[B6 AVF] Trzeci bieg wchodzi "przez zęby"
0

    13 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    witam

    od jakiegoś czasu mam problem z trzecim biegiem. Może to nie jakiś poważny problem ale jak wrzucam trójkę to czuję na dźwigni że wchodzi przez zęba tzn nie płynnie jak przy innych biegach tylko czuć że źle się zazębia nic nie zgrzyta wtedy ale delikatnie czuć że nie wchodzi dokładnie. Problem znika gdy wrzucam trójkę spokojnie tzn dłużej pozostawię go na luzie i dopiero wepnę trzeci bieg. Da się to jakoś wyregulować? czy może kończy się sprzęgło

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    synchronizator pada :gwizdanie:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    droga sprawa?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    skrzynia do całkowitej rozbiórki :kwasny: a synchronizator nie mam pojęcia ile kosztuje

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    tańszym rozwiązaniem ale tylko na jakiś czas by było zmienić olej i zastosować jakiś ceramizer do skrzyni biegów, powinno pomóc bo rozbiórka skrzyni i nowy synchronizator to są pewne koszty ale są też pewne plusy bo przy okazji możesz też sprawdzić w jakim stanie są jej pozostałe elementy i w razie czego już je teraz wymienić, minusem jest to że raz rozłożona skrzynia nigdy nie będzie już tak idealnie złożona jak fabrycznie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    heh miałem identyczny przypadek we wcześniejszym B5, pojeździłem kilka dni ze zgrzytającą trójką i wywaliło mi dwójkę, jak się potem okazało pękł synchronizator na 3 biegu (taki mały półksiężyc) z czasem rozleciał się na pół i wpadł sobie w tryby :> trafił na przełożenie od drugiego biegu i posypały się ząbki, skończyło się wymianą skrzyni

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    czyli lepiej za długo nie jeździć... jak z wszystkim... bo może być bałagan :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest zakup drugiej skrzyni biegów. Po rozbiórce może okazać sie że do wymiany jest nie tylko synchronizator ale też koło zębate i koszty lawinowo wzrosną. Skrzynia chociażby z angilka kosztowała by w granicach 500-600zł. Natomiast koszt samego synchronizatora to ok 200zł + droższa robocizna niż przy samej przekładce

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    czyli lepiej za długo nie jeździć... jak z wszystkim... bo może być bałagan :wink4:

    Auto z 2004 r. i już ci się wysrała skrzynia... :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy powiedzcie prosze czy walniete poduszki pod silnikiem/ skrzynia biegow moga powodowac podobne objawy z ciezko wchodzaca trojka?

    Kolega ma podobny problem.

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy powiedzcie prosze czy walniete poduszki pod silnikiem/ skrzynia biegow moga powodowac podobne objawy z ciezko wchodzaca trojka?

    Kolega ma podobny problem.

    Pozdrawiam

    raczej nie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy powiedzcie prosze czy walniete poduszki pod silnikiem/ skrzynia biegow moga powodowac podobne objawy z ciezko wchodzaca trojka?

    Kolega ma podobny problem.

    Pozdrawiam

    raczej nie

    Napewno nie , poduszka nie ma nic wspolnego z ciezką zmianom biegów w skrzyni

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Mateusz.olma

    Witam z mojego doswiadczenia a juz 2 skrzynie wymienilem w mojej niuni i wlasnie to co koledzy opisali juz wyzej synchronizator 3 biegu za kazdym razem sie rozpadal i wpadal w zeby walka glownego w 1 przypadku 5 bieg a reszte biegow bylo trzeba szukac ale nawet na tej ostatniej 2 skrzyni gdzie tak samo synchronizator sie wysral 3 biegu spokojnie z Brna do domu na tym zajechalem ale 3 biegu nie bylo juz heh.Wiesz zanim odstawisz autko do mechanika:) pojezdzil za 2 skrzynia uzywana i z nia sobie juz zajedz do mechanika na podmianke ja bralem skrzynki po 700zl i byly dobre.Rozwalalo mi synchronizatory poprzez to ze szarpalo mi na niskich predkosciach obrotowych silnika cala skrzynia biegow ale to byla wina juz nastawinika w pompie wtryskowej od czasu jak zrobilem pompe jak reka odjol juz nie bylo wiecej nowych skrzynek hehe.Mialem przebieg juz 240tys km jak pojawil sie problem ze na 4 i 5 biegu mi szarpalo lewarkiem zmiany biegow po prostej drodze.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy