piotreki Opublikowano 14 Września 2009 Opublikowano 14 Września 2009 Mam wymieniony modul komfortu i na nowo zaprogramowany kluczyk, niestety tylko 1 poniewaz zapasu zapomnialem zabrac do mechanika. Poniewaz musze poswiecic sporo czasu, aby do niego sie udac to czy jest mozliwosc abym sam bez vaga sobie zaprogramowal 2 kluczyk?
maruda69 Opublikowano 18 Września 2009 Opublikowano 18 Września 2009 Jeżeli chodzi tylko o dopasowanie drugiego pilota --> to proszę bardzo ... potrzebujemy VAG-a : Kluczyk którym się obecnie posługujemy wkładamy do stacyjki i włączamy zapłon Wchodzimy w moduł komfortu [46 Central Conv.] czekamy na odczyt wszystkich wartości ; wchodzimy w bloki pomiarowe [08 Means block] następnie wpisujemy kanał 007 (nie klikamy Up Dn tylko wpisujemy) [GO] - czekamy na odczyt wartości -w pierwszym okienku można odczytać, czy pilot jest pierwszym zakodowanym kluczem czy też następnym - w drugim okienku można zobaczyć, czy pilot działa, - w trzecim okienku można odczytać ile pilotów i pod którymi pozycjami (od 1 do 4) są zapisane dane piloty. I tak gdy w okienku widać wartość 1000 oznacza, że w centralce zapisany jest jeden pilot w pierwszej pozycji. Równie dobrze może być zapisany w pozycji trzeciej wtedy odczyt będzie miał wartość 0010 Teraz sprawdzimy, czy kupiony pilot jest widziany przez centralkę (jesteśmy cały czas w bloku 08 na kanale 007) Naciskamy obojętnie który klawisz na "nowym" pilocie i widzimy, jak zmieniają się wartości w drugim okienku : naciśnięcie guziczka zamknięcia wartość 1, guziczek otwarcia 3, otwarcia bagażnika 3 (w różnych pilotach może być inaczej - np. otwarcie bagażnika może mieć wartość 1) - gdy wartości się zmieniają, oznacza, że nasz pilot jest widziany przez centralkę [Done GO BACK] Skoro wiemy, że pilot działa i jest widziany przez centralkę, przystąpimy do jego przypisania do centralki. Będąc cały czas w module komfortu [46] wchodzimy w grupę adaptacje [010 Adaptation] w okienku Chanel number wpisujemy wartość 21 (nie klikamy Up Dn tylko wpisujemy) [READ] w pierwszym okienku mamy napis Key, a w trzecim napis Adjustent teraz ważne : pamiętamy, że wcześniej odczyt wartości na kanale 007 w trzecim okienku wynosił np. 1000 co oznaczało, że na pierwszej pozycji mamy już zapisanego pilota i pozycja nr 1 jest zajęta dlatego następnie w okienku New Value wpisujemy wartość 2 (oznacza, że pilota dopiszemy na drugą pozycję w pamięci centralki), klikamy na TEST - teraz w "nowym" pilocie naciskamy obojętne jaki przycisk, w okienku gdzie był napis Adjustmen, zmieni się on na Recognite, co oznacza, że pilot może być spokojnie zapisany do pamięci centralki. Naciskamy SAVE, a następnie w dwóch kolejno wyskakujących okienkach klikamy na YES zatwierdzając zapisanie pilota do centralki. [Done, Go Back] Teraz sprawdzimy czy nasz pilot, został poprawnie zapisany w pamięci centralki. Wchodzimy w bloki pomiarowe 08 i kanał 007 [GO] Zauważymy od razu, że w trzecim okienku gdzie była wartość 1000 (jeden pilot zapisany na pierwszej pozycji pamięci) widnieje wartość 1100 (co oznacza, że kolejny pilot został zapisany tym razem na drugiej pozycji w pamięci) Naciskając dowolny klawisz na "nowo zapisanym" pilocie zobaczymy, jak zmieniają się wartości w okienku pierwszym i drugim. [Done, Go Back] [Exit] .... no i cóż .... zrobione ... Powyższym sposobem, zrobiłem w swojej B6 - w B7 taki sposób też daje radę
domjenick Opublikowano 19 Września 2009 Opublikowano 19 Września 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t74077.0.html;highlight=pilota
Rekomendowane odpowiedzi