Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Moment obrotowy zabija skrzynie wspolpracujaca z tym silnikiem.Wal do Barta-S bo to jedyny slyszny wybor.Chyba ze wolisz wydac kaske na serwisy...jak masz za duzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam panowie.

Mam mały problem ze swoją skrzynia multitronic. Auto zakupiłem 2 miesiące temu wydawało sie, że jest super. Jak już podniecenie nowym zakupem opadło i oswoiłem sie z działaniem skrzyni zauważyłem dziwne (dławienie, szarpanie, buczenie) skrzyni przy zatrzymywaniu, dziesie sie tak tylko podczas dość gwałtownego zatrzymania,aż obroty silnika spadają badż silnik gaśnie..Jeśli zatrzymuję auto powoli to jest OK. Mam takie wrażenie jakby sprzęgła mocniej dociskały podczas zatrzymywania. Podczas ruszania nie ma żadnych szarpnięć zgrzytów i przeskoków.pełzanie i ruszanie przebiega płynnie.

Auto ma przejechane 270 tys.km (raczej pewne), Dwa tygodnie temu zmieniony olej na oryginalny, stary był jeszcze w niezłym stanie(czysty nie śmierdzący) lecz nic sie nie poprawiło.

Dziś jeździłem z załaczonym VAG-iem adaptacja wskoczyła na ok.

Chciałem przeprowadzić adaptację od nowa i poległem.Mam taki kabelek za 50zł od Viakena, VAG-COM 409.1-s i nie mogłem wykasować adaptacji-wyskakiwał jakiś błąd że nie mam uprawnień czy coś w tym stylu. Próby odłączenia akumulatora również nie wykasowały adaptacji, pierwsza próba odłączenia aku 10min druga 20 min, podłączam Vaga i ADP OK:facepalm: skrzynia miała ponad 65 stopni.

Bloki Pomiarowe:

Grupa 10 0.280A ADP.OK 79.0 C 15.0Nm

Grupa 11 0.260A ADP.OK 79.0 C 15.0Nm

Kilka informacji:

Przyczyną wyżej wymienionych usterek był zbyt niski poziom oleju w skrzyni. Do właściwego poziomu dolałem 1.6L.

Nie da sie wprowadzić do skrzyni kamery inspekcyjnej, przy otworze spustowym znajduje się magnes z blachą który skutecznie to utrudnia.

Jeśli ktoś będzie zmieniał lub dolewał olej proszę tego nie robić przez korek z boku skrzyni przy półosi, tam jest inna komora i oddzielny olej dyferencjału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku, jakie są objawy zużytego/złego oleju w skrzyni biegów, albo jego niedobór lub nadmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku, jakie są objawy zużytego/złego oleju w skrzyni biegów, ale jego niedobór lub nadmiar?

Może szarpać... Przy zbyt dużym poziomie brak objawów poza zwiększonym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post w tym wątku i pewnie nie ostatni więc się przywitam. Cześć Wam!;)

Chciałem zapytać o kilka rzeczy. Ale po kolei... Kupiłem w Niemczech lekko stuknięte Audi (jak w sygnaturce). Skrzynia to FSD i przebieg auta od 2001 do 2012 to 77 000 km. Ostatni serwis pod koniec 2010 r przy 70 500 km. Chciałem zapytać jakie są szanse, że olej w skrzyni był wymieniony i teraz przez jakiś czas nie muszę się o to troszczyć. Czy coś takiego zapisuje się gdzieś w książce serwisowej, bo nie mogę wyszukać (niemieckiego nie znam)? Nie chciałbym w razie "niewymiany" ładować się w spore koszta, tak samo teraz jeśli był wymieniony niedawno to też bez sensu wydaje mi się jego wymiana. Tylko właśnie jak dowiedzieć się czy był wymieniony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedlug ksiazki serwisowej przy 60.000km w serwisie powinni wyminic olej w skrzynii. Ale to nic pewnego, chyba najlepiej bedzie wymienic olej dla wlasnego spokoju i byc pewnym ze jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post w tym wątku i pewnie nie ostatni więc się przywitam. Cześć Wam!;)

