia się i znika jak mu pasuje nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny olej wsio ryba jak mu się chce.

---------- Post dopisany at 16:20 ---------- Poprzedni post napisany at 16:14 ----------

Witam :hi: po dłuższej nieobecności :decayed:

Bart, mam nasilający się problem jak mi się wydaje (niestety :kwasny:) ze skrzynią.

Ponownie pojawia się szarpanie przy ruszaniu. tj. ruszam z miejsca przy ok. 15km/h zaczyna szarpać, tak jakby niebyło przekazania mocy silnika na koła, zaczynają spadać obroty i znowu rosnąć. Auto wraz z sinikiem jakby chciało a nie mogło.

Ostatnio jak rozmawialiśmy przez telefon to mówiłeś że może być łańcuch za luźny lub bierznia do wymiany.

Powiedz mi jak mogę to sprawdzić bez wyciągania skrzyni? Czy w ogóle jest jakiś sposób czy jedynie skrzynia na stół i wtedy się zobaczy.

Dodam że problem nie jest regularny. Czyli ostatnim razem tak mi szarpneło w grudniu. Dzisiaj znowu się powtórzyło na dodatek nie szalałem raczej spokojnie wracałem sobie do domu po zatrzymaniu na światłach i próbie ruszenia objawy jak wyżej.

Dlatego nie wydaje mi się żeby podpięcie VAGa coś dało bo mogę tak jeździć miechy i nic się nie stanie.

Jeżeli jedynym sposobem jest wyjęcie skrzyni to odrazu daj mi znać na kiedy masz czas to przyjadę do ciebie.

Przemku - przykro mi, że skrzynka znów daje się we znaki. Niestety ani bieżni ani łańcucha nie zdiagnozujesz przy pomocy bloków pomiarowych. Podejrzewam, że w momencie gdy padł Ci dwumas - już wtedy trzeba było zajrzeć do środka i sprawdzić czy nie narobił żadnych szkód. Z terminami jest bardzo kiepsko - najbliższa perspektywa to za jakieś 3 tygodnie. Jeśli ten termin Cię nie odstraszy to serdecznie zapraszam :wink:

Bartku no termin mnie nie odstrasza, mogę poczekać, jak możesz to mi napisz ile mnie ta impreza będzie kosztowała bo to jest jedyna kwestia która może mnie odstraszyć. Rozumiem że skoro skrzynia i tak będzie na stole to najlepiej zrobić wymianę oleju i można by było się pokusić o wymianę filtra, ale najbardziej interesuje mnie koszt bieżni i łańcucha no i twoja robota (oczywiście z moją pomocą :wink:).

No i ile czasu zajmie to rezanko :decayed:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz z czytać błędy może coś się zapisało w sterowniku a drugie co mi przychodzi na myśl to że jeżeli dzieje się to na rozgrzanym aucie to może cewka ci siada w tedy występuje szarpanie i auto nie jedzie.Zastanawiam się czy dało by radę zrobić podgląd w skrzyni jakąś kamerą ale chirurgiczną ,taką na giętkim drucie :)

Koledzy podepnę się do pytania urisa czy dało by radę ocenić stan bieżni wprowadzając kamerkę inspekcyjną np. przez korek spustowy???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

mam a4 b6 2003 2.5 tdi 160 tys przejechane

skrzynia multitronik od jakiegos czasu swieci tryb awaryjny a teraz jeszcze zaczyna szkubac

mam pytanko gdzie najlepiej to naprawic jestem ze ślaska i ile mniej wiecej bedzie mnie to kosztowało dziekuje

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od Vaga i sprawdzenia bledow, a pozniej wal do Bartka-S ;) to forumowy doktor od Multi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...