Chciałem zapytać o kilka rzeczy. Ale po kolei... Kupiłem w Niemczech lekko stuknięte Audi (jak w sygnaturce). Skrzynia to FSD i przebieg auta od 2001 do 2012 to 77 000 km. Ostatni serwis pod koniec 2010 r przy 70 500 km. Chciałem zapytać jakie są szanse, że olej w skrzyni był wymieniony i teraz przez jakiś czas nie muszę się o to troszczyć. Czy coś takiego zapisuje się gdzieś w książce serwisowej, bo nie mogę wyszukać (niemieckiego nie znam)? Nie chciałbym w razie "niewymiany" ładować się w spore koszta, tak samo teraz jeśli był wymieniony niedawno to też bez sensu wydaje mi się jego wymiana. Tylko właśnie jak dowiedzieć się czy był wymieniony?

Zadzwoń do serwisu Audi, przedstaw się jako właściciel auta i poproś o informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post w tym wątku i pewnie nie ostatni więc się przywitam. Cześć Wam!;)

Chciałem zapytać o kilka rzeczy. Ale po kolei... Kupiłem w Niemczech lekko stuknięte Audi (jak w sygnaturce). Skrzynia to FSD i przebieg auta od 2001 do 2012 to 77 000 km. Ostatni serwis pod koniec 2010 r przy 70 500 km. Chciałem zapytać jakie są szanse, że olej w skrzyni był wymieniony i teraz przez jakiś czas nie muszę się o to troszczyć. Czy coś takiego zapisuje się gdzieś w książce serwisowej, bo nie mogę wyszukać (niemieckiego nie znam)? Nie chciałbym w razie "niewymiany" ładować się w spore koszta, tak samo teraz jeśli był wymieniony niedawno to też bez sensu wydaje mi się jego wymiana. Tylko właśnie jak dowiedzieć się czy był wymieniony?

Zadzwoń do serwisu Audi, przedstaw się jako właściciel auta i poproś o informację.

Ja jakieś 3-4 miesiące temu chciałem się coś dowiedzieć o swoim samochodzie po VIN to za nic nie chcieli powiedzieć czegokolwiek..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post w tym wątku i pewnie nie ostatni więc się przywitam. Cześć Wam!;)

Chciałem zapytać o kilka rzeczy. Ale po kolei... Kupiłem w Niemczech lekko stuknięte Audi (jak w sygnaturce). Skrzynia to FSD i przebieg auta od 2001 do 2012 to 77 000 km. Ostatni serwis pod koniec 2010 r przy 70 500 km. Chciałem zapytać jakie są szanse, że olej w skrzyni był wymieniony i teraz przez jakiś czas nie muszę się o to troszczyć. Czy coś takiego zapisuje się gdzieś w książce serwisowej, bo nie mogę wyszukać (niemieckiego nie znam)? Nie chciałbym w razie "niewymiany" ładować się w spore koszta, tak samo teraz jeśli był wymieniony niedawno to też bez sensu wydaje mi się jego wymiana. Tylko właśnie jak dowiedzieć się czy był wymieniony?

Zadzwoń do serwisu Audi, przedstaw się jako właściciel auta i poproś o informację.

Ja jakieś 3-4 miesiące temu chciałem się coś dowiedzieć o swoim samochodzie po VIN to za nic nie chcieli powiedzieć czegokolwiek..

Kamil - wszystko zależy od tego na jaki serwis trafisz i jak zagadasz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post w tym wątku i pewnie nie ostatni więc się przywitam. Cześć Wam!;)

Chciałem zapytać o kilka rzeczy. Ale po kolei... Kupiłem w Niemczech lekko stuknięte Audi (jak w sygnaturce). Skrzynia to FSD i przebieg auta od 2001 do 2012 to 77 000 km. Ostatni serwis pod koniec 2010 r przy 70 500 km. Chciałem zapytać jakie są szanse, że olej w skrzyni był wymieniony i teraz przez jakiś czas nie muszę się o to troszczyć. Czy coś takiego zapisuje się gdzieś w książce serwisowej, bo nie mogę wyszukać (niemieckiego nie znam)? Nie chciałbym w razie "niewymiany" ładować się w spore koszta, tak samo teraz jeśli był wymieniony niedawno to też bez sensu wydaje mi się jego wymiana. Tylko właśnie jak dowiedzieć się czy był wymieniony?

Zadzwoń do serwisu Audi, przedstaw się jako właściciel auta i poproś o informację.

A to serwis zbiera takie informacje, nie znam się na tym jestem początkującym kierowcą i początkującym właścicielem jakiegokolwiek auta?:)

I od czego może zależeć to czy będą chcieli powiedzieć czy nie, to jakiś ich obowiązek czy tylko czysta łaska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post w tym wątku i pewnie nie ostatni więc się przywitam. Cześć Wam!;)

Chciałem zapytać o kilka rzeczy. Ale po kolei... Kupiłem w Niemczech lekko stuknięte Audi (jak w sygnaturce). Skrzynia to FSD i przebieg auta od 2001 do 2012 to 77 000 km. Ostatni serwis pod koniec 2010 r przy 70 500 km. Chciałem zapytać jakie są szanse, że olej w skrzyni był wymieniony i teraz przez jakiś czas nie muszę się o to troszczyć. Czy coś takiego zapisuje się gdzieś w książce serwisowej, bo nie mogę wyszukać (niemieckiego nie znam)? Nie chciałbym w razie "niewymiany" ładować się w spore koszta, tak samo teraz jeśli był wymieniony niedawno to też bez sensu wydaje mi się jego wymiana. Tylko właśnie jak dowiedzieć się czy był wymieniony?

Zadzwoń do serwisu Audi, przedstaw się jako właściciel auta i poproś o informację.

A to serwis zbiera takie informacje, nie znam się na tym jestem początkującym kierowcą i początkującym właścicielem jakiegokolwiek auta?:)

Tak - polityka serwisu autoryzowanego zabrania udostępniania szczegółowych informacji (są to dane wewnętrzne serwisu). Jednak jak dobrze zagadasz to udostępnią takie info. Przede wszystkim przedstaw się jako właściciel auta.

BTW - zmień opis (wpisałes skrzynię Tiptronic a masz Multi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dzieki za informacje, postaram się jakoś wyciągnąć od nich takie info. Opis zmieniony (przy zakładaniu konta nie wiedziałem jeszcze jak odróżnić tiptronic od multitronica, stąd pomyłka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku, ja wpadłem do serwisu na krzywego i się pytam ile kosztuje sprawdzenie historii serwisowej samochodu po VIN :decayed: Facet powiedział, że to jest tajne, blebleble :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nie chcialem zasmiecas form nowym tematem wiec pisze tutaj.

Wiec mam troche podobny problem. Zaraz po wlaczniu silnika w mojej Audi 1.8t swieca sie wszystkie biegi a po przelaczeniu na ktorys z biegow jest tak sam z tym ze samochod praktycznie nie jedzie i tak jakby byl na jalowym biegu. Nie mam pomyslu co to moze byc. Moze ktos pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGowałeś?

Wygląda na sterownik. Skrzynia wcześniej szarpała, były jakieś dziwne objawy? Kiedy wymieniany olej był, jaki przebieg samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod ma przejechane 86 tys mil. Komputer mu wykryl jedynie zgubiona adaptacje sprzegla czy cos takiego. Wczesniej nic nie szarpal jedynie co to mial strasznie dluga reakcje przy ruszaniu bo od wcisniecia ruszal po okolo 2s. Olej tez byl wymieniany jakos niedawno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaze sie jeszcze w tym tyg. Ogolnie samochod zostal oddany tam bo okazalo sie ze kupiony byl od wlasciciela tego warsztatu. Ogolnie narazie wiadomo mi ze skrzynia jest ok bo podobno bebechy miala prawie nowki tylko zepsuty sterownik i cos z cisnieniem ale dokladnie nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...